Gjest Gjestefrøken Skrevet 5. februar 2010 #1 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg er ei nysingel jente på 35 år. Jeg har registrert meg på sukker og brevene strømmer inn.Det er selvfølgelig hyggelig! Men; jeg er nok litt fordomsfull og skeptisk. For hva er EGENTLIG årsaken når menn som ser ok ut er fremdeles single i en alder av 35-45 år? Noen er jo ærlige og sier på egent initiativ at de er veldig kresne, mens andre ganger merker jeg selv fort hva som er årsaken..! Men hva tenker dere? Er de psykopater, sære, spesielle, fæle...eller er det rett og slett oppegående menn som har vært uheldige eller for opptatte med kariere til å ha funnet en partner? Og bær man være skeptisk når en mann er 40 år og bare har småforhold og kanskje et par års samboerforhold bak seg? Opplys meg pliiis, så jeg ikke går i fella. For det gidder jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #2 Del Skrevet 5. februar 2010 Kjenner en som er på sukker, rettere sagt, han var læreren min. Oppegående mann med barn på 35+. Men klart finnes tullingene også, i alle aldre. Rett og slett ikke funnet den rette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #3 Del Skrevet 5. februar 2010 Altså, han er 35+, ikke barna. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #4 Del Skrevet 5. februar 2010 Er du også "damaged goods" siden du også er der når du er 35 og singel? Må det være noe feil med folk hele tida? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestefrøken Skrevet 5. februar 2010 #5 Del Skrevet 5. februar 2010 Er du også "damaged goods" siden du også er der når du er 35 og singel? Må det være noe feil med folk hele tida? Nei, jeg anser meg ikke for å være det. Har vært gift i 9 år og hatt et to-års forhold... Jeg tenkte mere på dem som er 40 og aldri har hatt et "skikkelig" forhold....og hva årsakene til det kan være. Det er klart det kan virke fordomsfullt av meg, men HI var selvsagt satt litt på spissen. Det må ikke være feil med folk hele tiden. Jeg håper jo selvsagt at det IKKE er noe feil med disse karene, for det er jo i den gruppen jeg skal finne meg en mann! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #6 Del Skrevet 5. februar 2010 Ser det er veldig mange damer som henger seg opp i dette, og må si jeg dynes det er ganske tullete. For hver gang en dame blir singel i den alderen, så blir faktisk en mann det og. Er jo mange som har hatt lange forhold som går i fra hverandre, også i denne alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elensire Skrevet 5. februar 2010 #7 Del Skrevet 5. februar 2010 Er da ikke nødvendigvis noe i veien med de mennen. De kan rett og slett være i samme situasjon som du er i, nyskilt, nettopp gått ut av et langvarig samboerforhold, etc. Klart, det er de av både menn og damer som det er opplagte grunner til at er singel (i alle aldere) men langt fra alle. Kan hende de bare ikke har videre lyst til å fortelle hvorfor de er singel til gud og hvermann og utelukker det fra profilen, og forteller det heller til de de føler at de får god kontakt med. så lykke til med datingen...og legg fra deg skepsisen til du faktisk får en god grunn til å være det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_femina_* Skrevet 5. februar 2010 #8 Del Skrevet 5. februar 2010 uansett må det skilles mellom de som adri har vært i en langvarig relasjon og de som har en skilsmisse/et samlivsbrudd bak seg. Den siste kategorien er det ingen tro til å tro at det noe spesielt ved - halvparten av alle gifte par blir jo skilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #9 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg er ei nysingel jente på 35 år. Jeg har registrert meg på sukker og brevene strømmer inn.Det er selvfølgelig hyggelig! Men; jeg er nok litt fordomsfull og skeptisk. For hva er EGENTLIG årsaken når menn som ser ok ut er fremdeles single i en alder av 35-45 år? Noen er jo ærlige og sier på egent initiativ at de er veldig kresne, mens andre ganger merker jeg selv fort hva som er årsaken..! Men hva tenker dere? Er de psykopater, sære, spesielle, fæle...eller er det rett og slett oppegående menn som har vært uheldige eller for opptatte med kariere til å ha funnet en partner? Og bær man være skeptisk når en mann er 40 år og bare har småforhold og kanskje et par års samboerforhold bak seg? Opplys meg pliiis, så jeg ikke går i fella. For det gidder jeg ikke... Jeg er i den aldersgruppen og har hatt flere langvarige samboerforhold bak meg, og for min del skyldes det en kombinasjon av flere ting: 1. Noe tilbakeholden væremåte; jeg tar sjelden initiativ overfor en dame med mindre hun virker spesielt interessant, da nøler jeg som regel ikke. 2. Andre prioriteringer, det vil i hovedsak si jobb. 3. Finner ingen, hverken RL eller på nett som trigger meg skikkelig. 4. Selv om jeg forsåvidt får nok oppmerksomhet på utseende er jeg tydeligvis ikke "smashing". Hadde jeg vært det hadde nok damene rent meg ned skulle jeg tro. Men du, det er greit å ha et spisset åpningsinnlegg, men psykopat er da vel litt drøyt? Er du også sekunda vare siden du selv befinner deg i denne suspekte aldersgruppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestefrøken Skrevet 5. februar 2010 #10 Del Skrevet 5. februar 2010 Understreker atter en gang: hovedinnlegget dreide seg om de som IKKE noen gang har hatt et forhold av varig art og er over 35 år!! Jeg vet selvfølgelig kan være singel og 35 og alikevell være ok og oppegående som prson. Men det er dem uten forholdserfaring jeg lurer litt på .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_femina_* Skrevet 5. februar 2010 #11 Del Skrevet 5. februar 2010 sorry, leste ikke teksten din ordentlig:) Til spørsmålet ditt: en mann på 35+ uten forholdserfaring kan godt være en juvel. Men enten det kommer av personlghet eller bare skyldes at han har vært alene (for) lenge, er han neppe noe å satse på hvis du er ute etter en samboer:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Baldrick Skrevet 5. februar 2010 #12 Del Skrevet 5. februar 2010 sorry, leste ikke teksten din ordentlig:) Til spørsmålet ditt: en mann på 35+ uten forholdserfaring kan godt være en juvel. Men enten det kommer av personlghet eller bare skyldes at han har vært alene (for) lenge, er han neppe noe å satse på hvis du er ute etter en samboer:) Så single menn på 35+ uten forholdserfaring burde bare gi opp med en gang, er det sånn å forstå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #13 Del Skrevet 5. februar 2010 Så single menn på 35+ uten forholdserfaring burde bare gi opp med en gang, er det sånn å forstå? Ja, må man virkelig det? Håper ikke det... Men litt sunn skepsis er sikkert lurt Kanskje det er noen single menn over 35 uten laaaaaaaang forholdserfaring her inne som kan opplyse oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Facepainter Skrevet 5. februar 2010 #14 Del Skrevet 5. februar 2010 Mange synes rett og slett ikke forhold-greia er særlig attraktivt før de bikker 30 og vel så det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #15 Del Skrevet 5. februar 2010 Så single menn på 35+ uten forholdserfaring burde bare gi opp med en gang, er det sånn å forstå? Overhodet ikke. Kan være mye bedre med en på 35+ uten masse forholdserfaring,enn en som har hatt en haug med samboerforhold og har unger med flere forskjellige damer. I mine øyne er det slikt som ofte kvalifiserer til tittelen "damaged goods". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #16 Del Skrevet 5. februar 2010 Nei, jeg anser meg ikke for å være det. Har vært gift i 9 år og hatt et to-års forhold... Jeg tenkte mere på dem som er 40 og aldri har hatt et "skikkelig" forhold....og hva årsakene til det kan være. Det er klart det kan virke fordomsfullt av meg, men HI var selvsagt satt litt på spissen. Det må ikke være feil med folk hele tiden. Jeg håper jo selvsagt at det IKKE er noe feil med disse karene, for det er jo i den gruppen jeg skal finne meg en mann! :gjeiper: Der en av tre ting. Enten er de det PUAene kaller en average frustrated chump (AFC), det vil si en mann som er for passiv og lite selvsikker og ikke skjønner hvordan han skal skape seksuell interesse hos en kvinne og derfor havner i vennesonen. Disse gutta er som regel ganske ok folk, til dels veldig bra, de mangler bare den seksuelle selvtillitten og forståelsen. Det kan imidlertid endre seg om de til slutt skjønner greia noe en del av dem gjør. Eller så er de akkurat så psyko eller patetiske som Eller de er menn med sinnsykt drag på damene som har kost seg med elskerinner og ons i fleng og derfor følt lite behov for et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #17 Del Skrevet 5. februar 2010 Kanskje fordi de stadig kun møter drittkjerringer som finner feil ved alt? Seriøst, dette må være det mest lavpanna forummet jeg noen gang har støtet på. Måtte vel bli sånn når det eies og drives av kvinner for kvinner. Hei sveis, im out. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #18 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg kan bare svare for meg selv. Intill tyve års alderen hadde jeg noen ons, en elskerinne og en "feriekjæreste". Alle disse var blant de aller peneste damenei min omgangskrets. Etter jeg fylte tyve ble jeg plaget av fryktelig sterk sosial og genrell angst og til dels depresjon. Dette gjorde det veldig vanskelig for meg i forhold til damer og fra da av hadde jeg vel sex i snitt en gang annet hvert år. Da var det altid fordi jeg ikke bare fikk servert dama i fanget, men fordi hun nærmest overfalt meg. Jeg turte stort sett aldri prøve meg på noen og jeg var vettskremt for å ha sex. Jeg merket alikevel at det var ganske mange damer som var interesert, men det klarte jeg ikke gjøre noe med. Da jeg ble ca. 29 så komm jeg over angsten min fullstendig. Da ønsket jeg for det første å leve livet og ta igjen for det som var tapt og for det andre så ønkset jeg å ha noen år hvor alt var ukomplisert og jeg kunne puste lettet ut. Derfor ville jeg ikke ha noen kjæreste eller involvere meg følelsesmessig med noen fordi det vill kune innebære for mye vanskelige følelser og risiko. Etter 10 års helvete ville jeg bare ha det bra og trygt en stund. Så da ble det en haug med ons og elskerinner. Et par av disse kunne jeg nok blitt sammen med om jeg var yngre, men jeg stengte av følelsene helt. Nå er jeg 34 og begynner seriøst å se etter en kjæreste. Jeg tror ikke det skal bli vanskelig å bli forelsket nå som jeg har fjernet "skjoldet" jeg har brukt til å holde slike følelser unna. Jeg var kjempeforelsket i en dame i begynnelsen av universitetstiden og i feriflørten min i tenårene så jeg er klart i stand til det. På alle andre parametere for attraktivitet skårer jeg veldig bra. Utdannelse, karriere, utseende, utadvnedthet (etter at jeg komme over angsten), poppulæritet hos venner, orden på ting, vakre kvinner tiltrekkes lett av meg etc. Jeg tror heller ikke at min manglende forholdserfaring har gjort meg alt for grønn i forhold til hvordan leve med en dame. Jeg har hatt et par veldig nære venniner som jeg har levd så tett på over tid og fått slik innsikt i livet til og forholdene til at jeg tror det kompenserer en del. Jeg har dessuten hatt en drøss med elskerinner de siste årene og selv om det er langt fra et samboerforhold så er det mye "forholdsmanagement" i det også. Uten en relativt god forståelse for kvinners psyke hadde jeg ikke klart å tiltrekke og holde på disse elskerinnene heller. Jeg tipper det er en del flere som ligner litt på meg. I tråden fem hemmeligheter i seksualitetsforumet er det flere menn som ikke debuterte før de var fra 23-33, men som siden har hatt både flust med damer og forhold. Det er en del som har en eller annen hang up de ikke kommer over. I tillegg tror jeg du har litt spesielle typer som har kjørt beinhardt på med ett eller annet prosjekt som har gjort at damer ikke passer inn. Litt sånn Lars Monsen typer som bruker 20 årene på bare fjellklatring for å bestige mont everst eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #19 Del Skrevet 5. februar 2010 mont everst eller lignende. Mount Everest:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 5. februar 2010 #20 Del Skrevet 5. februar 2010 Tråden er ryddet iht reglene. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå