Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2002 #1 Skrevet 25. februar 2002 Bare lurte: hvor mange av dere tar mannen deres etternavn? For min egen del er skal jeg ta hans etternavn (og gleder meg til det), men beholder ene etternavnet mitt som mellomnavn. Dette føles naturlig for meg, og jeg synes det er en fin tradisjon og "gest" (det binder oss liksom sammen til ett), selv om jeg prinsipielt mener at det kanskje er litt gammeldags også Hva skal dere gjøre?
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2002 #2 Skrevet 25. februar 2002 Jeg tar hans etternavn. Jeg vet at han blir meget glad for det. En av grunnene til at jeg tar hans etternavn er fordi hans etternavn er spesielt og det er så få som heter det samt at jeg vil ha samme navn som den jeg elsker 12
Junibrud Skrevet 25. februar 2002 #3 Skrevet 25. februar 2002 Jeg skal beholde mitt som mellomnavn og legge til hans som etternavn. 12
Tyren Skrevet 25. februar 2002 #4 Skrevet 25. februar 2002 Jeg skal også ta hans etternavn. Synes det er en naturlig del av det å gifte seg.12
brud080602 Skrevet 25. februar 2002 #5 Skrevet 25. februar 2002 jeg skal ta hans etternavn.Jeg kommer ikke til å bruke mitt etternavn som mellom navn da jeg har to fornavn.12
VinterFru Skrevet 25. februar 2002 #6 Skrevet 25. februar 2002 Jeg har gjort det samme. Mitt pikenavn som mellomnavn, og hans som etternavn. Fungerer bra så langt 1212[ Dette Innlegg er endret av: VinterFru den 2002-02-25 15:10 ]
Anette01Juni Skrevet 25. februar 2002 #7 Skrevet 25. februar 2002 Jeg skal ta hans etternavn, men tror jeg beholder mitt eget som mellomnavn ettersom det er ganske sjeldent
CecilieB Skrevet 25. februar 2002 #8 Skrevet 25. februar 2002 Jeg har akkurat fjernet mitt mellomnavn, sånn at jeg kun får hans når vi gifter oss 27 april. Han har et spesielt navn, barna har hans navn og jeg synes litt av poenget med å gifte seg er å at hele familien har samme etternavn.12
Tiger Skrevet 25. februar 2002 #9 Skrevet 25. februar 2002 Jeg tar hans etternavn, og har ikke engang tenkt på andre alternativ. Dropper mitt nåværende etternavn da jeg synes det er både unødvendig og tungvindt å ha to. Hadde jeg derimot vært artist, kunstner, politiker eller noe annet som gjorde at navnet mitt var en slags "merkevare" ville jeg sikkert vurdert noe annet.
Mrs. B Skrevet 25. februar 2002 #10 Skrevet 25. februar 2002 Jeg tar min kjæres navn men beholder mitt gamle etternavn som mellomnavn "på papiret". Til daglig kommer jeg bare til å bruke mitt nye etternavn. 12
Niso Skrevet 25. februar 2002 #11 Skrevet 25. februar 2002 Jeg tar hans etternavn, men beholder mitt som mellomnavn. Mest fordi hans er et veldig vanlig navn, og jeg vil unngå å bli forvekslet med andre med samme for- og etternavn. Det er flere i samme kommunen med det navnet, men med mellomnavnet mitt blir jeg "unik"
Astra Skrevet 25. februar 2002 #12 Skrevet 25. februar 2002 Jeg skal ta min kommende manns etternavn selvom det er utrolig vanlig, men fordi hans navn forbindes med gården han kommer fra og som vi skal bo på. Jeg beholder pikenavnet mitt også og gjør det om til mellomnavn fordi mange forbinder dette navnet med hjembygda mi. Jeg har i tillegg to fornavn, så jeg ender opp med fire navn -tar lang tid å skrive autografer da, ja *Astra* 1212[ Dette Innlegg er endret av: Astra den 2002-02-25 15:35 ]
Gjest *Perser* Skrevet 25. februar 2002 #13 Skrevet 25. februar 2002 jeg skal ha mitt som mellom navn og hans som etternavn 12
Anni Skrevet 25. februar 2002 #14 Skrevet 25. februar 2002 Etter mye frem og tilbake har vi blitt enige om at jeg tar hans etternavn og beholder mitt som mellomnavn. Det blir fryktelig langt, jeg får 29 bokstaver i det nye navnet mitt. 12
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2002 #15 Skrevet 25. februar 2002 Jeg beholder mitt eget etternavn. Han har et veldig vanlig etternavn, og jeg har allerede tre navn, hvorav etternavnet er veldi spesielt og viser hvor familien min kommer fra. Sønnen vår har både mitt og mannen min sitt etternavn.
Gjest lilletroll Skrevet 25. februar 2002 #16 Skrevet 25. februar 2002 Jeg skal ta hans navn. Har aldri vært i tvil selv om jeg har et MEGET sjelden etternavn som det forsåvidt er trist å gi slipp på, men begge deler blir ALTFOR tungt og tungvint...12
270702 Skrevet 25. februar 2002 #17 Skrevet 25. februar 2002 Jeg skal ta hans navn som etternavn og beholde mitt eget som mellomnavn. Vi har begge veldig spesielle etternavn, derfor beholder jeg mitt som mellomnavn. Ser ut til at det er dette de fleste går for her inne _________________ 270702 1212[ Dette Innlegg er endret av: 270702 den 2002-02-25 16:32 ]
Olympia Skrevet 25. februar 2002 #18 Skrevet 25. februar 2002 Har ikke bestemt meg helt ennå...Til å begynne med var jeg fast bestemt på IKKE å ta hans etternavn. Så ombestemte jeg meg,men nå tviler jeg litt igjen. Litt av grunnen er vel kanskje at jeg sliter med å identifisere meg med familien hans,og tar jeg hans etternavn så blir jeg jo enda mer "en av dem". Dessuten betyr mitt etternavn mye for meg. Så jeg vet ikke. Men hvis han har veldig lyst at jeg skal ta hans etternavn,ja så skal jeg selvfølgelig vurdere det igjen.12
Hedda-78 Skrevet 25. februar 2002 #19 Skrevet 25. februar 2002 Eg har tenkt å ta mannen min sitt etternavn, sjølv om det er veldig vanlig. Synest at ektepar skal ha det samme etternavn. Mitt navn er ganske sjeldent, men alle søskenbarna og tremenningane mine er gutar, så det står ikkje akkurat i fare for å dø ut.12
totr Skrevet 25. februar 2002 #20 Skrevet 25. februar 2002 Jeg har aldri vurdert annet enn å beholde mine to etternavn! For det første er det bare jeg, broren min og moren min som heter det, og for det andre er mitt siste etternavn temmelig sjelden. For meg er navnet mitt endel av min identitet, det har bl.a. alltid vært viktig for meg at folk rundt meg bruker begge etternavnene mine. Hans navn er i tillegg veldig vanlig (det ene, han har også to) Den store diskusjonen blir jo hva barna skal hete, da.... men det får vi ta når den tid kommer. (Da min mor giftet seg for 30 år siden tok hun min fars etternavn i tillegg til sitt egen, og hun angrer litt på det i dag.... Hun er jo bl.a. umulig å finne igjen for mennesker som hun ikke har daglig/mye kontakt med.) Håper dere tenker dere godt om i alle fall, før dere gjør noe som helst, noe dere sikkert også gjør etter de innleggene jeg har lest her inne! Lykke til!12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå