Gjest Bekymringsfull Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 (endret) Heisann! Når det gjelder forlovelse og forlovelsesringer, ble dere fridd til, ble dere enige eller fridde du selv? Vi er blitt enige om at vi skal forlove oss, men det er dårlig med penger til ringer (). Men kjøpte dere ringer sammen? Spleiset på en måte. Han betalte hennes og omvendt? Eller kjøpte han, eller du? Er litt forveten på hvordan andre gjør det. Selv har jeg lyst å kjøpe til han og har lyst at han skal kjøpe til meg Endret 5. februar 2010 av Bekymringsfull
La Luna Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Han fridde til meg, med ring som han hadde kjøpt. Han gikk uten ring da det ikke er vanlig for mannen å gå med forlovelsesring der han kommer fra.
Gjest fisk Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Han fridde til meg, med ring som han hadde kjøpt. Han gikk uten ring da det ikke er vanlig for mannen å gå med forlovelsesring der han kommer fra. Litt off topic, men er han fra et annet land? Har aldri hørt om at det er vanlig for mannen å gå uten ting noe sted?
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Heisann! Når det gjelder forlovelse og forlovelsesringer, ble dere fridd til, ble dere enige eller fridde du selv? Vi er blitt enige om at vi skal forlove oss, men det er dårlig med penger til ringer (). Men kjøpte dere ringer sammen? Spleiset på en måte. Han betalte hennes og omvendt? Eller kjøpte han, eller du? Er litt forveten på hvordan andre gjør det. Selv har jeg lyst å kjøpe til han og har lyst at han skal kjøpe til meg Han fridde, jeg sa ja, så dro vi rett til byen og valgte ut ringer som han betalte
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Han hadde selvfølgelig ringen til meg klar da han fridde - noe annet er jo tåpelig... Bli enige om at man skal forlove seg - pføy! Vi kjøpte hans ring dagen etter jeg svarte ja
andemor Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Han fridde. Hadde kjøpt ring til meg. Han har kjøpt gifteringer til oss begge som vi skal bruke etter at vi er gift. Disse har vi valgt ut sammen. Vi er fra Norge begge to. Det var nå sånn han valgte å gjøre det, og jeg synes bare det er utrolig koselig at han kjøpte ring og planla å fri til meg en god stund før han faktisk gjørde det.
La Luna Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Litt off topic, men er han fra et annet land? Har aldri hørt om at det er vanlig for mannen å gå uten ting noe sted? Ja, han er fra en annen verdensdel ;-)
nessi Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Mannen min hadde ikke planlagt frieriet - det kom veldig spontant, og dermed hadde han ikke ring. Vi bodde da sammen og hadde felles økonomi, så vi dro og tok ut ringer sammen og betalte de fra felles konto.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Samboeren min har ikke fridd til meg enda . Men om han gjør , så tror jeg nok at jeg hadde blitt litt skuffet om det ikke var en ring derogda ! Jeg syns også at der er han som skal fri . .
Gjest Gjeste Skrevet 5. februar 2010 #10 Skrevet 5. februar 2010 Mannen min fridde uten ring mens vi var på ferie i Frankrike. Dagen etter gikk vi og han kjøpte en ring til meg, en ganske billig (under 200kr), men fin sølvring som jeg valgte ut. Vi kjøpte nye gullringer før bryllupet som vi tok på oss under vielsen. Han brukte ikke ring før etter bryllupet. Vi er begge norske. Jeg synes man skal gjøre det man har lyst til når det gjelder ringer og forlovelse, hvem som kjøper, velger ut, går med osv. Det eneste jeg er nøye på er at en forlovelse betyr at man planlegger bryllup og ikke er en sånn kjæreste+ greie.
Gjest Gjest_cathrine_* Skrevet 6. februar 2010 #11 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har jobbet tre år i gullsmed, og kan si hva de fleste kundene gjør hos oss, i alle fall. Først må man skille mellom frieri og det å bli enige om å gifte seg. Frieri; da går mannen (evt. kvinnen) ned på kne og frir. Da er det ofte vanlig at ring er kjøpt inn på forhånd. Det vanligste er da å kjøpe en enstens diamantring i hvitt gull. Her er det kun lommeboken som bestemmer størrelse på diamanten:) Bli enig om å gifte seg: Her går paret sammen til en rekke gullsmedbutikker, og titter på forlovelsesringer sammen. Jeg har aldri vært borte i par som har betalt halvparten hver, men dette kan jo være ting de eventuellt har blitt enige om dem imellom. Ofte er kvinneringen dyrere enn herreringene, da mange av disse har diamanter på seg. Hvis man frir/blir fridd til, så pleier man å velge ut gifteringer nærmere brylluppet (forlovelsesringer). Det er en fordel i alle tilfeller at begge er med på å kjøpe, slik at det man får målt fingerstørrelsen på begge to ved bestilling.
FantasDick Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Vi ble enige om å forlove oss. Satte en dato, valgte ut ringer og fikk dem gravert og hentet et par dager før den planlagte forlovelsen. Vi hadde/har felles økonomi og ringene ble betalt av felles konto, hans ring kostet litt mer enn min.
Anglofil Skrevet 7. februar 2010 #13 Skrevet 7. februar 2010 Han fridde, men vi ble enige om ringene. Jeg kjøpte min, han kjøpte sin. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå