Gå til innhold

Går det an å se en betennelse på MR-bilder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som tittelen sier lurer jeg på om det går an å se om man har en betennelse når man tar MR-bilder? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, som tittelen sier lurer jeg på om det går an å se om man har en betennelse når man tar MR-bilder? :)

Ja og nei.

Kommer an på hvor betennelsen sitter, hvor stor den er, hva den skyldes, hvordan den påvirker omkringliggende vev osv osv. Klart svar? Neeiii......

Skrevet

Jeg fikk påvist slimposebetennelse i begge hoftene og irritasjon i ene låret på MR bildene. Så der får en i allefall frem på bildene at det er betennelse og irritasjon der.

PS. tok da MR bilder av mykvevet.

En kan og få påvist vannannsamling på MR. Dette gir også irritasjon\smerte til tider.

Har selv slike vannannsamlinger flere steder som er påvist på MR.

Disse smertene kan minne moe om betennelses smerter til tider, ganske intense smerter.

Skrevet

ok :) har fått bildene, men skjønner ikke så mye av de :P

Var noen "hvite" områder på de mørke bildene, men for alt jeg vet kan det være helt normalt, hehe. Får vente til legen har sett bildene og høre tilbakemeldingen :)

p.s er knærne jeg har tatt bilde av ;)

Skrevet
ok :) har fått bildene, men skjønner ikke så mye av de :P

Var noen "hvite" områder på de mørke bildene, men for alt jeg vet kan det være helt normalt, hehe. Får vente til legen har sett bildene og høre tilbakemeldingen :)

p.s er knærne jeg har tatt bilde av ;)

Har tatt flere MR bilder av knærne men har ikke skjønt stort av selve bildene.

Det er forresten hvite områder både her og der på bildene som skal være der. (en har slike "hvite" områder i skuldrene, hode og rygg også)

Trenger ikke tyde på noe.

Er nok lurt å vente til resultatet fra de du tok MR bildene av.

Vanlige almenpraktiserende leger har skjeldent kunnskaper nok til å tyde hva bildene er. (he he.. selv om en del later som....)

Skrevet
Har tatt flere MR bilder av knærne men har ikke skjønt stort av selve bildene.

Det er forresten hvite områder både her og der på bildene som skal være der. (en har slike "hvite" områder i skuldrene, hode og rygg også)

Trenger ikke tyde på noe.

Er nok lurt å vente til resultatet fra de du tok MR bildene av.

Vanlige almenpraktiserende leger har skjeldent kunnskaper nok til å tyde hva bildene er. (he he.. selv om en del later som....)

Hehe, ok takk :) Men, var litt stilig å se kneet fra "innsiden" :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...