Gå til innhold

Jeg vil ikke bære ring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite dilemma.. Jeg kan ikke fordra å ha på meg ring, knapt når jeg pynter meg til festligheter. Han derimot har ikke noe problemer med å gå med ring, men synes det er fryktelig trist at jeg ikke vil bære min. Jeg har prøvd å gå med den som smykke, men syntes det ble klumpete når den stikker ut.

Jeg er ikke så bevandret innen smykkeverden, men finnes det noen ok smykker som man kan gravere som "ring"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet om mange som i senere år smelter om ringen sin til smykke. f.eks. et kors eller et hjerte der navnet til din mann blir inngravert på... Det er det eneste jeg kommer på, men det blir jo smykke da.

Skrevet

Du kunne jo prøve å gå med den litt - for å se om du blir vant til den? Jeg tror jeg ville blitt skuffet om mannen min ikke ønsket å gå med ring :sukk:

Eller så kunne du jo tatovere en ring på fingeren :jepp:

Skrevet

et kjede er det eneste jeg kan tenke på om du ikke liker ringer...eventuelt armbånd.

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Pamela Anderson og Tommy Lee tatoverte hverandres navn rundt ringfingrene.

Skrevet
Jeg vet om mange som i senere år smelter om ringen sin til smykke. f.eks. et kors eller et hjerte der navnet til din mann blir inngravert på... Det er det eneste jeg kommer på, men det blir jo smykke da.

Går det ann å smelte om sølv? Vi har sølvringer da ingen av oss er glade i gull.

Du kunne jo prøve å gå med den litt - for å se om du blir vant til den? Jeg tror jeg ville blitt skuffet om mannen min ikke ønsket å gå med ring :sukk:

Eller så kunne du jo tatovere en ring på fingeren :jepp:

Jeg har prøvd å gå med den i 3måneder og prøvd å venne meg til det, men føler ikke at det fungerer. Jeg er sikkert litt sær, og det er vel mest normalt at mannen ikke vil bære,ikke at kvinnen ikke vil bære :fnise:

Skrevet

Noe tatovering blir det nok ikke.

Prøver å surfe rundt for å se om jeg finner noe "hverdagssmykke" som jeg kan like og som man kan gravere inn litt tekst bak på. Det kan da vel ikke være umulig?

Jeg er veldig lite pyntete. Jobber i et "skittent" arbeid som gjør at jeg ikke kan bruke noe smykker, og driver med hest, hund og friluftsliv ellers, noe som gjør at jeg liker å ha minst mulig på meg. Så et lite smykke kan gå ann, men ikke noe stort.

Jeg skjønner min kjære som er lei seg for at jeg ikke vil bære ring, og jeg vil jo gjerne ha noe som viser andre/ham at jeg er hans, men det må bare være på min måte..

Skrevet

Jeg hadde bare hengt ringen rundt halsen med kjede :)

Da hadde det vært veldig åpenbart giftering også i hverdagen, men bare litt mer praktisk enn å ha den rundt fingeren. Og de gangene det faktisk er greit å ha den på (om man skal til noe formelt sammen med mannen eller lignende), kan jo man bare ta ringen på.

Skrevet

Bond er helt klart inne på noe her. En som står meg veldig nær praktiserte å ha ringen i kjede rundt halsen så lenge han var på jobb, den var kun på fingeren på fritiden. Når jobben innebærer å ha fingrene nedi påslåtte elektriske systemer var det å ha en leder rundt fingeren å be om å få fingeren brent av. I tillegg var selve ringen utsatt for skraping fra verktøy og diverse.

Gjest Gjest_fresh_*
Skrevet
Pamela Anderson og Tommy Lee tatoverte hverandres navn rundt ringfingrene.

syns det var veldig kult.. samtidig en tatuering som virkelig betydde noe. men tror ikke dette er for alle, for å si det sånn..

Gjest Gjest_frost
Skrevet

Min kjæreste hater ringer. Han klarer ikke holde meg i hånda hvis jeg har på meg en engang.. Gjelder alt metall på kroppen, og jeg tror det gjør at han gruer seg til eventuelt frieri/ekteskap. Jeg har sagt han kan slippe ring rett og slett, selv om jeg er litt trist pga det. Er jo et symbol.

Men det viktigste er at man selv er fornøyd og komfortabel!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Stå på ditt, gå uten! Ikke la deg diktere av teite samfunnsnormer.

Skrevet

Godt sprøsmål egentlig :) Jeg går gjerne med ring, men ikke hele tiden og i alle anledninger. Jeg har også lett for å ta av ringen hvis jeg holder på med noe praktisk, og da kan man jo miste den. Har en forlovelsesring som er kjempefin, men hvor diamanten stikker litt ut, så den vrir jeg på... og må ta av meg av og til. Aldri i verden om jeg hadde klart å gå med en giftering hele dagen og døgnet rundt som noen gjør! Så jeg vet ikke hva jeg vil gjøre - antagelig ville jeg hatt en enkel og ikke så påkostet giftering og brukt den når jeg ville, men hatt den trygt oppbevart hjemme ellers. Jeg er like trofast enten jeg har på ringen eller ikke. Man kan jo godt ha andre smykker også, men jeg synes det er enda vanskeligere å bruke et kjede eller armbånd hele tiden, enn en enkel ring, så det hadde ikke fungert for meg i hvert fall.

Skrevet

Jeg brukte aldri ring før jeg giftet meg. Og trodde vel egentlig at jeg skulle få et problem med å venne meg til ringen, siden jeg alltid har hatet å ha på ringer før...

Men etter han puttet den på min finger har den vært der hele tiden med unntak av aktiviteter der det ikke passer feks svømming. Men kommer vel noe av at jeg er stolt over ringen min og betydningen den har for oss;-)

Skrevet
Jeg har et lite dilemma.. Jeg kan ikke fordra å ha på meg ring, knapt når jeg pynter meg til festligheter. Han derimot har ikke noe problemer med å gå med ring, men synes det er fryktelig trist at jeg ikke vil bære min. Jeg har prøvd å gå med den som smykke, men syntes det ble klumpete når den stikker ut.

Jeg er ikke så bevandret innen smykkeverden, men finnes det noen ok smykker som man kan gravere som "ring"?

Hva mener du med stikker ut? Jeg ser for meg at du bare har tredd ringen på et kjede, slik at den henger "skeivt" på en måte?

Har du prøvd å lage en løkke, som du trer igjennom ringen, og så tilbake gjennom seg selv? Hvis du forstår?

Vil se ut litt som dette på en måte, men selvsagt med den typen feste du ønsker selv.. :)Da henger det flatt inntil halsgropen/brystet! http://www.franksoderlund.no/bilder/sitat/4.2.jpg

Skrevet

Jeg ville prøvd å vent meg til å gå med ring, er trossalt en giftering det er snakk om.

Skrevet
Jeg ville prøvd å vent meg til å gå med ring, er trossalt en giftering det er snakk om.

Men det er jo ikke alle som kan gå med giftering heller, deriblandt meg selv pga eksem. Skal jeg venne meg til å gå med den også? ;)

Skrevet
Men det er jo ikke alle som kan gå med giftering heller, deriblandt meg selv pga eksem. Skal jeg venne meg til å gå med den også? ;)

Men nå ser det jo ikke ut til at eksem er det som er problemet i TS' tilfelle.

Skrevet

Du trenger ikke å gå med ring selv om du er gift, du vet jo selv at du er gift:) Du trenger heller ikke å bevise det for noen andre. Om du ikke bryr om at du ikke går med ring så er det jo helt greit det.

Skrevet

Hvorfor må du ha noe symbol i det hele tatt, egentlig? Verken min mann eller jeg har hatt ringene på etter vielsen. Ikke en eneste gang. Skjønner ikke hvorfor man "må" det når man ikke syns det er naturlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...