Gå til innhold

Vanskelig å bli gravid med lange sykluser?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Christin_*
Skrevet

Hei :rødme:

Jeg har uregelmessige lange sykluser og vansker med å bli gravid..

Var hos gynekolog på dag 29 i syklusen og da så ho at jeg hadde et egg på 16mm og mente eggløsning kom om et par dager.

Når jeg har eggløsning på dag 31 eller 32 må det vel være vanskligere å bli gravid??

Eller?

Er det noen av dere som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ellinor_*
Skrevet

Det er ikke noe mindre sjanse for å bli gravid hver eggløsning - med mindre du har en eller annen hormonell forstyrrelse (som man kan ha med korte sykluser også)

Men det blir lengre tid mellom hver prøveperiode, så sliter litt på tålmodigheten til tider ;)

Skrevet

Det er ofte man ikke har eggløsning når man har lange sykluser. Testet du med eggløsningstester etter at du hadde vært hos gynekologen?

Mine lange sykluser gjorde at jeg ante ugler i mosen- fant til slutt ut at jeg har pco, og antagelig ikke har hatt eggløsning i det hele tatt :-(

Anbefaler det å teste med eggløsningstester. Merker du ikke noe på kroppen hvis du har eggløsning? Tenker på stikkinger nederst i magen, eggløsningsslim ol...

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

hei :)

folk er nok individuelle her. jeg har selv PCO og lange sykluser (de varierte fra 60-40 dager). fikk utslag på EL tester hver syklus (vet selvsagt at dette ikke nødvendigvis betyr at man har el, men er iallfall en GOD indikasjon). jeg hadde også flere symptomer som EL slim (dog ikke like mye hver syklus), såre brystvorter og murring i magen. syklusen jeg ble gravid hadde jeg vel EL på dag 26-27.

så, jo, du har fortsatt muligheten til å bli gravid selv om syklusen er litt lang :) snakket du ikke med gynekologen om dette?

jeg ville iallfall kjørt på med :sengekos:

lykke til!

Skrevet

Om du har ca 14 dager etter EL før mens kommer så er det fortsatt gode sjanser.

Gjest Gjest_Christin_*
Skrevet
Hei :rødme:

Jeg har uregelmessige lange sykluser og vansker med å bli gravid..

Var hos gynekolog på dag 29 i syklusen og da så ho at jeg hadde et egg på 16mm og mente eggløsning kom om et par dager.

Når jeg har eggløsning på dag 31 eller 32 må det vel være vanskligere å bli gravid??

Eller?

Er det noen av dere som vet noe om dette?

Tusen takk for svar alle sammen..

Jo gyn sa at vi måtte ha sex om 2 dager da vi var der..så vi hadde det 2 dager på rad, men plutselig i går kveld så fikk jeg så sinnsykt vondt i underlivet at jeg nesten ikke kunne gå..satt bare å ynka meg

Så jeg får jo bare håpe at jeg virkelig har hatt EL denne gangen.

Tok ikke ELtester denne syklusen fordi jeg skal ta blodprøve senere for å se om egget slapp..

Håper virkelig denne gangen..nå har vi prøvd lenge nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...