Anglofil Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 (endret) Hei I dag fikk jeg en e-post i fra Tanum med melding hvor det sto følgende: Vi kan ikke se at vi har fått betaling for følgende faktura ennå (..) Dersom du betaler din faktura innen en uke unngår du å måtte betale 57 kr i påminnelsesavgift som blir tillagt på neste påminnelse. Ubetalte fakturaer sendes til vår samarbeidspartner Accountor Credit AS. Jeg kjenner jeg blir veldig stresset nå. Det er nemlig slik at denne hadde forfall 28.01.2010, og fordi jeg hater å ha utestående regninger, betalte jeg denne 18.01.2010, dvs i god til før forfall. Nå skjønner jeg ingenting. Jeg gikk inn i min nettbank, trippelsjekket at kontonummer, betalingsum og kidnummer stemte overens med fakturaen. Alt stemmer, jeg har ikke gjort noen feil, og fikk min samboer til å sjekke også, bare for sikkerhets skyld. Har sendt dem en mail da de ikke har åpent nå, men hva kan ha skjedd? Noen som har opplevd det samme? Beklager "hysteriet", jeg bare synes slike ting er ekkelt, da det er viktig for meg å ha en ryddig og sunn økonomi. Når det gjelder regninger så får jeg litt "hetta" om ting ikke blir betalt. Mvh Yvonne Endret 5. februar 2010 av Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Har du betalt fakturaen 18. februar i år??? Det er godt gjort. Dette er ingen krise. Det er nok bare en betaling som er borte i deres systemer. Eller forsinket. Eller misforstått siden du betale så tidlig (regner med du betaltee 18. januar). Si fra, dokumenter at du har betalt og så glemmer de nok saken fortere enn du kan si "fikset".
Bobeline Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Det kan være at betalingen din ikke har blitt registrert, eller at påminnelsen har blitt laget samtidig som din betaling ble registrert, og at de dermed har gått rundt hverandre. Med tanke på at du betalte så tidlig, skal ikke slikt skje siden kundidentifikasjonsnummeret (kid) er ditt spesielle nummer med innhold om kundeforhold, betalingssum og så videre, og dette nummeret mottar de sammen med betalingen i løpet av ett døgn (på hverdager). Dersom kid er feil, gis det melding om dette og mottaker får da en utskrift fra bankenes betalingssentral (bbs) noen dager etter (i høysensongen kan dette ta 14 dager) mens din innbetaling er hos dem neste dag. Det er sikkert bare en intern feil hos Tanum, som de fort rydder opp i etter å ha lest eposten som du har sendt.
Anglofil Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2010 (endret) Beklager, skulle selvsagt være 18.01 og 28.01 selvsagt. Ja, regner med at det går i orden, men jeg får litt "hjertet i halsen" av slike ting. Jeg hater uforutsette regninger. Mvh Yvonne Endret 5. februar 2010 av Yvonne
Wasp Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Det er bare å kopiere fra nettbanken at du har betalt, sum og når og sende de en mail, så har du ditt på det tørre.
Gjest Namsmannen Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Det er greit å ville ha en ryddig økonomi, men måten du reagerer på grenser mot usunn. Så farlig er det ikke! Og denne fakturaen har mange ledd igjen før den evt kunne gitt deg problemer. Det er sikkert bare en glipp, og de vil oppdage det med én gang de leser e-posten din. Går så bra så!
Anglofil Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2010 Usunn faktisk? Vel, når jeg omtrent aldri har opplevd en purring i mitt liv så er vel mer derfor. Høres kanskje verre ut enn det er. Men heller føre var sier nå jeg. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Første gjestesvarer her... Jeg må også si meg enig i at ryddig og sunn ikke er det samme. Ting kan bli for ryddige og da blir de usunne. At man av uvitenhet blir skremt av purring/inkassovarsel/inkassosak er greit, men at man vet det ikke er farlig og allikevel blir skremt viser, i mine øyne, at man har et anstrengt forhold til økonomien sin. Det er lov å slappe av innimellom. Ikke alltid så lett, men mulig jo.
Anglofil Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2010 (endret) Nå tror jeg dere overtolker veldig. Joda, jeg var nok litt nervøs da jeg fikk den og skrev dette innlegget, men jeg føler meg ikke spesielt skremt akkurat nå. Mail er sendt og jeg vet det ordner seg. Jeg skrev innlegget for andres erfaringer, og greit å få vite at det ikke er jeg som er helt bak mål. Som sagt har jeg aldri opplevd dette før. Selvsagt skal man slappe litt av, en mellomting er fint, samtidig, med et stramt budsjett er det viktig å følge nøye med. Mvh Yvonne Endret 5. februar 2010 av Yvonne
Bobeline Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 For noen er det veldig viktig å ha god orden på økonomi og betaling av regninger, og slik jeg ser det er dette en god egenskap. Jeg tror også at det er lurere å ta kontakt med bedriften tidlig fremfor å vente til inkassovarselet kommer. Med andre ord, etter min mening har Yvonne opptredt korrekt ved å sende en forespørsel på epost slik at bedriften kan undersøke innkommende betalinger og få saken ut av verden.
Cata Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Synes også Yvonne har gjort det riktige. Man kontakter firmaet, forklarer hva som er skjedd og sender evt. ved dokumentasjon på betalingen. (Hvordan gjør man egentlig det når man har betalt i nettbank, forresten?) Har ved et par anledninger fått purring selv, men da hadde jeg faktisk glemt å betale. Er så vant til å betale med kredittkort når jeg bestiller ting på nett at i de tilfellene et firma faktisk legger ved faktura så hender det jeg rett og slett ikke tenker over at jeg ikke allerede har betalt. (Betalte selvsagt fort som fy da jeg ble klar over tabben. Er forøvrig enig med Yvonne i at purringer, uansett av hvilken grunn, er ubehagelige å få. Jeg liker å ha orden i økonomien.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #12 Skrevet 6. februar 2010 Jeg syns også du overreagerer. Ta et skjermbilde av betalingen i nettbanken, send det på mail hvor du skriver at du har betalt og ikke forstår hva som har skjedd. Så lenge du vet du har betalt er det jo ingen fare...
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #13 Skrevet 6. februar 2010 Jeg synes også du virker litt hysterisk. Ikke fordi du har sendt mail til firmaet, for det er riktig, men fordi du lager en tråd om temaet. Men det er greit det. Ingen problemer er for små til å diskuteres på KG
Gjest brutal_mann Skrevet 6. februar 2010 #14 Skrevet 6. februar 2010 Dette løses enkelt. Du ringer til Tanum, ber om de som steller med fakturaer og spør dem hva i helvete de holder på med.. Jo sikrerer du er på at du har alt på det tørre, jo grovere i målet kan du være. Uansett så er det Tanum som har driti seg ut og mobbet en av sine kunder unødvendig. Det hadde jeg latt dem høre!
Anglofil Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #15 Skrevet 6. februar 2010 De har visst ikke åpent i helgen, derfor jeg sendte dem en e-post. Vel, jeg regner med at de kun har gjort en feil, og alle kan tross alt gjøre det. Så lenge jeg slipper å betale omkostninger eller purregebyr så sier jeg meg fornøyd. Regner med at det er en glipp fra deres side. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #16 Skrevet 6. februar 2010 Fikk selv engang en purring på ei regning jeg hadde betalt lenge før purringa kom(og forfall). Det var i oppstart av et treningsmedlemskap med avtalegiro, og før den avtalen var i boks så fikk jeg fakturaer. Jeg ringte treningssenteret, og de lovte å slette den. Så neste måned fikk jeg ny purring. Ringte pånytt, alt ar ok. Så kom inkassovarsel og jeg måtte sende transjaksonsid fra nettbanken. Måtte mase for å få bektreftelse på at alt var ok. Det verste var at de presterte å legge purregebyr*2 på avtalegiroen neste gang. Ganske irriterende.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 6. februar 2010 #17 Skrevet 6. februar 2010 Dette løses enkelt. Du ringer til Tanum, ber om de som steller med fakturaer og spør dem hva i helvete de holder på med.. Jo sikrerer du er på at du har alt på det tørre, jo grovere i målet kan du være. Uansett så er det Tanum som har driti seg ut og mobbet en av sine kunder unødvendig. Det hadde jeg latt dem høre! Det er helt unødvendig å lage bråk ut av noen som kan løses på en hyggelig måte. det skjer feil av og til og den enkleste måten å få rettet opp i det er å gjøre det på en hyggelig og fornuftig måte. Du må slutte å spre om deg med negativitet negativ_mann.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #18 Skrevet 7. februar 2010 Det hender at betalingen blir borte pga feil hos BBS også.
Helen Skrevet 7. februar 2010 #19 Skrevet 7. februar 2010 Tråden er ryddet iht. KGs regler. Helen, mod.
Anglofil Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #20 Skrevet 9. februar 2010 Fikk visst enda en purring i dag, enda jeg hadde fått en mail tilbake fra dem om at neeeeida, den purringen kunne jeg bare se bort i fra. Dette gjaldt en annen faktura riktignok, men betaling skjedde samme dag som nevnte faktura over, og på samme kundekonto. De har ikke helt kontroll tydeligvis. Får ta en telefon i morgen og få ordnet opp i dette. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå