Gå til innhold

Kjekkasen min blir visst ikke enig med seg selv:p

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg har vært i nesten-forhold med i noen måneder sa for lenge siden at han ikke likte sjalu, masete, "sippete" jenter.

Noe jeg syntes hørtes flott ut. Da var han vel ikke masete, sjalu eller sippete selv heller!

Vi har vært klare på at vi ikke ønsker et forhold, selv om det er en stund siden vi sist snakket om det.

De siste ukene har han ofte sendt meldinger om at han tenker på meg, skulle ønske jeg var hos han, at han savner meg osv. Jeg svarer og skriver noen ganger det samme til han uoppfordret. "Du sier det bare fordi jeg sa det først!" sa han en dag ("sippete") og så ble han mer kald. Noe jeg synes virker veldig barnslig. Bekreftelse og annerkjennelse er godt, men vi er jo ikke sammen og vil jo holde litt avstand..?

Skal han liksom straffe meg nå? Sier han ikke det som faller han inn fordi han kanskje ikke får høre det samme tilbake? Føler han ikke det samme lenger?

Han har også vist sjalusi. Og nesten irritasjon for at ikke jeg blir sjalu.

Han har tidligere hatt forhold til en meget sjalu og kontrollerende jente. Synes det virker som at han savner at noen forguder han, nærmest ikke kan leve uten han og bare vil ha han for seg selv.

Er det de som snakker mest om hvor mye de misliker sjalusi og mas, som er de mest sjalu og masete?

Tanker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Emmanuelle
Skrevet

De fleste som er masete og sippete vet det nok ikke selv. Jeg innså ikke før etter bruddet at jeg til tider oppførte meg som ei sippebitch, noe jeg overhodet ikke er ellers og iallefall ikke som singel.

Mange blir veldig forandret når de går inn i et forhold (noe jeg ikke var forberedt på), spesielt om de ikke har mye forholdserfaring fra før av.

Jeg har ingen råd til deg siden min "sipping" ikke ble borte før det ble slutt. I ettertid fatter jeg ikke hva som gikk av meg, omtrent som om det ikke var meg som var i det forholdet, jeg kjenner jeg skjemmes litt.

Det er vel slik at om man er med den rette så forsterkes hverandres gode egenskaper og ikke de dårlige?

Skrevet

På andre kjenner man seg selv

Er det ikke rart at det altid er de som snakker om det, som har det i seg på en eller annen måte?

Gjest Gjest_Lilja_*
Skrevet

Du må i alle fulla fall snakke med han! Bare han vet hva han tenker...

Ytterst barnslig og tåpelig synes jeg i hvertfall at han er. Om han ønsker mer enn nestenforhold er ikke dette veien å gå. Bli kaldt og ikke synes den man liker fortjener oppmerksomhet fordi denne personen selv er mer reservert.... Man bør ikke legge bånd på seg selv om den andre parten er annerledes.

Selvsagt er det ikke gøy å skrive "Hei kjekken! Tenker masse på deg:) Savner deg! <3" og få noe uengasjert som "Samme her" eller "Jeg også" tilbake. Og det er ikke gøy å tro at den andre sier "Veldig glad i deg også!" kun fordi den ene sier det først.

Men man kan ikke presse frem følelser.

Hvis du har oppriktige følelser for han, kan du kanskje vise det mer? Selv synes jeg handlinger er mye viktigere enn ord, men for mange er ordene veldig verdifulle.

Skrevet
På andre kjenner man seg selv

Er det ikke rart at det altid er de som snakker om det, som har det i seg på en eller annen måte?

Så sant så sant!

En i klassa mi er såååå opptatt av å vise han ikke er rasist, men han er mest rasistisk av alle jeg vet av.

En kompis av meg "hater homoer" men jeg er mer og mer sikker på han faktisk er homo sjøl.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Han er ekstremt usikker og sliter med å knytte seg til andre mennesker. Han lider nok av en inngrodd frykt for å bli sviktet og har nok mange års erfaring med å bli sviktet. hans selvfølelse er sikkert null og resten av han personlighet bærer preg av det. Eneste grunnen til at han SIER at han ikke vil ha et forhold til deg er fordi han er redd for å føle noe for deg. Føler han noe for deg så risikerer han å bli dypt såret den dagen du forlater ham. For i hans hode så vil du det.

Husk at dette ikke dreier seg om rasjonalitet men om følelser.

Skrevet

Han har begynt å få følelser for deg, er det så ille? Og så vil han fiske om du også har fått det. Det er vel ganske vanlig i useriøse forhold at en av partene etter hvert får følelser. Dersom du ikke har følelser er det lurest å trekke deg ut av det.

Gjest Supermimz
Skrevet

Noen ganger følest det bra når kjæresten blir beskyttende og sjalu. I moderate mengder så klart. Det er betryggende å få en bekreftelse på at man er ønsket. Kansje det bare er noe slikt han ønker. :)

Skrevet
Han er ekstremt usikker og sliter med å knytte seg til andre mennesker. Han lider nok av en inngrodd frykt for å bli sviktet og har nok mange års erfaring med å bli sviktet. hans selvfølelse er sikkert null og resten av han personlighet bærer preg av det. Eneste grunnen til at han SIER at han ikke vil ha et forhold til deg er fordi han er redd for å føle noe for deg. Føler han noe for deg så risikerer han å bli dypt såret den dagen du forlater ham. For i hans hode så vil du det.

Husk at dette ikke dreier seg om rasjonalitet men om følelser.

Du forbeholder deg retten til å være selvoppnevnt hobbypsykolog skjønner jeg.

Alle menneskelige relasjoner handler om å gi og ta. Jeg nekter å tro at ting er så svart hvitt som trådstarter fremstiller situasjonen.

Gjest Gjest_Tuppa_*
Skrevet

Han høres veldig ut som min eks, eller han som det har vært litt frem og tilbake med de siste månedene... Nå eks. Han sa ordrett akkurat de ordene til meg i begynnelsen av forholdet. Og han var kontrollerende, sjalu og oppførte seg ekstremt til tider. Veldig vanskelig person å leve med. Hvor gammel er han? Det høres så ut som han det der...

Skrevet

gubben her sa at han ikke likte klengete jenter.. men han koser på meg hele tiden. jeg har ertet han litt med dette..

det han sier er at han aldri før har følt at det er ok. men nå liker han det :)

folk forandrer seg..

Skrevet

Det er gode grunner til at vi tidlig ikke ville bli hverandres kjærester. Selv om noen har blitt visket ut litt og noen kunne blitt taklet ved kompromisser, er det fortsatt noen gode grunner der. Det må da han og se?

Selv om vi liker hverandre bedre og bedre... Men jeg får litt dårlig følelse når han viser irritasjon fordi jeg ikke sier det han tydeligvis vil høre. At han blir litt sytete rett og slett, eller verre; kald.

Når han gir meg en kald skulder, får jeg jo bare mindre lyst til å si at jeg savner han osv. For jeg blir usikker på hvordan han egentlig er, kanskje er han ikke den herlige personen jeg har blitt nokså glad i?

Forholdet til eksen hørtes helt ille ut. Jeg forstår ikke at han fant seg i å bli kontrollert så til de grader som han ble. Skikkelig psykotendenser på henne altså. Han vet det selv, men det virker som at han savner at noen er sykelig besatt av han.

Han er ekstremt usikker og sliter med å knytte seg til andre mennesker. Han lider nok av en inngrodd frykt for å bli sviktet og har nok mange års erfaring med å bli sviktet.

Jeg tror det første er riktig. Han er redd for å bli sviktet, så det er alltid han som har gått fra jenter før. Han har stort sett bare hatt det gøy og uforpliktende, og når de har fått følelser eller før noen har rukket å få følelser, har han stikki.

Han vet nok ikke hvordan et forhold bør fungere, det vet forsåvidt ikke jeg heller. Men jeg mener ihvertfall at tillit er veldig viktig. At vi stoler på hverandre, og at vi er til å stole på.

Og kommunikasjon (latterlig da å sitte her og skrive istedet for å snakke med han, men jeg skal det også).

Jeg har lært av tidligere forhold at ting bør tenkes igjennom først, deretter snakkes om hvis det fortsatt er noe å tenke på. Istedet for å buse ut med hver minste ting, eller la det gå så langt at man eksploderer. Være åpen om det man føler istedet for å tro at den andre skjønner av seg selv.

Han har begynt å få følelser for deg, er det så ille?

Nei, det er ikke så ille. Det er smigrende. Og jeg liker jo han også. Men blir som sagt usikker når han blir sutrete og er litt sjalu. Har vært i forhold med veldig sjalu typer før, og det går bare ikke igjen!

Noen ganger følest det bra når kjæresten blir beskyttende og sjalu. I moderate mengder så klart. Det er betryggende å få en bekreftelse på at man er ønsket. Kansje det bare er noe slikt han ønker. :)

Men da må han ikke bli sur og kald fordi jeg ikke viser like hemningsløst at jeg liker han også. Da skyver han meg bare mer vekk. Vi er jo ikke sammen, og vi vil jo ikke være sammen(?). Trodde han ville være mer direkte hvis noe sånt skjedde. Er jo ikke sikkert at han vil bli sammen med meg fordi om han savner meg osv. heller. Må defintivt snakke med han for å oppklare ting.

Han høres veldig ut som min eks, eller han som det har vært litt frem og tilbake med de siste månedene... Nå eks. Han sa ordrett akkurat de ordene til meg i begynnelsen av forholdet. Og han var kontrollerende, sjalu og oppførte seg ekstremt til tider. Veldig vanskelig person å leve med. Hvor gammel er han? Det høres så ut som han det der...

Han er 25:p Hvis det viser seg at han er som eksen din skygger jeg banen fort som svint. Jeg takler ikke sånt. Derfor ble jeg så glad da jeg trodde jeg hadde funnet en som har likt syn som meg. Litt sjalusi er bare bra, men kan fort bli for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...