Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 jeg vil høre på alle sangene jeg har på den eksterne hardisken som jeg har tilkoblet mac'en min. i itunes og i quit time player får jeg bare spilt en og en sang, jeg må åpne en og en sang. Jeg vil høre på alle fra den ekstrerne hardisken slik at de lister seg opp i et program slik at jeg kan høre de i tur og orden.
tineline Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Det er da bare å åpne alle på én gang i iTunes, det; du trenger bare å velge mappene, så skal de importere alt sammen. Det er iTunes man bruker på mac, som standard; det er jo apples egen programvare.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 ok. men hvordan åpner jeg fra itunes? Fikk nå til å legge innpå fra finder. Men mar musikk i mange ulike mapper, så å finne all musikk på den måten tar tid. Går det ann å velge at itunes skal spille av all musikk som er på den eksterne hardisken? Om ikke likte jeg mye bedre windows media player på pc'en. der kunne jeg velge at windows media player skulle spille av all musikk fra en hardisk eller fra pc'en. Har vært så vidt borti itunes før på pcen, men liker ikke så godt itunes, men jeg liker sikkert itunes bedre og bedre eterhvert som jeg blir bedre kjent med programmet. Men finnes det program ala windows media player til mac?
Henkie Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 ok. men hvordan åpner jeg fra itunes? Fikk nå til å legge innpå fra finder. Men mar musikk i mange ulike mapper, så å finne all musikk på den måten tar tid. Går det ann å velge at itunes skal spille av all musikk som er på den eksterne hardisken? Gå opp i menyen og velg "arkiv" Så velger du "legg til i biblioteket" Velg stedet på harddisken all musikken ligger, og vips så har du den i iTunes En annen ting: er du helt "grønn" på mac/itunes går du opp i menyen og velger "hjelp" og deretter "velkommen til itunes"
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Takk :-) Såg etter åpne jeg. Og det er jo ikke å se i noen av menyene. hehehe.... Ligger en del musikk på den eksterne hardisken, men ikke i bare en mappe, men i mange. Og alle mappene ligger ikke under en musikk mappe. Ikke alle mapper det er musikk i inneholder kun musik heller.
Henkie Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Takk :-) Såg etter åpne jeg. Og det er jo ikke å se i noen av menyene. hehehe.... Ligger en del musikk på den eksterne hardisken, men ikke i bare en mappe, men i mange. Og alle mappene ligger ikke under en musikk mappe. Ikke alle mapper det er musikk i inneholder kun musik heller. Det heter "importer til biblioteket" fordi det er det du skal :-) Du skal ikke "åpne" fila - bare legge dem i biblioteket for å kunne spille dem derfra... Slik kan du ha det på den eksterne harddisken din: Lag EN mappe som inneholder/heter feks "musikk" Inni den mappa kan du ha undermapper for hver artist eller album om du vil. Så velger du å importere til biblioteket den mappa som heter "musikk" Da ordner iTunes opp for deg og legger alt i et greit system Det er ingen god løsning å ha musikken over allt på disken uten system. Det blir som å ha cd platene dine spredt over hele huset - i alle skuffer og skap... Uansett er det alltid en ide å lese "bruksanvisningen" først (altså den som ligger under Hjelp) Da får du mest og best utbytte av iTunes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå