Bernardette Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Er det mange her som tenker som meg, at det finnes masse kvinner som blir gravide og som skylder på at "prevensjonen sviktet" ? Jeg vil presisere at jeg er fullt klar over at prevensjonen faktisk svikter innimellom, jeg kjenner kvinner som faktisk har blitt gravide på p-pillen, men jeg tror likevel at det har blitt en vanlig unnskyldning blandt mange andre, som faktisk ikke har tatt p-pillene slik de burde (eller andre midler) men som ikke vil innrømme dette, og derfor skylder på "svikt".
Gjest AnneShirley Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Tror nok det finnes litt av begge deler, ja.. Men at man skal være VELDIG forsiktig med å ha noen formening om hva som er tilfellet hos andre.
Bernardette Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2010 Absolutt. Derfor er det viktig for meg å presisere at jeg vet det faktisk svikter hos noen, og de jeg kjenner godt har jeg ikke tvilt på et sekund og det kunne ikka ha falt meg inn. Jeg syns kun det er pussig at mange får masse barn og "alle" var resultat av sviktet prevensjon.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Ifølge WHO statestikk blir en av 300 blir gravid pr år av helt perfekt bruk. Det sier da at en av 30 blir gravid i løpet av 10 års pillebruk. Ikke et uvanlig tall for hormonprevensjon. Dette er da perfekt bruk. Antibiotika, oppkast, diare, johannesurt, og en rekke andre medisisner hindrer opptaket. Det gjør deg da utrygg i ettertid, og FØR du har glemt pillen. Altså, glemmer du pillen på mandag, og har hatt samleie på lørdag, har du et problem. (Forøvrig en av mine hovedårsaker til at jeg ikke stoler på p-piller. Det er lettere å forutse eggløsning i en "normal" kropp, enn en kropp som plutselig fyrer i gang en eggløsniing pga diare) Så jeg har egentlig troen på at for de fleste er det snakk om prevensjonssvikt, for noen ren slurv, og noen få (som burde blitt hengt opp etter ørene), rent lureri av partner.
Gjest veldig fruktbar Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 Jeg har blitt gravid med p-pille og med spiral, nå gjorde det ikke så mye for jeg var i fast forhold og vi hadde et barn fra før men vi hadde ikke planlagt å få de to andre så kjapt. Jeg tror derfor at det er sant i mange tilfeller at prevensjonen svikter, men siden det finnes mennesker av alle slag så finnes det nok også noen som bruker det som lureri.
Chiyo Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 Er det mange her som tenker som meg, at det finnes masse kvinner som blir gravide og som skylder på at "prevensjonen sviktet" ? Jeg vil presisere at jeg er fullt klar over at prevensjonen faktisk svikter innimellom, jeg kjenner kvinner som faktisk har blitt gravide på p-pillen, men jeg tror likevel at det har blitt en vanlig unnskyldning blandt mange andre, som faktisk ikke har tatt p-pillene slik de burde (eller andre midler) men som ikke vil innrømme dette, og derfor skylder på "svikt". Jo det er sikkert kvinner som har blitt gravid med vilje og skylt på at prevansjonen sviktet. MEN samtidig er ikke prevansjon bare kvinnens ansvar, så om en mann vil være bombesikker på at dama ikke blir gravid må han selv ta på kondom og passe på at det ikke er hull.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Er det så mange som påstår at de ble gravide da prevensjonen sviktet? Kjenner ingen IRL som sier det...
Chiyo Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Er det så mange som påstår at de ble gravide da prevensjonen sviktet? Kjenner ingen IRL som sier det... Jeg kjenner en jente i USA som ble gravid mens hun brukte P-piller.
KinderMaxi Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 Jo det er sikkert kvinner som har blitt gravid med vilje og skylt på at prevansjonen sviktet. MEN samtidig er ikke prevansjon bare kvinnens ansvar, så om en mann vil være bombesikker på at dama ikke blir gravid må han selv ta på kondom og passe på at det ikke er hull. Veldig, veldig enig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå