Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Noen som har erfaringer eller meninger om denne treningsformen? Altså hjemmetrening uten aparater og slikt, korte og intense økter med kroppsveksbasert styrketrening og kondisjonstrening i ett? Litt "Rocky"-aktig, nesten. Hun som driver nettsiden påstår hun har fått den (nydelige) kroppen hun har kun ved å trene på denne måten i 20 til 30 minutter pr dag, noe som virker nesten litt utrolig..
tineline Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har forsøkt et treningsprogram som er en god blanding av eksplosiv (kampsport-type) kondisjonstrening, samt statisk styrketrening. Fikk gode resultater, men ikke en kropp som denne dama! Tror nok ikke hun er heeeelt ærlig, på ett tidspunkt slutter nemlig din egen kropp å være nok motvekt for å bli i bedre form - når du kommer over grensen for maksimal dynamisk styrketrening. Denne grensen er kalkulert til å være dersom du bare klarer 5 repetisjoner eller mindre. Da bygger du bra med muskler. Over denne grensen mister øvelsene gradvis sin funksjon jo flere repetisjoner du klarer.
Gjest GGL Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Men har hun egentlig så store muskler, da? Hun er jo veldig liten og smal.. Jeg tror hun ser slik ut fordi hun har meget lav fettprosent (pluss den muskelmassen hun har klart å bygge opp med kroppsvekten, som sikkert er mer enn hva utrente folk har).
Chanel.No5 Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Tror nok hun bare er kjøpt og betalt for å selge ett produkt. Trener nok mye mer enn som så og kostholdet er vel meget stramt i tillegg.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Men selge hva? Videoene hennes er jo gratis.. :klø:
sanmal Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 synes treningen hennes ser super ut :-) absolutt verdt ett forsøk. jeg skal til syden om 6 oker og har 20 kg for mye rundt magen/ hoftene /rumpa og lårene. jeg skal gi 6ukers sommertreningen hennes + mindre kcal et forsøk. noen som blir med ??
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 synes treningen hennes ser super ut :-) absolutt verdt ett forsøk. jeg skal til syden om 6 oker og har 20 kg for mye rundt magen/ hoftene /rumpa og lårene. jeg skal gi 6ukers sommertreningen hennes + mindre kcal et forsøk. noen som blir med ?? Jeg er med! Det er ingen tvil om at dette er trening som gir bedre kondisjon, og når det gjelder styrketrening så er trening med kroppsvekten bedre enn ingen styrketrening i det hele tatt. Ikke alle har som mål å bli veldig sterke, og jeg tror neppe styrketrening med vekter er nødvendig for å få en kropp man trives med. Men jeg tror nok ikke dette er noe en helt utrent bare kan hoppe rett inn i uten å modifisere litt på øktene, så jeg kommer nok ikke til å følge opplegget hennes 100%. Begynner med å trene et par, tre ganger i uken, og med færre reps og mer moderat tempo enn hun har.
sanmal Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Jeg er med! Det er ingen tvil om at dette er trening som gir bedre kondisjon, og når det gjelder styrketrening så er trening med kroppsvekten bedre enn ingen styrketrening i det hele tatt. Ikke alle har som mål å bli veldig sterke, og jeg tror neppe styrketrening med vekter er nødvendig for å få en kropp man trives med. Men jeg tror nok ikke dette er noe en helt utrent bare kan hoppe rett inn i uten å modifisere litt på øktene, så jeg kommer nok ikke til å følge opplegget hennes 100%. Begynner med å trene et par, tre ganger i uken, og med færre reps og mer moderat tempo enn hun har. ja jeg og. hvis du blar litt under videoene hennes står hvordan du kan gjøre treningene enklere. hehe armhevingene som blir problem her klarer ikke ta en engang
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 ja jeg og. hvis du blar litt under videoene hennes står hvordan du kan gjøre treningene enklere. hehe armhevingene som blir problem her klarer ikke ta en engang Hvor står det hvor man kan gjøre treningene enklere? Jeg fant ingenting under videoene..
Cognizance Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 (endret) Bodyrock.tv er the shit. En bakdel er utseendet til dama, som drar fokus og oppmerksomhet hva som faktisk foregår - veldig god veldig enkel og veldig hard trening. Man blir ikke slik som ho ser ut med å trene slik ho viser på videoene heller. Skal man få til det må man veie kalorier og trene mye med tunge vekter. Men det er heller ikke poenget. Poenget med å trene er å bli sprek, og det oppnår man ved å trene slik ho foreskriver. Tror nok hun bare er kjøpt og betalt for å selge ett produkt. Gymboss, mener du? Du forstår ikke. Gymboss er et helt essensielt verktøy, hvis man vil trene med korte intervaller. Og trening med korte intervaller er vanvittig effektivt. Med lange intervaller også forsåvidt, og gymboss er like bra å ha da også. Gidd å stirre på klokka med 180 i puls springende opp en bakke. Endret 9. februar 2010 av Cognizance
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 Bodyrock.tv er the shit. En bakdel er utseendet til dama, som drar fokus og oppmerksomhet hva som faktisk foregår - veldig god veldig enkel og veldig hard trening. Man blir ikke slik som ho ser ut med å trene slik ho viser på videoene heller. Skal man få til det må man veie kalorier og trene mye med tunge vekter. Men det er heller ikke poenget. Poenget med å trene er å bli sprek, og det oppnår man ved å trene slik ho foreskriver. Gymboss, mener du? Du forstår ikke. Gymboss er et helt essensielt verktøy, hvis man vil trene med korte intervaller. Og trening med korte intervaller er vanvittig effektivt. Med lange intervaller også forsåvidt, og gymboss er like bra å ha da også. Gidd å stirre på klokka med 180 i puls springende opp en bakke. Men hun virker jo så oppriktig når hun sier at den eneste formen for trening hun driver med, er det hun gjør i videoene sine...? Men, uansett, mitt mål er ikke å få kropp som henne, så det spiller forsåvidt ingen avgjørende rolle så lenge treningen er effektiv. Jeg synes hun ser fantastisk ut, ikke misforstå, men selv kler jeg bedre litt mer fett over musklene. Er denne formen for trening tilstrekkelig for å bli både sterk, utholdende og spenstig, eller bør man supplere med f.eks ren styrketrening med vekter, eller kondisjonstrening?
Cognizance Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 Men hun virker jo så oppriktig når hun sier at den eneste formen for trening hun driver med, er det hun gjør i videoene sine...? NÅ, ja. Men ikke pokker om ho skal få meg til å tro at skuldrene hennes er bygd opp uten millitærpress og sidehev. For eksempel. Er denne formen for trening tilstrekkelig for å bli både sterk, utholdende og spenstig, eller bør man supplere med f.eks ren styrketrening med vekter, eller kondisjonstrening? Du blir sikkert lei etter ei stund uansett og får lyst til å drive litt med andre ting. En fordel med vekttrening kontra kroppsvekttrening er at det er lettere å løfte tyngre. Kondismessig er min erfaring at det tar ei stund å få til å presse pulsen høyt opp med et gitt bevegelsesmønster. Altså, Jeg får mye lettere høy puls når jeg sykler. Jeg har sykla mye tidligere. Med bodyrock-lignende trening blir jeg sliten som pokker men pulsen kommer ikke like langt opp. Kansje den vil gjøre det etterhvert.
sanmal Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 NÅ, ja. Men ikke pokker om ho skal få meg til å tro at skuldrene hennes er bygd opp uten millitærpress og sidehev. For eksempel. Du blir sikkert lei etter ei stund uansett og får lyst til å drive litt med andre ting. En fordel med vekttrening kontra kroppsvekttrening er at det er lettere å løfte tyngre. Kondismessig er min erfaring at det tar ei stund å få til å presse pulsen høyt opp med et gitt bevegelsesmønster. Altså, Jeg får mye lettere høy puls når jeg sykler. Jeg har sykla mye tidligere. Med bodyrock-lignende trening blir jeg sliten som pokker men pulsen kommer ikke like langt opp. Kansje den vil gjøre det etterhvert. vada voldsomt kor pessimistisk en va her da! synes treninga va kjempemorsom akkurat nå, men det er klart, ikke alle liker det samme, og man må finne den treningen man liker . Og ja man blir lei etterhvert , men da kan man finne noe nytt, det viktigste er jo at man trener og jo mer variert jo bedre. For meg er ikke målet å se ut som den dama der, men å få av litt fett på kroppen, å da må man kombinere det med mindre kcal/ karbo eller fett, alt ettersom det passer din kropp. jeg kombinerer den treningen der , med litt mindre kcal, dans, ergometersykling og ut å gå tur i naturen. Ja du har rett i at vi må opp i puls og da er intervalltrening kjmpebra. jeg tar intervallene når jeg sykler og går. MEN DET SKAL VÆRE MORRO :-)
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 NÅ, ja. Men ikke pokker om ho skal få meg til å tro at skuldrene hennes er bygd opp uten millitærpress og sidehev. For eksempel. Du blir sikkert lei etter ei stund uansett og får lyst til å drive litt med andre ting. En fordel med vekttrening kontra kroppsvekttrening er at det er lettere å løfte tyngre. Kondismessig er min erfaring at det tar ei stund å få til å presse pulsen høyt opp med et gitt bevegelsesmønster. Altså, Jeg får mye lettere høy puls når jeg sykler. Jeg har sykla mye tidligere. Med bodyrock-lignende trening blir jeg sliten som pokker men pulsen kommer ikke like langt opp. Kansje den vil gjøre det etterhvert. Nei huff da, det håper jeg virkelig ikke at jeg blir! Hun legger heldigvis ut nye videoer flere ganger i uken, så det virker da som det er rom nok for variasjon. Kan man få sprettrumpe av denne treningen, eller er knebøy med tunge vekter et absolutt must? Er det veldig viktig å ha høy puls når man trener? Vil ikke bodyrock-trening gjøre at man får god kondisjon?
gbnj Skrevet 11. februar 2010 #15 Skrevet 11. februar 2010 Men selge hva? Videoene hennes er jo gratis.. :klø:Selge reklame/annonser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå