Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fairy_*
Skrevet

Hei.

Min mann og jeg skal begynne på prøverørs behandlingen på onsdag. Da begynner jeg på nesesprayen. Men jeg er livredd for at jeg skal gjøre noe galt. Har fått all info fra sykepleier og lege, men føler at nå når vi begynner har jeg glemt alt. Må ringe de på tirsdag før jeg begynner. Men er det noen som kan berolige meg med å fortelle hva som skjer. Har fått ett skjema. Men hallo, det står så mye. :sjokkert:

Er det noen som har lyst å fortelle om sin opplevelse? Fra sprayen til de 14 dagene med venting og tortur. Jeg hadde satt umåtelig stor pris på dette.

Klem Fairy. :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du er nervøs for. Du skal spraye en stund nå, ca 2 uker kanskje. Da er det bare å spraye. Hvor mange ganger i døgnet står på arket ditt. Forhold deg først til det.

Når du skal begynne på sprøytene så står det på arket ditt hvor høy dose du skal ha. Bruksanvisning på sprøytene står i pakningsvedlegget. Du tar sprayen og sprøytene samtidig for å hindre en spontant eggløsning.

Når du har gått på sprøytene lenge nok, ca 10 dager, og legen er fornøyd med resultatet etter du har vært på UL så settes det en tid for uttak. EL sprøyta skal setter 36 timer før uttaket.

Tiden fra innsettingen og til test har variert veldig for meg. Den første ganges var det grusomt, bare ventet, men fikk blødning etter 9 dager. Andre gang nesten like grusomt, fikk blødnnig etter 10 dager. Tredje gang var jeg ikke like nervøs, hadde ikke noe håp i det hele tatt egentlig, blødningen kom ikke før etter 9 mnd ;)

Jeg vil egentlig anbefalle deg å gå inn på en side med flere IVF'ere enn det er her, F.eks snartgravid.com eller onskebarn.com der har de egne månedsklubber for de som holder på med IVF hvor du kan møte de som har kommet like langt som deg.

Gjest Gjest_Fairy_*
Skrevet

Tusen takk for svaret. :) Har opprettet en profil der nå. Og funnet meg en gjeng å snakke med. Takk for tipset. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...