Gå til innhold

Møkkajobb...Jeg får ikke slutte...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg vil være anonym jeg... Jeg har begynt å studert nå i høst og har oppdaget at alle mine forelesninger er på kveldstid. Og nå er det slik at jeg at jeg jobber skift på kveldstid og bare kveldstid... Samt helgene.

Så jeg snakket med sjefen min og lurte på om han kunne hjelpe meg... Og etter noen dager får jeg mail fra han om at det ikke var mulig for meg å jobbe på dagtid de dagene jeg har forelesninger og skulle jobbet kveld. For da blir det mangel på folk på kvelden.

Oki, den er grei... Hva med oppsigelsestiden min da?? Jeg har 3 mnd oppsigelse og eksamen er i november... Det var ingen mulighet til at jeg kunne få lov til å slutte noe raskere... Selv om en kolega av meg har den muligheten... :-?

Så konklusjonene er at det er ingen vits for meg og si opp jobben da jeg ikke er ferdig med oppsigelsestiden før etter eksamen... Og i tillegg må jeg selv drive å få byttet vakter de neste 15 ukene... Og det var ikke sikkert at han som sitter med skiftplanen gidder og ta hensyn til min situasjon når den nye skiftplanene kommer ut i slutten av oktober...

JEG HATER JOBBEN MIN!!!!! :kjempesinna:

Er det noen som har råd på hva jeg kan gjøre?? Kan virkelig jobben være så dum?? Jeg jobber i et kundesenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chica ii

Burde du ikke sjekket dette før du begynte å studere? Men, om noen får endre arbeidstid, og ikke du, så er jo det urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen.

Takk for svar. Jeg kunne sikkert sjekket det opp før jeg begynte å studere, men det fikk jeg ikke pga at forelesningsplanen var først klar uken før skolestart... Derfor fikk jeg ikke gjort det.

Studiepermisjon uten lønn hjelper lite, da jeg tar utdannelsen uten støtte fra lånekassen. Jeg er forsinket i utdannelsen og får derfor ikke noe søtte derfra før jeg har fått minst 20 poeng...

Men kan de virkelig holde meg der i 3 mnd.. Jeg vet det står i kontrakten min at det er så lang oppsigelsestid etter fast ansettelse. Men når noen tydeligvis slipper den tiden så hvorfor skal jeg måtte bruke den tiden... Det synes jeg ikke er særlig rettferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer jo litt an på hvorfor den andre personen får gå uten full oppsigelsestid.

Dersom vedkommende skal starte hos konkurrerende firma, så er det vanlig at man får gå uten oppsigelsestid.

Dersom vedkommende derimot slipper full oppsigelsestid fordi vedkommende ønsker det, praktisk i forhold til ny jobb eller studier eller noe slikt, ville jeg spurt hva det var som var grunnen til at h*n slipper og du ikke slipper, selv om dette går utover muligheten din til utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...