Gjest Gjest_Vilde_* Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Det lille nøstet vårt var litt ivrig i leken her tidligere. Han hoppet opp av full tyngde i en bordkant og det smalt skikkelig. Han virka relativt våken etterpå, men de siste timene har han oppført seg litt snålt. Har mellom annet gått på dørkarmen noen ganger. Da bare rister han på hodet og prøver igjen. Sjekka hodet hans, og da virker det ikke som han har vondt...men jeg vet ikke hva jeg skal sjekke. Noen som kjenner til om kattepuser får hjernerystelse eller lignende? Og evt. hva jeg skal gjøre med det?
Puma Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Ja, katter kan få hjernerystelse. Gi han fred og ro ei stund og se det an litt, eventuelt ring dyrlege.
Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Ja,alle dyr med hjerne kan få hjernerystelse. Jeg ville tatt ham med til dyrlegen for en sjekk, slik at eventuelle indre skader kan vurderes. (Ikke for å skremme, men jeg hadde en pus en gang som løp rett i en stol under lek og han døde like etterpå).
Gjest Gjest* Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Symptomer på hjernerystelse er som regel søvnighet, kvalme/oppkast, svimmelhet og merkelig oppførsel. Følg nøye med på katta og ring veterinæren for å få råd om hva du kan gjøre og hva du bør være obs på.
Tussilago_2 Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Symptomer på hjernerystelse er som regel søvnighet, kvalme/oppkast, svimmelhet og merkelig oppførsel. Følg nøye med på katta og ring veterinæren for å få råd om hva du kan gjøre og hva du bør være obs på. Følg med pupill størrelsen, de skal være jevne og trekke seg sammen ved lys inn mot pupillen. Pass også på at den er våken og ikke kvalm.
Gjest Gjest_Vilde_* Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Vil bare informere om at pusgutten har det bra nå. Han ble grundig sjekket og overvåket, men ingen skade skjedd heldigvis. Nå spinner han rundt som om det ikke har skjedd noenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå