Snurrepippen Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Hva er den mest effektive måten å få flat mage på? I dag trener jeg styrke (gruppetrening på treningssenter) 3 dager i uka og kondisjon en dag i uka. Jeg spiser greit sunt, holder meg borte fra sukker og spiser mye proteiner og mindre karbs (men er ikke fanatisk, jeg merket at jeg ikke klarte å yte like mye helt uten). Har gjort dette i en mnd. nå, merker veldig at kroppen er tightere og sterkere og jeg har gått med noen cm. all over. Men vekta er den samme (det skal skytes inn at jeg begynte med p-plaster midt i perioden) og foran på magen er det liten forandring.. Noen med effektive tips?
Serenity88 Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Du kan ikke punktslanke kroppen. - Tren kondisjon og styrke sammen. Lett oppvarming, styrke og avslutt med kondisjon. - Ha tyngre motstand og gjør heller færre rep. - Forskning viser at lettbrus gir magefett på lik linje som vanlig brus. - Tren ikke bare de rette magemusklene, men også de skrå og ryggen. Vil ikke hjelpe mot fettet, men det kan få huden til å virke strammere da musklene vil "løfte" magen mer, og du får en bedre holdning som igjen gir en illusjon av slankere midje. - Er du slank fra før av skal det ganske mye til for å endre kroppen, alder spiller også en stor rolle. - Trener du i apparater eller frivekter? Frivekter er best, men da må du få hjelp til å gjøre øvelsene riktig, slik at du ikke får skader. - Kan anbefale en personlig trener i begynnelsen, som setter opp program for deg og følger deg de første gangene slik at du lærer å utføre øvelsene riktig
Snurrepippen Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2010 Tusen takk for svar :-) At det ikke er mulig å punktslanke vet jeg godt, men det er mulig å fokusere på så riktige som mulig øvelser og riktig TYPE trening Jeg intervalltrener med vektstang/kondisjon med trener (i gruppe).
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 For å få flat mage må du få lavere fettprosent. Den sunneste veien å gå er definitivt å kombinere styrketrening, kondisjonstrening og sunn mat. Kroppen trenger alle tre.
Jenta21 Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 - Forskning viser at lettbrus gir magefett på lik linje som vanlig brus. Hehe, denne "forskningen" skulle jeg gjerne likt å se. Man kan ikke legge på seg av noe som har null kalorier, sånn er det bare. Man kan bli mer sulten og derfor legge på seg av det ekstra man spiser, men å legge på seg av noe som ikke har energi er umulig.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Hehe, denne "forskningen" skulle jeg gjerne likt å se. Man kan ikke legge på seg av noe som har null kalorier, sånn er det bare. Man kan bli mer sulten og derfor legge på seg av det ekstra man spiser, men å legge på seg av noe som ikke har energi er umulig. Jepp, helt riktig! Dessuten gir ingen brus, verken med eller uten kalorier, nødvendigvis MAGEfett. Det kan bidra til at man legger på seg, ja, men hvor dette fettet havner bestemmes hovedsaklig av individets gener.
Serenity88 Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 (endret) Helt greit at man er uenig Alt for diskusjon slik at man kan leve sunt og helsemessig forsvarlig! http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.1314862 http://www.dinside.no/827498/lettbrus-kan-vaere-skadelig http://www.forskning.no/artikler/2009/april/216950 http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article1245484.ece Jada, man kan ikke utelukke at de som drikker lettbrus da lettere spiser mye sukker utenom fordi de gir seg selv lov til det når de er "sunne" og holder seg til lettbrus. Det finnes også mange artikler som viser at lettbrus er "sunt" hvis man først skal velge brus, men disse er flere år gamle Mitt råd, og som jeg følger selv er å holde meg mest mulig unna alle lettprodukter. Sliter heller ikke magefett, noe som kan være arv, men både min far/mor/bror sliter med magefett. Et annet godt tips er å prøve ulike treningsmetoder 4 uker av gangen. Kroppen trenger å overraskes og utvikles, også slipper man å gå lei også! Endret 5. februar 2010 av Serenity88
Gjest Gjest_Moe_* Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 For å få flat mage må du få lavere fettprosent. Den sunneste veien å gå er definitivt å kombinere styrketrening, kondisjonstrening og sunn mat. Kroppen trenger alle tre. Vel, nå må man også tenke på hvordan kroppen din behandler stoffene i den 'kalorifrie' drikken også. Just sayin'.
kanel23 Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Du kan prøve å trene hard kondisjon to-tre ganger i uka, og kutte styrken til en eller to ganger. Jeg er normalvektig, men har alltid hatt litt mage før jeg begynte med dette treningsopplegget. Ca. 30 minutter med skikkelig sykling/jogging der du sliter ordentlig på slutten et par ganger i uka burde gi flat mage om kroppen din funker som min iallefall:)
Jenta21 Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 Helt greit at man er uenig Alt for diskusjon slik at man kan leve sunt og helsemessig forsvarlig! http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.1314862 http://www.dinside.no/827498/lettbrus-kan-vaere-skadelig http://www.forskning.no/artikler/2009/april/216950 http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article1245484.ece Men det som er poenget er jo at det er det man spiser som følge av lettbrusen som er problemet, ikke lettbrusen i seg selv. Det viser alle linkene du oppgir, og her er et direkte sitat: - Men jeg må presisere at våre studier viser ikke at lettbrus er den direkte årsaken til at folk går opp i vekt, sier forskerleder Sharon Fowler ved Universitetet i Texas til Houston Chronicle. Så lenge man er bevisst på at lettbrus kan gi enkelte økt sultfølelse så er ikke lettbrusen et problem når det gjelder magefett eller hvilket som helst annet fett.
Serenity88 Skrevet 5. februar 2010 #11 Skrevet 5. februar 2010 Men det som er poenget er jo at det er det man spiser som følge av lettbrusen som er problemet, ikke lettbrusen i seg selv. Det viser alle linkene du oppgir, og her er et direkte sitat: Så lenge man er bevisst på at lettbrus kan gi enkelte økt sultfølelse så er ikke lettbrusen et problem når det gjelder magefett eller hvilket som helst annet fett. Og fra akkurat samme artikkel — Noen studier tyder på at vi gjennom sånne mekanismer må kompensere etterpå. For det de egentlig gjør er å utløse en sultfølelse, forklarer han. Jeg skrev også i innlegget mitt at lettbrus ofte kan få folk til å tro at de lever sunt og derfor kan unne seg ekstra mye mat/dessert/godteri Anyway, nå tar dette over hele tråden til TS, så jeg kommer ikke til diskutere det her Kan lage en ny tråd... En annen ting TS kan tenke på er hvor mye du får i deg i løpet av dagen. På jobb er det ofte mange som har med kjeks, kaker ol når det er en spesiell dag, er man mange på en arbeidsplass blir disse dagene regelmessige.
Gjest Børge Skrevet 5. februar 2010 #12 Skrevet 5. februar 2010 Litt om alt dette lettbrus hysteriet.. Aspartam regnes som det tryggeste søtningsstoffet blant de som vet at den kjemiske strukturen er to aminosyrer satt sammen, og at den brytes ned i kroppen på en helt naturlig måte + at langtidsstudier på det viser at det ikke er skadelig. Uttalelser fra Mat & Helse og Fritt Helsevalg blir veldig unyanserte. Og hva er det med disse rottestudiene der de enten får aspartam injisert direkte i hjernen, eller tilført i maten i mengder som tilsvarer 100 ganger det et menneske klarer å innta? Er det totalt mangel på kritisk sans, logikk og sunn fornuft? Spesielt når vi faktisk HAR studier på mennesker... Når det gjelder den italienske rottestudien, er den allerede 2 år gammel, og EFSA (European Food Safety Authority) samt amerikanske FDA konkluderte etter en gjennomgang at metodikken i studien ikke gjorde at konklusjonen kunne forsvares. Maks anbefalt daglig dosering for aspartam er 40mg/kg, altså 2,5-3,5g pr dag for mennesker. Du skal drikke mye lettbrus eller vann for å nå slike doseringer. Undersøkelser viser at de fleste mennesker i Europa og USA inntar lettprodukter som tilsvarer mellom 2-5mg/kg kroppsvekt aspartam, altså godt under den maks anbefalte. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/p...02/?tool=pubmed
Jenta21 Skrevet 5. februar 2010 #13 Skrevet 5. februar 2010 Litt om alt dette lettbrus hysteriet.. Aspartam regnes som det tryggeste søtningsstoffet blant de som vet at den kjemiske strukturen er to aminosyrer satt sammen, og at den brytes ned i kroppen på en helt naturlig måte + at langtidsstudier på det viser at det ikke er skadelig. Uttalelser fra Mat & Helse og Fritt Helsevalg blir veldig unyanserte. Og hva er det med disse rottestudiene der de enten får aspartam injisert direkte i hjernen, eller tilført i maten i mengder som tilsvarer 100 ganger det et menneske klarer å innta? Er det totalt mangel på kritisk sans, logikk og sunn fornuft? Spesielt når vi faktisk HAR studier på mennesker... Når det gjelder den italienske rottestudien, er den allerede 2 år gammel, og EFSA (European Food Safety Authority) samt amerikanske FDA konkluderte etter en gjennomgang at metodikken i studien ikke gjorde at konklusjonen kunne forsvares. Maks anbefalt daglig dosering for aspartam er 40mg/kg, altså 2,5-3,5g pr dag for mennesker. Du skal drikke mye lettbrus eller vann for å nå slike doseringer. Undersøkelser viser at de fleste mennesker i Europa og USA inntar lettprodukter som tilsvarer mellom 2-5mg/kg kroppsvekt aspartam, altså godt under den maks anbefalte. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/p...02/?tool=pubmed
Serenity88 Skrevet 5. februar 2010 #14 Skrevet 5. februar 2010 Litt om alt dette lettbrus hysteriet.. Aspartam regnes som det tryggeste søtningsstoffet blant de som vet at den kjemiske strukturen er to aminosyrer satt sammen, og at den brytes ned i kroppen på en helt naturlig måte + at langtidsstudier på det viser at det ikke er skadelig. Uttalelser fra Mat & Helse og Fritt Helsevalg blir veldig unyanserte. Og hva er det med disse rottestudiene der de enten får aspartam injisert direkte i hjernen, eller tilført i maten i mengder som tilsvarer 100 ganger det et menneske klarer å innta? Er det totalt mangel på kritisk sans, logikk og sunn fornuft? Spesielt når vi faktisk HAR studier på mennesker... Når det gjelder den italienske rottestudien, er den allerede 2 år gammel, og EFSA (European Food Safety Authority) samt amerikanske FDA konkluderte etter en gjennomgang at metodikken i studien ikke gjorde at konklusjonen kunne forsvares. Maks anbefalt daglig dosering for aspartam er 40mg/kg, altså 2,5-3,5g pr dag for mennesker. Du skal drikke mye lettbrus eller vann for å nå slike doseringer. Undersøkelser viser at de fleste mennesker i Europa og USA inntar lettprodukter som tilsvarer mellom 2-5mg/kg kroppsvekt aspartam, altså godt under den maks anbefalte. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/p...02/?tool=pubmed http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=470160 Ny tråd Diskuter i vei! Og jeg har lagt inn link til ny forskning, av samme mann, så man kan jo selvfølgelig stille spørsmål ved dette. Så kan Snurrepippen få ha tråden sin i fred, og hjelp til å ta sunne valg
Gjest Guest1 Skrevet 7. februar 2010 #15 Skrevet 7. februar 2010 Heisann! Beste tipsene jeg vil gi deg; Tur/jogg 30-45min om morgenen før frokost (definitiv beste måte å gå ned i fett%). Kutt ut alt av søtsaker i ukene og ha en spisedag der du tillater deg selv god mat (med måte). Tren styrke 3 ganger i uken, i og med at styrketrening er den formen for trening som holder forbrenningsprosessen i kroppen gående lengst, er denne viktig (jo mer muskler jo høyere forbrenning). Og sist men ikke minst; ikke tenk Kg! Ta mål over lår/mage/bryst/armer osv, og sammenlign ved et senere tidspunkt! Mange som begynner å trene tenker for mye på Kg, og blir dermed skuffet fort (fordi man bygger muskler, som veier mer enn fett, og dermed står vekten kanskje i ro. Selv om man har mistet en del fett). Dette kombinert med et næringsrikt kosthold! Dette krever selvdisiplin og kan være tungt til tider, men etter noen uker har det blitt en vane og vil bli mye lettere, og når resultatene begynner å komme blir det i allfall gøy;) Håper dette var til hjelp, og lykke til med slankingen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå