Gjest TS Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Vi har bestemt oss for at vi skal bo i hans hus, og bygge ut/pusse opp når vi føles det trengs. Jeg har også et hus (gamlere enn hans), og dette har jeg bestemt meg for å leie ut til et familiemedlem, som også skal stå for vedlikehold. Dette er et langtidsleie. Huset mitt er verdt ca 1,3 mill, men jeg har kun 600 000 i lån på dette, og et studielån på ca 300 000 så har ca 900 000 tilsammen i gjeld. Mannen min har et hus, som nå (som jeg har mulighet til å kjøpe meg inn i) er verdt ca 1,8 - 2 mill. Og har ca 1,8 mill i lån tilsammen. Er det lurt å eie halvparten av disse to husene for meg, og han? Jeg er jo i en bedre økonomisk situasjon enn han, men kan dette fungere, og er det rettferdig? Vi tjener ca 400 000 hver i året + tillegg og overtid.
zuperduper Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Jeg tror jeg ville anbefale at dere eier hvert deres hus i starten. Hvis dere bestemmer dere for å pusse opp hans hus, kan du jo evt. kjøpe deg inn med en eierandel tilsvarende halvparten av oppussingskostnadene...?
Gjest TS Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Jeg tror jeg ville anbefale at dere eier hvert deres hus i starten. Hvis dere bestemmer dere for å pusse opp hans hus, kan du jo evt. kjøpe deg inn med en eierandel tilsvarende halvparten av oppussingskostnadene...? Hva mener du jeg skal betale for å bo hos han da? Betaler jo ikke ned på hans hus, må bli en annen avtale på hva jeg skal betale.....
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Hva mener du jeg skal betale for å bo hos han da? Betaler jo ikke ned på hans hus, må bli en annen avtale på hva jeg skal betale..... Du kan jo betale 50% av strøm,kommunale avgifter som husleie for å bo der.Han betaler 50% av strøm, kommunale avgifter.Mat og andre felles regninger deles 50%. Dere betjener hvert deres lån og han eier sitt hus og du ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå