Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kikket litt på lydbøker på iTunes i dag, men synes prisene er ganske stive. Er det noen her som har erfaring med nedlasting av lydbøker fra andre nettsider? Det er flere sider som har gratis nedlasting av gamle klassikere i hvert fall, men ofte når man laster ned "Gratis" ting, så får man jo med spyware og annet svineri samtidig.

Jeg hører gjerne på både norsk og engelske bøker. Tips fra noen som har hatt gode erfaringer?(Eller advarsler om dårlige)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Librivox har gratis innspillinger av masse ulike bøker, hvor frivillige leser inn. Hver bok har gjerne mange ulike innlesere, men det er stort utvalg, og mange er flinke til å lese.

Har hørt "A journey to the interior of the earth" av Jules Verne herfra, og var veldig fornøyd. Litt mindre fornøyd med "David Copperfield", hvor det er en som ikke er engelsktalende som førstespråk, som prøver seg. Da blir det litt vanskeligere å forstå. Her er det også en dame som jeg ler meg ihjel av som leser. Det kan være litt distraherende, men om man kommer over det, er det helt ok.

Edit: Dette er altså en lovlig side med bøker fra "the public domain" (altså mest klassikere, da forfatterne for det meste har gått bort).

Endret av tineline
Skrevet

Har ikke prøvd meg på gratisversjonene enda, men kanskje etterhvert.

Bokklubben og dig2go bruker imidlertid på å ha et lite utvalg tilbudsbøker til mellom en og to hundrelapper. Det kan jo være verdt å sjekke ut, hender jo man er heldig og finner noe der man har interesse av.

Skrevet

Eller gå på biblioteket. Der er det ofte et bra utvalg. Ripp inn og vips gratis lydbok.

Litt jobb må til selvfølgelig, men jeg synes det er verdt det. På bibliotekene har det også kommet en del lydbøker på mp3, så da slipper du jo å gjøre om til mp3 format.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...