Gå til innhold

Bruker dere tøymykner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja jeg bare lurer ;) blir det mye forskjell på klærne viss man ikke bruker det?

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg bruker det på håndklær, sengetøy og bomullsklær uten stretch. :)

Har funnet ett som lukter kjempe godt, også blir ikke håndklene stive som papp.

Skyllemiddel skal forøvrig ikke brukes på stretchbukser. Da blir buksene ødelagt.

Skrevet
Jeg bruker det på håndklær, sengetøy og bomullsklær uten stretch. :)

Har funnet ett som lukter kjempe godt, også blir ikke håndklene stive som papp.

Skyllemiddel skal forøvrig ikke brukes på stretchbukser. Da blir buksene ødelagt.

Jepp. Dette lærte jeg ganske nylig. Skyllemiddel ødelegger faktisk stretchen i alle slags klær. Dongeribukser mister ofte fasongen av skyllemiddel også.

Så nå bruker jeg kun skyllemiddel til håndklær og sengetøy. :)

Men savner godlukten av skyllemiddelet da...

Skrevet

jøss det visste jeg ikke ;) da skal jeg bare begynne å bruke det på håndkler og sengetøy jeg også:)

men blir ikke klærne stivere uten?

Skrevet

Jeg har også sluttet å bruke skyllemiddel på klær. Blir faktisk ikke så mye stivere, kjenner det best når det er vått, men når de har tørket er de helt fine! :)

Skrevet

Ja, jeg bruker tøymykner på klær og sengetøy, synes det blir stivere uten. Bruker ikke tøymyker på håndduker for da suger de ikke til seg like mye væske, synes de tørker bedre når de vaskes uten tøymykner.

Skrevet

Jeg bruker det på klær jeg tørker på tørkestativet. Det som tørkes i tørketrommel blir uansett mykt nok, så det trenger ikke skyllemiddel.

Skrevet

Bruker tøymykner når jeg vasker håndduker og sengetøy som ikke skal i tørketrommel. Ved å ikke bruke det, synes jeg hånddukene blir stive og ekle.

Bruker også tøymykner når jeg vasker klær.

I tillegg til at klærne blir myke og gode, så lukter det jo godt også.. :)

Skrevet

Bruker det innimellom når jeg huskerå kjøpe det,mest på sengtøy,håndklær og "koseklær" egentlig fordi det lukter så deilig når det henger til tørk :) (må tørke klær i ett oppholdsrom-liten leil)

Skrevet

Vi bruker tøymykner, men jeg aner ikke om jeg hadde merket noe forskjell fra eller til.

Skrevet

Jeg bruker bittelitt tøymykner bare fordi jeg liker lukta. :)

Skrevet

Tørketrommel ødelegger visstnok også stretch i klær. Jeg hadde en overdel som var litt for stor til meg, så jeg tenkte at da kunne jeg like gjerne krympe den litt ved først å vaske den sammen med håndklær og så ha den i tørketrommelen. Men overdelen ble bare større! Og mistet fasongen. Så klær med stretch (som jeg synes det har blitt i de fleste klesplagg som jeg liker i hvertfall) blir bare større og mer uformelig av å være i tørketrommel. Anbefales ikke. Når jeg i tillegg brukte skyllemiddel så var plagget tapt for denne verden. Nå blir det vaskefiller av overdelen min. :(

Skrevet

Klarer meg ikke uten.

Gikk tom en gang, og det føltes ut som jeg klødde meg når jeg tørket meg med et nyvasket håndklede.

Nå har ikke jeg tørketrommel da, så jeg må jo henge det på stativ.

Skrevet
Jeg har også sluttet å bruke skyllemiddel på klær. Blir faktisk ikke så mye stivere, kjenner det best når det er vått, men når de har tørket er de helt fine! :)

Jeg bruker tøymykner, og merker godt når jeg ikke har brukt det. Forferdelig stivt og ubehagelig.

Gjest anonym2233
Skrevet

Jeg elsker håndklær som er "stive"som papp..=P Hehe.. jeg bruker tøymykner stort sett kun på håndklær, men alt det andre vaskes med godluktene skyllemiddel =)

Har ikke merket stort forskjell på å ikke bruke og bruke skyllemiddelet egentlig,

Skrevet
Jeg elsker håndklær som er "stive"som papp..=P Hehe.. jeg bruker tøymykner stort sett kun på håndklær, men alt det andre vaskes med godluktene skyllemiddel =)

Har ikke merket stort forskjell på å ikke bruke og bruke skyllemiddelet egentlig,

Er ikke tøymykner og skyllemiddel det samme da?

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
ja jeg bare lurer ;) blir det mye forskjell på klærne viss man ikke bruker det?

Ja, uten blir stoffene harde.

Skrevet

Jeg bruker tøymykner på sengeklær og på bomullsplagg uten stretch, særlig strykefrie skjorter og dressbukser.

Jeg unngår tøymykner på treningsklær og bukser med stretch da tøymykner ødelegger fassongen. Jeg bruker det heller ikke på håndklær - synes sugeevnen blir dårlig da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...