Gå til innhold

Hvor stor leilighet og i hvilken stand får man for 7-8000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg og min kjære flytter forhåpentligvis til trondheim iløpet av våren/sommeren. Men jeg er litt spent på hva man kan forvente seg av størelse og kvalitet for ca 7-8000,-? Skjønner det kommer an på om vi vill bo midt i byen eller i utkanten, men her kan dere med erfaringer svare uansett hvor det er i trondheim.

Lurer også på hvor vannskelig det er å få leilighet? Vi er et samboerpar på 20 og 22 år som har bodd sammen i 1 år nå, vi er veldig rolige av oss, og tenkte å legge ut annonse i forskjellige aviser og på nett. Vi sleit en del med å få leilighet i byen vi bor i nå, så jeg er litt bekymret for dette..n Håper dere kan gi meg noen svar eller tanker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det største problemet med å finne leilighet i Trondheim, er det massive antall studenter som bor her og dermed okkuperer leiemarkedet. Derimot leier nok de en del billigere enn det dere vil ut med, så jeg vil ikke tro det kommer til å påvirke dere så veldig mye.

7000-8000 er mye i Trondheim, så for det kan du nok få deg en leilighet av rimelig god standard i sentrumsområdet!

Skrevet

Bare for å sammenligne: Jeg ser etter ny leil i Tr.h. nå og var på visning og så en 60kvm leil til 5000/mnd. Ikke verdens nyeste innredning, men veldig sentrumsnært (den gikk fort og ikke til meg :-( ). Men har også sett på leiligheter til 6000 på samme størrelse men lenger utenfor byen. Mitt tips er å gå mye på visninger og ha varsler på finn.no.

Skrevet

Du kan få alt fra en 25kvm stor med god standard i sentrum, til 80kvm 3-roms med ok standard noen kilometer utenfor sentrum.

Men for 8000 så får dere en fin leilighet nært sentrum på ca 40-50kvm.

Det er normalen.

Men kjenner flere studentpar som leier i denne prisklassen, så ville leid fra rundt mai/juni. Det er den tiden de fleste studenter flytter, og før de nye studentene har begynt å se seg om.

Ellers om dere vil bo sentrumsnært, så anbefalles ila, kalvskinnet, hospitalløkkan, bakklandet, og lademoen/lade :)

Lykke til med leilighetsjakt. Trondheim er en nydelig by!

Gjest Gjest_Hei_*
Skrevet
Hei, jeg og min kjære flytter forhåpentligvis til trondheim iløpet av våren/sommeren. Men jeg er litt spent på hva man kan forvente seg av størelse og kvalitet for ca 7-8000,-? Skjønner det kommer an på om vi vill bo midt i byen eller i utkanten, men her kan dere med erfaringer svare uansett hvor det er i trondheim.

Lurer også på hvor vannskelig det er å få leilighet? Vi er et samboerpar på 20 og 22 år som har bodd sammen i 1 år nå, vi er veldig rolige av oss, og tenkte å legge ut annonse i forskjellige aviser og på nett. Vi sleit en del med å få leilighet i byen vi bor i nå, så jeg er litt bekymret for dette..n Håper dere kan gi meg noen svar eller tanker :)

Jeg tror kanskje det lønner seg å dra på visninger istedet for å legge ut annonser, det pleier ofte være mange interesserte per leilighet, ihvertfall i perioder rundt skolestart o.l, så mange utleiere ser kanskje ikke poenget i å jakte på leieboere når det er så mange som kommer på visning. (Unntaket er kanske folk som leier ut svært kostbare boliger, og/eller er svært selektive på hvem de leier ut til, og som ser verdi i at noen tar seg bryet med å legge ut annonse)

Anbefaler deg å kikke på finn.no, der ligger det alltid mange annonser ute, etter et kjapt kikk der nå er det f.eks ei leilighet på 60 kvadrat på ranheim til 7000 pr mnd og ei leilighet på møllenberg på 25 kvadrat til 6800, sistnevnte er veldig sentralt. På finn.no er det jo bilder i tillegg, og det pleier å stå om internett/kabel/parkering inngår i prisen. Strøm er sjeldent/aldri med i utleieprisen på leiligheter. Jeg bodde i nærheten av solsiden i fjor og hadde en leilighet med god standard, i et gammelt bygg, på 28 kvadrat og betalte 7500 i leie pr mnd, så det er syke priser!

Lykke til!

Skrevet

Naboen leide ut leiligheten sin på 43 kvm til 9000, grei standard, på Øya. Det er ganske dyrt i sentrumsområdet, men det kan være en fordel å lete litt før student-rushet i slutten av juni-aug, da kan dere finne litt rimeligere. På den annen side er det større utvalg om sommeren. Hvis dere ikke har noe imot bussing, er det mye billigere bare litt utenfor byen.

Jeg bodde i en 45 kvm 4-5 km utenfor byen første året, og betalte 5000. Men flyttet raskt inn til byen etterhvert. Mange som gjør det samme, er rett og slett morsommere å bo nærmere venner osv.

Gjest Feline.
Skrevet

Prisene i trondheim har steget mye de siste årene... Jeg flyttet fra trondheim i juli, og da ble leiligheten jeg bodde i leid ut for 8500 kr (ganske ny leilighet på 33 kvm sentrumsnært) -jeg hadde betalt 6500 kr for denne leiligheten i to år, så synes 8500 ble ganske sykt :riste: Det var sikkert 40 folk på visning der også, så det er ikke lett å finne leiligeht midt på sommeren. Vær ute i god tid om du kan :)

Hvor er det dere skal studere/jobbe? Kanskje dere kan bo nærmere jobb/skole istedenfor nært sentrum, da blir det fort litt billigere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...