Numa Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Hvem kan gi meg oppskriften på skikkelig gode tacoboller. Ikke bare taco blandet m kjøttdeig og servert m/ grønnsaker. Men noe som setter en ekstra piff på sakene. Jeg har lett etter en god oppskrift uten å finne en, så nå begynner de små håpefulle å bli utålmodige, og ikke fullt så små lenger...
Gjest navnelapp Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Eg forstår ikkje heilt kva du meiner med tacobollar, meiner du snurrar med tacokjøtt i?
Numa Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2010 Eg forstår ikkje heilt kva du meiner med tacobollar, meiner du snurrar med tacokjøtt i? Jeg tenkte mer på en "utvidet form" av de oppskriftene jeg har brukt, som jeg kaller tacoboller; dvs kjøttdeig blandet med tacokrydder, servert sammen med wokgrønnsaker eller vanlige salater/grønnsaker. Og potetmos f.eks. Men snurrer med tacokjøtt i hørtes godt ut Er det vanlig oppskrift på snurrer?
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #4 Skrevet 5. februar 2010 Jeg tenkte mer på en "utvidet form" av de oppskriftene jeg har brukt, som jeg kaller tacoboller; dvs kjøttdeig blandet med tacokrydder, servert sammen med wokgrønnsaker eller vanlige salater/grønnsaker. Og potetmos f.eks. Men snurrer med tacokjøtt i hørtes godt ut Er det vanlig oppskrift på snurrer? Ja, akkurat...
Xtra_lilje Skrevet 5. februar 2010 #5 Skrevet 5. februar 2010 1500 gram kjøttdeig, evt. halvparten kjøtt og karbonadedeig 6 store knuste hvitløkdsfedd 1 stor bukett med bladpersille som er finhakket 4 egg 2 strøkne ts chili. Bruker sånn ferdig knust chili på krukke. 1.5 - 2 ts salt eller etter behov.
Nyttig Skrevet 5. februar 2010 #6 Skrevet 5. februar 2010 (endret) Bland karbonadedeig med finhakket hvitløk, malt spisskummin, chili, litt knust nellik og finhakket korianderblader. Etter å ha prøvd den kommer du til å glemme alt som heter posetacokrydder. Endret 5. februar 2010 av Nyttig
Numa Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2010 Mmmmmm - Ja slike oppskrifter er det jeg tenker på. Det er som munnen min løper i vann allerede.. Jeg er ikke så glad i det ferdigkjøpte tacokrydderet fra før av, og lukten av det får meg til å spise minimalt når vi har tacoboller. Gleder meg til å prøve disse to. Tusen takk
Gjest navnelapp Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Her er mi oppskrift på heimelaga tacokrydder: http://altgodt.wordpress.com/2009/04/29/din-eigen-taco/ Det smarte med dette, i tillegg til at den er utan masse tilsetningsstoff, er at den er mjølke- og glutenfri.
Gjest starligt Skrevet 5. februar 2010 #9 Skrevet 5. februar 2010 når jeg lager tacoboller s¨blander jeg bare tacokrydder i kjøttdeigen og steker bollene. så lager jeg potetmos og blander kojte grønnsaker i den. veldig godt.
Numa Skrevet 8. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. februar 2010 Her er mi oppskrift på heimelaga tacokrydder: http://altgodt.wordpress.com/2009/04/29/din-eigen-taco/ Det smarte med dette, i tillegg til at den er utan masse tilsetningsstoff, er at den er mjølke- og glutenfri. Denne får jeg virkelig bruk for. Tusen takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå