Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Hei Gjør dere noe ut av valentines day? Har aldri brydd meg om den før, men nå har jeg ny kjæreste....vi er litt vel voksne til å bry oss om den, da. Midt i 30 åra. Tror kanskje det er noe for fjortiser?
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Vi er i 20 årene, pleier å lage en god middag og har litt trivelig sengekos. Iblant får jeg en rose eller en gave også.
Gjest Iah Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Har ikke feiret Valentines siden jeg var 15.
tinaballerina Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Jeg og kjæresten min feirer ikke, vi er i 20- og 30-årene. Vi synes det er harry....men så er ikke vi spesielt romantiske heller da.
KinderMaxi Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Nei, det er en dag jeg definitivt ikke ferier. Føler det har blitt mer handelstadens dag. De tjener j*vlig fett på slike dager, og det ser jeg i grunn ingen grunn tul å støtte. Og hvorfor skal man ferie kjærligheten akkurat på denne dagen, da man har 364 andre dager i året å gjøre det på? :klø:
MissStiles Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Usikker på om det blir noe feiring. Jeg er midt i eksamenslesing når det er Valentindagen.
Fortunatus Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Vi spiser en usunn middag og pleier å dra på kino det pleier å være 2 for 1
Elisabeth M Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Det er jo klart at mann skal jo elske hverandre alle de andre dagene i året, men det er da vell ikke hver dag at mann lag veldig god middag og gjør noe fint for den mann elsker. Mann trenger jo ikke kjøpe noe. Men gjøre en romantisk handling. Jeg er veldig romantisk! I år har jeg tenkt å lage meksikanske kyllingfajitas med hjemmelaget dipp, skal også kjøpe barnefilmen "Mio min Mio". Den er så koselig å se. Til bursdagen hans kjøpte jeg han et smykke, med gravert inn bilde av meg selv. Dette har jeg tatt av han mens han sov og levert det inn til gravering. skal skrive "evig din" på baksiden. Han har nå panikk for dette smykket, han har ringt over alt og spurt etter smykket. Men han vil få det på valentinsdagen.
Arkana Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 Vi bruker gjerne dagen som unnskyldning for å gå ut og spise, men feirer ellers ikke.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Nei, det er en dag jeg definitivt ikke ferier. Føler det har blitt mer handelstadens dag. De tjener j*vlig fett på slike dager, og det ser jeg i grunn ingen grunn tul å støtte. Og hvorfor skal man ferie kjærligheten akkurat på denne dagen, da man har 364 andre dager i året å gjøre det på? :klø: Støtter den :gjeiper:
The Kitten Skrevet 5. februar 2010 #12 Skrevet 5. februar 2010 Jeg gjør aldri noe nummer av Valentinsdagen. Synes det blir litt falskt å vise alle hvor glad man er i dem, bare fordi det er Valentinsdagen. Da er det bedre å vise det jevnt utover hele året.
Gjest anonym2233 Skrevet 5. februar 2010 #13 Skrevet 5. februar 2010 Blir nok ikke det samme å feire valentines day i år, som ejg har feiret de siste 3 årene.. Hmm..
Gjest brutal_mann Skrevet 5. februar 2010 #14 Skrevet 5. februar 2010 Valentinerdagen er for lettlurte fjols som tror at forhold dreier seg om å"følge handelstanden sitt stadige jag etter at vi skal forbruke mest mulig. Ære være den som boikotter dette materialistiske svineriet! Ta heller mer på hverandre enn å kaste vekk penger på idiotiske forbrukerdager.
Fluffe Skrevet 5. februar 2010 #15 Skrevet 5. februar 2010 (endret) Valentinerdagen er for lettlurte fjols som tror at forhold dreier seg om å"følge handelstanden sitt stadige jag etter at vi skal forbruke mest mulig. Ære være den som boikotter dette materialistiske svineriet! Ta heller mer på hverandre enn å kaste vekk penger på idiotiske forbrukerdager. går ann å feire dagen UTEN å bruke mere penger enn vanelig vet du går faktisk ann å gjøre ting uten å være materalistisk..som å lage romantisk middag(du må ete uansett), bade sammen,evt dusje med masse stearin lys, se en film i sofakroken under ett godt pledd, ha en kjempe deilig sex dag(det er søndag og mange har fri) det er hva man gjør til det selv Endret 5. februar 2010 av estella87
Gjest brutal_mann Skrevet 5. februar 2010 #16 Skrevet 5. februar 2010 går ann å feire dagen UTEN å bruke mere penger enn vanelig vet du går faktisk ann å gjøre ting uten å være materalistisk..som å lage romantisk middag(du må ete uansett), bade sammen,evt dusje med masse stearin lys, se en film i sofakroken under ett godt pledd, ha en kjempe deilig sex dag(det er søndag og mange har fri) det er hva man gjør til det selv Og alt dette er det en skal gjøre resten av året. Å tvinge seg selv til å gjøre dette hver 14 februar er ikke annet enn falskt. Og falskhet har ikke noe i et forhold å gjøre.
Ethereal Skrevet 5. februar 2010 #17 Skrevet 5. februar 2010 Blir vel kanskje en ekstra runde i senga.
Solbærsaft Skrevet 5. februar 2010 #18 Skrevet 5. februar 2010 Er det virkelig ingen som har hørt om st. valentin !? valentinsdagen kom opprinnelig fra en kristen prest som da han skulle bli halshugget skrev et brev til sin elskede som han signerte "din valentin". Han ble hengt for å gifte soldater som tilhørte den romerske hæren (som keiser Claudius nektet å være i forhold). dette skjedde rundt 200-300 e.kr. Han har senere blitt hedret i hemmelighet, men kirken nektet å forholde seg til st. valentin. For rundt 70-90 år siden begynte noen blomsterhandlere i usa å ta opp dagen offentlig, og det slo an. Noen år senere var skikken utbredt til hele usa og siden har det spredt seg til hele den vestlige verden. Å si at det er en tåpelig amerikansk skikk eller en handelsstands-greie, er bare tåpelig. Ikke er den amerikansk (selv om blomsterhandleren som begynte med dette var amerikansk), og det må ikke være for handelsstanden. Man MÅ jo absolutt ikke kjøpe all mulige greier for å vise kjæresten/samboeren/ektefellen eller bare gode venner at man bryr seg! Man kan også lage en ekstra god middag (og mat må man ha uansett), eller gjøre noe romantisk sammen. Og om det er å dra på en restaurant eller er å gå en fin tur sammen, eller noe helt annet er jo absolutt opp til hver enkelt!
Gjest brutal_mann Skrevet 5. februar 2010 #19 Skrevet 5. februar 2010 Å si at det er en tåpelig amerikansk skikk eller en handelsstands-greie, er bare tåpelig. Ikke er den amerikansk (selv om blomsterhandleren som begynte med dette var amerikansk), og det må ikke være for handelsstanden. Valentin, julaften, mor-og farsdag. alle dager i St. Forbruk sitt navn der vi ærer gullkalven og bruker mer enn hva verden tåler. dager for egoisme og platonisk nestekjærlighet. Hvor dagene kommer fra i utgangspunktet, hva bakgrunnen for dem er og hva en liksom markerer er revnende likegyldig. Det eneste som betyr noe er hva disse dagene faktisk ER, i VÅRE dager. Og der er de alle kvalmende overfladiske, materialistiske og handelsstandens beste venn.
Solbærsaft Skrevet 5. februar 2010 #20 Skrevet 5. februar 2010 Det eneste som betyr noe er hva disse dagene faktisk ER, i VÅRE dager. Og der er de alle kvalmende overfladiske, materialistiske og handelsstandens beste venn. Om dagene er kvalmende overfladiske, materialistiske og handelsstandens beste venn er da opp til hver enkelt. Men det skal også sies at handelsstanden gjør dagene mer klissete og overfladisk enn strengt tatt nødvendig. Om min kjæreste ikke gjør noe ekstra for meg 14. februar gjør meg absolutt ingenting (og det samme føler han for om jeg gjør noe ekstra for han). Det som faktisk er viktig er hva vi gjør for hverandre de andre 364 dagene i året. Å få roser en hvilken som helst annet dag betyr mye mer enn valentinsdagen (når gutta gjerne er stressa for at de må jo finne på et eller annet hvis ikke blir kjæresten skuffa)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå