Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle dere som går psykologi prof. ved UIB, NTNU eller UIT, kan dere fortelle litt om hvordan det er der dere studerer? Hvordan opplegget er og sånn. Er det noen av universitetene som blir ansett for å være bedre enn de andre når det gjelder psykologutdanningen? Jeg er interessert i å få vite litt om dette da jeg har tenkt å søke på psykologutdanningen selv, så håper noen gidder å svare selv om dette er et tema som har blitt tatt opp igjen flere ganger her inne... :)

• 9 år senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oslo. 

Anonymkode: 66e09...67c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går bachelor på NTNU og vi har felles emner med profesjon første året. Vi har mye av det samme i løpet vært, men vi har selvsagt ikke klinisk. Det jeg har hørt er bra med NTNU er at her starter man med klinisk første året. Da slipper man å gå flere år og ikke helt vite om man passer til å bli psykolog. Opplegget i de emnene vi har felles er forelesning 2t pr emne pr uke, og kollokvier for de som ønsker det. Det er fire emner pr semester. Du kan kikke på nettsidene til de ulike universitetetene og lese deg opp. Der står det hvordan studiet er bygd opp.

Anonymkode: f518c...498

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket universitet som er mest populær finner du ut ved å se på søkertall og poenggrensen. Du bør også kikke på kostnader og tilbud i de byene det er snakk om. Trondheim er kjent for et veldig godt studiemiljø og for frivillighetsarbeid. Byen er sånn passe stor, tror boligprisene er greie ifht f.eks Oslo. 

Anonymkode: f518c...498

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...