Gjest m27ensom Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Hei, er en mann på 27 år som ikke har noe sosialt nettverk. Først litt fakta om meg: -bra leillighet og bil -bra jobb/solid økonomi -god utdanning -bra interesser som fotball, bøker, film, reise etc -tar vare på på meg selv (klær, utssende, mentalt etc) Alt det fundamentale er på plass. Men det er en ting som mangler, nemlig et sosialt nettverk. Jeg har prøvd i over 3 år nå, på å bygge et nettverk. Oppsummert har jeg vært i kontakt med over 300 personer, men har ikke klart å få gode venner, kun bekjente. Eksempler på hvordan dette påvirker mitt liv: -Hvis jeg vil finne på noe med noen, er det alltid jeg som må ringe, ingen ringer meg. føler meg mye ensom. -Ingen å gå ut med i helgene, blir ikke bedt på tilstelninger av noe slag, etc. Selv om jeg ikke har noe venner, betyr ikke at jeg sitter inne hele helgen. Jeg er som regel ute på forskjellige aktiviteter for prøve å treffe mennesker. Men problemet er at jeg fremstår på en negativ måte for mennesker. Det kan være så mye, fra kroppsspråk til måten jeg snakker på. Jeg har lest og prøvd ut de fleste ting som står bøker om psykologi, kroppsspråk, etc. Jeg har etterhvert opparbeidet meg et lite bibliotek med faglitteratur. Kan noen gi noe råd på strategier som kan gjøre at jeg kan få venner og nettverk på? Det må være noe som jeg gjør galt. Jeg føler at jeg går glipp av alt som gir mening i livet.
Gjest ts Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 hadde du bodd i trondheim hadde jeg tatt meg en pils med deg over en rbk kamp på lerkendal ;P en slags man-date ;D
Gjest Gjest_Lisa_* Skrevet 5. februar 2010 #3 Skrevet 5. februar 2010 Du vil treffe deg selv? Eventuelt heter du Tor Steinar, men da kan du jo skrive det.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Det kan virke som om du prøver litt for hardt. Leter du blant riktige mennesker? Husk at like barn leker best. Du virker ressursterk, men det skinner også igjennom at du er bitter. Det oppfattes fort blant andre mennesker.
Gjest TS Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Det kan virke som om du prøver litt for hardt. Leter du blant riktige mennesker? Husk at like barn leker best. Du virker ressursterk, men det skinner også igjennom at du er bitter. Det oppfattes fort blant andre mennesker. Yepp, har vært ganske bevisst på å treffe folk som har relativt like verdier, interesser, etc. Jeg har som regel spurt de om de vil finne på noe en dag, f.eks en øl på byen, liten samling hjemme hos meg og andre aktiviteter som squash. Relativt normale aktiviteter som venner gjør. Derfor må det være noe når jeg treffer mennesker for første gang, som kan er det eneste som går igjen. Det er noe som jeg gjør som gjør at folk skygger unna. Derfor må jeg finne noe som kan hjlpe meg på en eller annen måte. F.eks fagfolk av div. slag, folk som er gode med mennesker og forstår sosialdynamikk, etc ....og nei det er ikke ts som inviterer meg selv ut
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Det er en veldig interesant problemstilling. Jeg tror vi, selv uten noen fagkyndig kompetanse, vil ha mye lettere for å reflektere rundt dette om du forteller litt om deg selv. Bakgrunn, historie, verdier, interesser osv.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Har du lest "how to win friends and influence people"? Mest sannsynlig vil jeg tro det er noe i måten du forholder deg til andre mennesker på som forårsaker problemet. Finn ut årsaken, og du finner ut løsningen...men når det er sagt så er det ikke så lett å få venner i voksen alder, så du er avhengig av arenaer å bli kjent med dem på. Aktivitetsvenner.no er en bra side med tanke på å bli kjent med folk utenom dating. Bruk internett for det det er verdt! Det er mye lettere å komme i kontakt med folk der:) Lykke til videre, ønsker deg alt godt, det fortjener du!
Gjest TS Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Har du lest "how to win friends and influence people"? Mest sannsynlig vil jeg tro det er noe i måten du forholder deg til andre mennesker på som forårsaker problemet. Finn ut årsaken, og du finner ut løsningen...men når det er sagt så er det ikke så lett å få venner i voksen alder, så du er avhengig av arenaer å bli kjent med dem på. Aktivitetsvenner.no er en bra side med tanke på å bli kjent med folk utenom dating. Bruk internett for det det er verdt! Det er mye lettere å komme i kontakt med folk der:) Lykke til videre, ønsker deg alt godt, det fortjener du! Hei, har lest Dale Carnegie. Mange fundamentale ting som jeg har tatt i bruk, men det er noe som jeg gjør feil.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Ved å gå til samtaleterapi hos psykolog kan du nok finne ut dette. Da får du ganske direkte tilbakemeldinger på deg selv.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har lest og prøvd ut de fleste ting som står bøker om psykologi, kroppsspråk, etc. Jeg har etterhvert opparbeidet meg et lite bibliotek med faglitteratur. Overså dette først. Kan det være slik at du har lest mye bøker om PUA osv? Selvrealiseringsbøker som spiller på sosialdynamikk og sosiale mekanismer? Jeg har hatt noe kjentskap med mennesker som nok i utgangsunktet sliter sosialt, men begynte å lese PUA, eller PU om du vil. Det er ingen mennesker jeg minde vil omgås enn dem. De blir falske tvers gjennom. Husk at mennesker ikke er glad i deg for den du er, men for hvordan du får dem til å føle seg.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #11 Skrevet 7. februar 2010 Overså dette først. Kan det være slik at du har lest mye bøker om PUA osv? Selvrealiseringsbøker som spiller på sosialdynamikk og sosiale mekanismer? Jeg har hatt noe kjentskap med mennesker som nok i utgangsunktet sliter sosialt, men begynte å lese PUA, eller PU om du vil. Det er ingen mennesker jeg minde vil omgås enn dem. De blir falske tvers gjennom. Husk at mennesker ikke er glad i deg for den du er, men for hvordan du får dem til å føle seg. Uff, du mener kvasi-psykologi/NLP, etc som en "guru" har skrevet? Nei, stoff skal gjennom ganske mange filter hos meg, før jeg gidder å lese det. 95 % av alt stoff som selvhjelp/PUA/sekt stoff har bare et formål, lure penger ut av usikre mennesker som vil ha en lett vei ut.
Gjest TS Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Ved å gå til samtaleterapi hos psykolog kan du nok finne ut dette. Da får du ganske direkte tilbakemeldinger på deg selv. Ok, fortell mer? Dette går vel mer på deg selv og ditt indre, ikke hvordan du fungerer i en sosial-setting.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå