Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #1 Skrevet 5. februar 2010 Hva mener dere? Kjør debatt http://www.si-folkesundhed.dk/upload...port_2007-.pdf
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #2 Skrevet 5. februar 2010 Har ikke inntrykk av det nei. Har flere sett med adopterte barn fra her og der i skolekretsen til mine barn. Og der er familiene akurat som oss andre. Bare at barna ikke ligner sine foreldre utapå.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Jeg er bort i å lure på om det er lettere for foreldre med adopterete barn å få gehør og undersøkt barna for alle mulige plager som dem trur at barna har. Eller er adoptivforeldre sensitive og usikre på sin foreldre rolle og ønsker at alt skal være så perfekt.
Gjest gfgd Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Jeg kjenner en some r adoptert og begge hennes foreldre er lektorer. Men hun er seriøst den mest uforskammete personen jeg har møtt. Foreldrene er kjempe myggelige personer og tar utdanning alvorlig. Hun har jo fått god opplæring og er flink i matte og andre realfag eller det trodde vi... En venninne av meg sverget at hun så henne jukse på kjemi tentamen. Kanskje foreldrene stiller høye krav. Så høye at hun jukser på vgs. Det er ganske alvorlig. JEg tror det var defor vi aldri sa noe. Men jeg skulle ønske adoptivforeldrene hennes hadde innsett at hun er langt i fra en liten engel. Visst de ikke stiller krav bør de i dette tilfellet.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Jeg er bort i å lure på om det er lettere for foreldre med adopterete barn å få gehør og undersøkt barna for alle mulige plager som dem trur at barna har. Eller er adoptivforeldre sensitive og usikre på sin foreldre rolle og ønsker at alt skal være så perfekt. Adoptivbarn kan ofte bære med seg senskader fra tida før de ble adoptert. Det er viktig at adoptivforeldre holder øye med barnets utvikling og tar tak i eventuelle problemer på et tidlig stadium.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Jeg kjenner en some r adoptert og begge hennes foreldre er lektorer. Men hun er seriøst den mest uforskammete personen jeg har møtt. Foreldrene er kjempe myggelige personer og tar utdanning alvorlig. Hun har jo fått god opplæring og er flink i matte og andre realfag eller det trodde vi... En venninne av meg sverget at hun så henne jukse på kjemi tentamen. Kanskje foreldrene stiller høye krav. Så høye at hun jukser på vgs. Det er ganske alvorlig. JEg tror det var defor vi aldri sa noe. Men jeg skulle ønske adoptivforeldrene hennes hadde innsett at hun er langt i fra en liten engel. Visst de ikke stiller krav bør de i dette tilfellet. Men dette har jo overhodet ikke noe med at det er snakk om et adoptivbarn å gjøre. Jeg har selv bekjente som begge er lærere, og det yngste barnet deres er mildt sagt heller ingen engel... Barnet gjør som det selv vil i de fleste sammenhenger (foreldrene sitter ofte uanfektet og ser på). Vi er flere som har kommentert at vi ikke synes det er greit at det ikke settes grenser, men... Foreldre er forskjellige, det gjelder selvsagt også adoptivforeldre.
Gjest Diane Skrevet 8. februar 2010 #11 Skrevet 8. februar 2010 Hmm, googlet lenkeadressen, og fikk da opp PDFen til slutt. Lenken burde postes på nytt (jeg kan meg ikke med sånt). Men, ja, jeg tror foreldres sosiale og økonomiske status spiller inn på om barn velger høyere utdanning i de fleste familier, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå