Gå til innhold

Er det lov til å pierce dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=597621

Dette likte jeg virkelig ikke. En dame som har piercet kattunger, men så står det: Setter katter høyere enn barn.

Hva med foreldre som tar hull i ørene på småbarn, kan det sammenlignes?

Jeg syns vireklig ikke ringer hører hjemme i katteører eller barneører for den slags skyld. Men er det ulovlig? Det er ikke ulovlig å ta hull i ørene på et barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei fysj!! Det er da grenser for hva man skal gjøre med dyra.

En ting er tattoo i øret, men det har jo hatt sin grunn (før ID chip kom til verden), men pierce for syns skyld? Nei, ikke greit i det hele tatt :(

Skrevet

Vet ikke. Teknisk sett blir vel alle kyr og sauer piercet med øremerking, uten at det blir ansett som dyreplageri.

- men det har jo en forståelig årsak, og jeg kan ikke se for meg at det gjør så fryktelig vondt egentlig.

Å gjøre det av estetiske årsaker blir selvsagt noe helt annet.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest30
Skrevet

Dyrevernsloven sier jo at dyr ikke skal bli utsatt for unødvendig smerte.

I tillegg sier den at det ikke er lov til å utføre kosmetiske operasjoner på dyr i norge (som for eksempel plater i ører, eller falske testikler hos hannhunder). Jeg vil si at dette vil gå innunder disse lovene da dette er høyst unødvendig.

Skrevet

:kjefte:

Stakkars dyr.

Skrevet

Dama fikk jo en himla masse pepper for det også da, jeg tviler på at hun får sjansen til å gjøre det igjen, heldigvis...

Egentlig ER det ikke lov å ta hull i ørene på barn, han som driver piercingstudioet på Storbyen i Sarp sier han ikke har lov å stikke hull på noen under 16 tror jeg det var...

Skrevet

Synes det burde vært f.eks 12 års grense for å ta hull i ørene til et barn. Da bestemmer det selv om de vil ha varige hull i kroppen sin. Synes det er forkastelig av foreldre å ta hull i ørenene på et barn på 2 år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...