Gå til innhold

GRATIS TUR FRA NYTT OG NYTTIG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hentet posten i dag og det kom en sånn katalog fra nytt og nyttig...

Fikk også med et tilbud om gratis tur til Krakow for 4 dager med fly, hotell og frokost.

Flere som fikk dette tilbudet?

Noen som har vært på tur med nytt og nyttig?

Er litt nysgjerrig på turen jeg.... frister egentlig veldig... Men det koster 4000 kr å ta med en til. Kunne jo reist alene, men er litt skummelt det også :fnise:

Skrevet

Mutter har reist med de turene en del ganger. Man får hotell etter "52 plukk opp" metoden og kan være uheldig. Og dessuten er snittalderen på dine medreisende gjerne 50 år... :jepp:

Sats heller på å ta med en venninne på "hopp på" tur med Ryan Air til en av storbyene.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

hei :)

jeg fikk også dette tilbudet i posten idag!

har handlet fra den nettsiden én gang, og dette sendte jeg i retur, så jeg er jo litt av en kunde "som de setter stor pris på" :skratte:

er av natur skeptisk til alt som er "gratis" og slike tilbud, så ville aldri ha meldt meg på dette. legg også merke til at du selv må betale skatt/avgifter, men det trenger jo ikke bli en altfor stor sum?

tror nok jeg ville gjort som forrige gjest sa, ta heller med deg ei venninne på en weekendtur dere bestiller selv, uten noen forpliktelser... MEN for all del, er du en sosial person som liker å treffe nye mennesker kan jo dette være en fin tur.

:)

Skrevet

Mine foreldre og alle gamlingene på over 50 som jeg jobber med har reist på turene til nytt og nyttig.

Gratis for deg og minst 4000 for å ta en med og så i dyre dommer med sightseeing turer. Så da betaler den som reiser med deg for deg og.. for det er ikke noe dyrere å kjøpe en slik tur selv utenfor sesong.

Skrevet

blir nok ikke aktuelt å ta med en som må betale, men tenkte jeg skulle høre med famile/venner om det er flere som har fått samme tilbudet - for da reiser vi jo gratis begge...

Ellers kan jeg jo og reise alene.

Utfluktene er jo frivillige - så de droppes da de sikkert er dyre...

Hmmm.. pleier å være veldig skeptisk til slike gratis turer, men denne turen høres jo ikke så ille ut...

Skrevet

Det er ikke noe muffens med turene tror jeg. Moren min var med på en slik tur til Venezia. Ulempen var at hotellet lå et stykke utenfor sentrum og "alle" reiste alene så de ble plassert to og to på dobbeltrom, moren min fikk en romkamerat som var mange år yngre så de mathcet ikke helt. Nå kunne man betale ekstra for å få enkeltrom, men det var ganske dyrt.

Det var lagt opp til utflukter (som vel er det de tjener penger på), men som nevnt over; disse var frivillig.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Det er ikke noe muffens med turene tror jeg. Moren min var med på en slik tur til Venezia. Ulempen var at hotellet lå et stykke utenfor sentrum og "alle" reiste alene så de ble plassert to og to på dobbeltrom, moren min fikk en romkamerat som var mange år yngre så de mathcet ikke helt. Nå kunne man betale ekstra for å få enkeltrom, men det var ganske dyrt.

Det var lagt opp til utflukter (som vel er det de tjener penger på), men som nevnt over; disse var frivillig.

besteforeldrene mine har vært med på sånne turer opp til flere ganger..

Å du havner visst alltid langt i gokk så du nesten må være med på de dyre turene for å komme deg noe sted :S

Har selv fått tilbud om gratis tur nå men jeg kommer ikke til å benytte meg av dette!

Ifølge de jeg kjente som dro så ble turen ganske dyr!

Skrevet
Mine foreldre og alle gamlingene på over 50 som jeg jobber med har reist på turene til nytt og nyttig.

Gratis for deg og minst 4000 for å ta en med og så i dyre dommer med sightseeing turer. Så da betaler den som reiser med deg for deg og.. for det er ikke noe dyrere å kjøpe en slik tur selv utenfor sesong.

Det er bare selve turen som er gratis. Sightseeingturene må man melde seg på i tillegg og man vil være med på de, og betale for de.

Mine foreldre har reist på disse turene flere ganger og er veldig fornøyde. De synes det er veldig trygt å reise med norsk guide, og ha et ferdig program for turen. Men disse turene er nok gøyest, som de andre sier, for de som har fylt 50.

Skrevet

Jeg hhar noen tanter og onkler som har vært på disse turene. Det virker som de er fornøyd, men at selvom sightseeing-turene er frivillig er det et visst press på at du skal bli med på i alle fall en tur! Også havner man jo på hotell uti gokk da...

Gjest Trolletrine
Skrevet

Har visst "vunnet" en tur jeg også :fnise: Men gratis nei? Det står jo med liten skrift at hvis jeg reiser på en fast reisedato skal jeg betale kr 1390 ( fra annen by enn oppgitt + 399kr). Så er det flyskatt på kr 395. Totalsum er nå minimum kr 1785. For meg som skulle reist alene og ikke vil dele rom med Frk. Olsen på 70 år, må jeg punge ut med kr 390 per natt, noe som betyr at for 3 dager koster denne turen meg den nette sum av 2955 kr. Gratis ja.... :ler:

Skrevet

Jeg får vel undersøke litt hvor dette hotellet befinner seg... har ikke lyst til å reise langt ut i gokk....

Men man må jo ikke betale 1390 for fast utreise dato, man kan velge mellom 3 ulike datoer og får en av de. Jeg kan egentlig reise når som helst, så jeg gidder ikke betale 1390 kr for dette...Man får jo uansett vite avreise dato i god tid i forveien...

flyskatt på 400 kr er jo greit da når resten er gratis.....

Å dele rom med en fremmed skal jeg nok klare for 3 netter. Har ikke tenkt å være på rommet hele tiden liksom...

Gjest Trolletrine
Skrevet
Jeg får vel undersøke litt hvor dette hotellet befinner seg... har ikke lyst til å reise langt ut i gokk....

Men man må jo ikke betale 1390 for fast utreise dato, man kan velge mellom 3 ulike datoer og får en av de. Jeg kan egentlig reise når som helst, så jeg gidder ikke betale 1390 kr for dette...Man får jo uansett vite avreise dato i god tid i forveien...

flyskatt på 400 kr er jo greit da når resten er gratis.....

Å dele rom med en fremmed skal jeg nok klare for 3 netter. Har ikke tenkt å være på rommet hele tiden liksom...

Hos meg står det følgende :(kryss av) for reise på FAST REISEDATO + totalt kr 1390,- uansett antall reisende på denne bookingen". Jeg forstod det slik at dette beløpet dermed skal betales uansett?

Hehehe...tror jeg skal ringe og sjekke jeg...litt fristende hvis det er uten det beløpet på 1390 kr :)

Skrevet
Hos meg står det følgende :(kryss av) for reise på FAST REISEDATO + totalt kr 1390,- uansett antall reisende på denne bookingen". Jeg forstod det slik at dette beløpet dermed skal betales uansett?

Hehehe...tror jeg skal ringe og sjekke jeg...litt fristende hvis det er uten det beløpet på 1390 kr :)

Tror det er slik at hvis du velger en dato må du betale 1390. Hvis du er litt mer fleksibel, slipper du betale.

Skrevet

Nå har ikke jeg sett hva som står, men da moren min fikk dette tror jeg det var slik at hvis man kun ville dra én av dagene så måtte man betale denne summen, lot man det vare opp til dem å plassere deg på en av avreisedagene kostet det ikke noe.

Mamma fikk beskjed om at hun var satt opp til den og den datoen, men plutselig fikk hun tlf. med spørsmål om hun kunne dra en tidligere dato i stedet (da var det kort tid igjen til avreise, men for henne spilte det ingen rolle).

Skrevet
Tror det er slik at hvis du velger en dato må du betale 1390. Hvis du er litt mer fleksibel, slipper du betale.

Vi svarte visst på likt :-)

Annonse
Skrevet

Har vært i Paris på en slik tur, jeg reiste alene, og måtte jo derfor betale for enkeltromstilegg. Fin tur, og slett ikke bare gamle, det var både unge, gamle, midt i mellom og familier med barn. Selv om ikke hotellene ikke ligger midt i sentrum, er det somregel ikke noe problem å ta seg rundt alene. Finnes jo både tog, buss og taxi. I Polen er jo taxi veldig billig..Jeg var kun med på et par av utfluktene, liker godt å ta meg rundt på egenhånd..Hadde jeg fått tilbus om en ny tur til Paris, hadde jeg gjerne hevet meg på igjen.

Skrevet

Jeg hentet posten i dag og det kom en sånn katalog fra nytt og nyttig...

Fikk også med et tilbud om gratis tur til Krakow for 4 dager med fly, hotell og frokost.

Flere som fikk dette tilbudet?

Noen som har vært på tur med nytt og nyttig?

Er litt nysgjerrig på turen jeg.... frister egentlig veldig... Men det koster 4000 kr å ta med en til. Kunne jo reist alene, men er litt skummelt det også :fnise:

Skrevet

Det er ikke noe muffins med disse turene nei, men Nytt og Nyttig driver jo business de også, så de skal jo ta inn pengene et sted. Som andre skriver så er hotellene og flyplassene ofte langt fra sentrale, så med mindre du leier egen bil er du nesten nødt til å betale deg inn på de arrangerte utfluktene. Da er det også innlagt "kjøpestopp" hos butikker de har avtale med og får betalt fra. I tillegg tar de selvsagt inn penger på enkeltrom, på avreise på faste datoer, for å ta med ekstra personer etc. etc. Men dersom du ikke trenger mye "ekstrastæsj" og i tillegg synes det er trygt og hyggelig å reise i gruppe med norsk reiseleder, kan nok dette være greie og billige turer.

Skrevet

En venninne av meg dro på en slik tur til Venzia og var storfornøyd selv om snittalderen ikke akkurat var 20...

Har fått slike turer selv, men ikke benyttet meg av det, men skal neste gang - og tar med en venninne.

Gjest Eurodice
Skrevet

/quote]

Alle gamlinger i ca. 50-årsalderen har da vel ikke noe på tur å gjøre. De kan holde seg hjemme i gyngestolen sin og strikke sokker til de fattige barna i Afrika :ler: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...