Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Katten min (en kastrert mons) var syk for en stund siden, og dette viser han ved å tisse rundt omkring innendørs. Denne gangen gikk det ut over kofferten min (plastkoffert med tøyfôr inni) og en skinnstøvlett med fôr inni. Jeg har vasket og vasket, i zalo og grønnsåpe og alt mulig, så i prinsippet burde det være rent. Men det stinker! Hadde det vært noe annet så hadde jeg kastet det. Men en dyr skinnstøvlett, og en ny koffert sitter langt inne å kaste. Har noen tips til meg? På forhånd takk!
Gjest Gjest_Gjestemann_* Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Katten min (en kastrert mons) var syk for en stund siden, og dette viser han ved å tisse rundt omkring innendørs. Denne gangen gikk det ut over kofferten min (plastkoffert med tøyfôr inni) og en skinnstøvlett med fôr inni. Jeg har vasket og vasket, i zalo og grønnsåpe og alt mulig, så i prinsippet burde det være rent. Men det stinker! Hadde det vært noe annet så hadde jeg kastet det. Men en dyr skinnstøvlett, og en ny koffert sitter langt inne å kaste. Har noen tips til meg? På forhånd takk! Ikke så galt at det ikke er godt for noe, nå vet du hvordan naboene dine har det...
Gjest Glør Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Naturmaterialer som skinn og ull må ofte bare luftes ut, hvis det fortsatt lukter etter noen vask. Har du en kjellerbod eller lignende kan du la dem stå der, og når våren kommer kan du se om du får satt dem ut ett sted. Plastkofferten kan du prøve å bløtlegge i vaskemiddel, også forsøke å lufte ut den på samme måte som skinnet.
Gjest Gjest_Ann_* Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Ikke så galt at det ikke er godt for noe, nå vet du hvordan naboene dine har det... Kastrerte katter har det da ikke med å skvette rundt hos naboene, denne katten tisset inne fordi den var syk.
Gjest Gjest* Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Du får kjøpt en spray på dyreforretningene som fjerner lukten av urin.
Gjest Poz Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Salmiakk? IKKE bruk salmiak! Den minner kattene om urinlukt og gjør at kattene føler trang for å markere på samme stedet igjen og igjen. Jeg hadde en katt som pissa på sofaen vår, vi prøvde spray fra dyrebutikken og den hjalp litt. Men det tok lang tid før lukten ble helt borte..
Cygnus Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Eddik! En god slump eddik i vann, også skylle godt evt. bløtlegge hvis mulig. Ikke alle stoffer tåler eddik så bra, kanskje være forsiktig med skinn. Det lukter eddik litt etterpå, men den lukten går bort ganske raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå