Gjest sheila Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Vi har en problemstilling her. Vi mener lua skal av når vi spiser, det er liksom folkeskikk. Men hva gjør vi med dattera på 21 som er "voksen" og tenåringen? Vi mener vel at hun skal gå foran som et godt eksempel men samtidig er hun "voksen" nok til ikke å bli irettesatt. Vi prøver å ha den regelen her og rett og slett nekte henne mat hvis hun ikke tar den av.. Mann min er mest pirkete her, jeg synes det blir vanskelig og backer ut... Hva gjør dere og særlig ungdom rundt tjue? 1
lottomillionæren Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Hos oss skal lua av når vi spiser. Det vil gjelde uansett om man er 14 eller 41.Normal folkeskikk. 3
Gjest sheila Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Det var godt å høre. Var redd vi var gammeldagse...
KinderMaxi Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Jeg blir 20 dette året, og jeg tar det som en selvfølge at luen skal av inne, og spesielt når det skal spises. Dette går automatisk hos meg. Ser dessverre at det er flere og flere som gir blanke i folkeskikken og bruker lue ved bordet. Skjønner i grunnen ikke hvorfor folk vil bruke lue inne i det hele tatt. Luen er og forblir en "lusebolig" i varmen. 1
Gjest lulua Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 hvorfor i alle dager går noen med lue inne da?
KinderMaxi Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 (endret) hvorfor i alle dager går noen med lue inne da? Det er vel fordi det er så "kult". :gjeiper: Eller kanskje den skjuler en bad hair day... Endret 5. februar 2010 av KinderMaxi
Gjest Eurodice Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 hvorfor i alle dager går noen med lue inne da? Fordi det er en del av ens identitet, som jeg leste i et intervju med unge mennesker. Identitet meg her og identitet meg der, hos meg skal hodeplagg av innendørs . 2
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Lua skal av inne. Helt vanlig folkeskikk. 3
Eliisa Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 Lua skal absolutt av Lurer på hva slags folk som lærer barna at det er okey å blåse i normal folkeskikk? Hm. 2
The Kitten Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Jeg er 21 og ville ikke engang vurdert å sitte med luen på ved middagsbordet. 4
The Kitten Skrevet 5. februar 2010 #12 Skrevet 5. februar 2010 Jeg blir 20 dette året, og jeg tar det som en selvfølge at luen skal av inne, og spesielt når det skal spises. Dette går automatisk hos meg. Ser dessverre at det er flere og flere som gir blanke i folkeskikken og bruker lue ved bordet. Skjønner i grunnen ikke hvorfor folk vil bruke lue inne i det hele tatt. Luen er og forblir en "lusebolig" i varmen. Det stemmer ikke helt. Lusen kryper ikke ut av håret frivillig, for det er jo i hodebunnen den finner næring. Ellers er jeg enig i at deet er en selvfølge at luen tas av inne.
Miss Puddel Skrevet 5. februar 2010 #13 Skrevet 5. februar 2010 deres bord, deres regler, luen av når man spiser, uansett om man synes man er aldri så voksen.. (jeg synes forøvrig ikke det virker særlig voksent å insistere på å beholde lua på når man spiser jeg da...) 3
Gjest SmallTalk Skrevet 5. februar 2010 #14 Skrevet 5. februar 2010 Jeg er 21, og jeg anser det som en selvfølge at lua tas av ved matbordet.
Shade Skrevet 5. februar 2010 #15 Skrevet 5. februar 2010 deres bord, deres regler, Det oppsummerer det vel egentlig
Gjest Witness93 Skrevet 5. februar 2010 #16 Skrevet 5. februar 2010 Mulig jeg ikke eier folkeskikk osv men HVA er galt med å ha på lue inne?
Cata Skrevet 5. februar 2010 #17 Skrevet 5. februar 2010 deres bord, deres regler, luen av når man spiser, uansett om man synes man er aldri så voksen.. (jeg synes forøvrig ikke det virker særlig voksent å insistere på å beholde lua på når man spiser jeg da...) Enig! Mulig jeg ikke eier folkeskikk osv men HVA er galt med å ha på lue inne? Det er et ytterplagg! De færreste har det vel så kaldt inne at man må ha på seg yttertøy inne ved spisebordet. 1
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #19 Skrevet 5. februar 2010 Jeg er snart 50 og ser ikke problemet med at unge har på lue inne. Folkeskikk? Ja, takk, men det er da noe helt annet. Er det ok å ha på skaut inne? Er det i så fall ok at begge kjønn har det på inne? Hva er i så fall forskjell på å ha på skaut kontra lue inne? 1
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #20 Skrevet 6. februar 2010 Ville du hatt på ytterjakke inne? Er vel like dumt. Yttertøy skal av når man er inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå