Gå til innhold

Hjelp.es...ser plutselig veldig dårlig på det ene øyet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig tatt synstest, og den viste det jeg visste - at jeg er langsynt på det ene øyet (vært det hele livet) og helt vanlig på det andre.

Jeg tok derimot ikke bilder...

Det som har skjedd, er at jeg i dag har sett veeldig mye dårligere på mitt friske øye:S:S

Møtende biler og lysene blir merkelige, og nå som jeg ser på pc'en er det vanskelig å lese rett og slett..:s

Det er som en "tåke" eller noe ligger på øyet.

Jeg har ikke fått noe i det.

Hva kan dette være..? bør jeg undersøke det med disse bildene de tilbyr nå?

Dette er bare fryktelig uvant og føles ikke så gøy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være aurafase i et migreneanfall?

Det får jeg av og til - uten den påfølgende migrenen. Kun på ett øye, begynner med små blå lysglimt, før synet blir veldig uklart og tåkete. Går som regel over på 1-2timer.

Skrevet

Få det sjekket. Sannsynligvis er det ufarlig, men siden enkelte ting kan komme rimelig akutt (grønn stær f.eks.) så ville jeg vurdert en tur på legevakta. I allfall hvis du har smerter i tillegg til tåkete syn.

Selv kan jeg oppleve tåkesyn hvis jeg har gått lenge med linser på en dag slik at øynene blir tørre. Når jeg så tar dem av virker det som øyet produserer en eller annen slags væske/slim som legger seg og hindrer synet. Men dette er sånt som blunkes vekk i løpet av noen minutter. Ditt høres ut til å være mer langvarig.

Ble forresten så nysgjerrig nå at jeg googlet "tåkesyn" og dette var en av de sidene som kom opp.

Skrevet
Jeg har nylig tatt synstest, og den viste det jeg visste - at jeg er langsynt på det ene øyet (vært det hele livet) og helt vanlig på det andre.

Jeg tok derimot ikke bilder...

Det som har skjedd, er at jeg i dag har sett veeldig mye dårligere på mitt friske øye:S:S

Møtende biler og lysene blir merkelige, og nå som jeg ser på pc'en er det vanskelig å lese rett og slett..:s

Det er som en "tåke" eller noe ligger på øyet.

Jeg har ikke fått noe i det.

Hva kan dette være..? bør jeg undersøke det med disse bildene de tilbyr nå?

Dette er bare fryktelig uvant og føles ikke så gøy.

Kan det være glaukom (grønn stær)?

(Men er det akutt glaukom gjør det ofte vondt)

Det står litt her:

http://nhi.no/sykdommer/oye/gronn-og-gra-s...aukom-3562.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...