Gå til innhold

Silikon i sjampoer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Josefine_*
Skrevet

Hei!

Jeg har blitt anbefalt sjampoer uten silikon. Hvor ser jeg om en sjampo inneholder dette? Jeg vet at man kan kjøpe egne silikonfrie på apoteket, men jeg er mye i utlandet, og skulle gjerne funnet meg en av type loreal, sunsilk, gliss eller noe sånt, som finnes overalt, og som ikke inneholder silikon.

Det står ikke direkte "silikon" på noen sjampoer jeg finner, så jeg regner med det er et annet navn for det som skrives under ingredienser. Noen som vet hva fagtermen for silikon er?

mvh

Josefine

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Alt som slutter på -cone er ihvertfall silikon.

Du kan forresten gi opp drømmen om å finne ting som Sunsilk osv som er silikonfrie. De finnes ikkke. De fleste frisørprodukter bør være silikonfrie. Ellers så finnes det hauger med tråder om dette op forumet. Søk litt rundt, og du vil finne en del info.

Skrevet

Du kan forresten gi opp drømmen om å finne ting som Sunsilk osv som er silikonfrie. De finnes ikkke. De fleste frisørprodukter bør være silikonfrie. Ellers så finnes det hauger med tråder om dette op forumet. Søk litt rundt, og du vil finne en del info.

De aller fleste frisørshampooer inneholder også silikon, dessverre. Det gir jo en illusjon av at håret er blankt og sunt. Som Smalltalk skriver over så finnes det mange tråder her om temaet. Se også www.lockig.se

Skrevet

Tror ikke first price sin shampo inneholder silikon? Er hvertfall verd å sjekke det ut, se på innholdslista på flaska neste gang du er på butikken.

Ellers er det mange økologiske shampoer som ikke inneholder silikon. Stikk innom helsekost, apotek eller Vita, eller bestill fra iherb.com, der er det IKKE dyrt! på www.kissme.no finner du noen merkelige shampostykker (ser ut som såpestykker) som heller ikke inneholder silikon eller annet muffens, jeg digger de shampoene! :)

Skrevet

Hvorfor tror så mange at frisørprodukter ikke inneholder silikon? Og at de er bedre enn det man kjøper i vanlig butikker? Les innholdsfortegnelsen og ta med i betraktningen at det som selges som eksklusive frisørprodukter selges i vanlige butikker i utlandet.. Var på Rite Ai i USA nylig og der sto alle "frisørmerkene" som Redken, Matrix, Joico etc side ved side med "butikkmerkene" fra Wella, Sunsilk etc.

Skrevet

Vil bare gjøre oppmerksom på at det også er silikon i balsam, gjerne mer enn i sjampoo. Det er silikonet som får håret ditt til å kjennes "glatt" ut etter dusjing. Problemet med silikon er at det kun kan vaskes vekk av shampoo, shampoo inneholder som regel SLS som er svært uttørkende for håret.

Skrevet (endret)

Så silikon bør vaskes vekk med en shampo uten silikon og SLS? Hvor ofte? Er det samme hvilken? Noen tips til gode, rasende billige?

Leste i en annen tråd at i noen frisørshampoer så var det vannløselig silikon? Hvordan vet man forskjellen? Eller er det bare tull for å få solgt mer frisørshampo?

Endret av Jade
Skrevet

Silikon kan bare vaskes vekk med shampooer med SLS eller andre sterke stoffer.

Vannløselig silikon heter noe annet foran -cone, tror jeg. Men jeg anbefaler deg å lese om dette temaet på sider som naturallycurly.com. For jeg har i alle fall ikke nok peiling til å si ting så sikkert.

Skrevet

Takk for svar, Nausicaä :) Jeg får undersøke saken litt :) Ser mange bruker First Price sin. Kanskje Coop Änglamark sin funker også?

Skrevet

Finn den tråden som heter Shampo eller ikke shampo - jeg vil bli shampofri, der står det mye om temaet. Mye info finner du på www.lockig.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...