Gå til innhold

B-mennesker

Fremhevede innlegg

Gjest Ung pensjonist
Skrevet

Hater B - mennesker, dem irrtiterer meg grensløst. Lovet i går å hjelpe en slektning meg noe flytting.Avtalte kl 9:00 skulle jeg ringe for at han skulle vere oppe av sengen. Skulle vere der kl 9:30. Jeg som foreslo det da jeg viste han var B-type. Fikk noen grynt til svar, sa jeg var der kl 11.00. Møtte opp ett min over og han var forsatt i sengen. Da dro jeg og slo av telefon. Besøkte noen venner så han ikke skulle finne meg. Han ringte kl22 og lurtepå når det passet. I morgen kl 8:00 edr jeg der og venter max 5 min. Han var der ikke. Da måtte han be en nabo om hjelp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Acudabar
Skrevet

Det er kjipt å måtte vente på noen uansett. Men du er faktisk den heldige her, siden hele samfunnet er lagt opp rundt din type døgnrytme, til tross for at nærmere halvparten av oss fungerer dårlig når vi må opp tidlig. Du er en av de heldige som har bedre utgangspunkt for å få gode karakterer på skolen, du slipper å bli syk fordi du sjelden får nok søvn, du får mest mulig ut av dagen fordi den er tilpasset dine behov.

Forskjellen på A og B-mennesker er at et B-menneske har ikke lyst til å påtvinge et A-menneske en unaturlig (for dem) døgnrytme, de innser at folk har forskjellige utgangspunkt og vil derfor forandre ting til det bedre for seg selv, men samtidig la A beholde sitt eget ideelle oppsett. A-mennesker derimot er sjelden istand til å se alle problemene B-mennesker må slite med.

Skrevet

Det høres ut som hans største problem ikke er at han er B-menneske, men at han ikke er istand til å holde avtaler. Også B-mennesker klarer å stå opp tidligere enn de egentlig liker hvis de må.

Selv er jeg B-menneske, men har en jobb som starter kl 07.00 hver morgen. Det går helt fint, selvom jeg gjerne skulle holdt meg i senga etpar timer til.

Skrevet
Det høres ut som hans største problem ikke er at han er B-menneske, men at han ikke er istand til å holde avtaler. Også B-mennesker klarer å stå opp tidligere enn de egentlig liker hvis de må.

Selv er jeg B-menneske, men har en jobb som starter kl 07.00 hver morgen. Det går helt fint, selvom jeg gjerne skulle holdt meg i senga etpar timer til.

Som om jeg skulle ha skrevet det selv.

Ikke hat meg selv om jeg er et B-menneske.Hat (kraftig og stygt ord forresten) heller latskap og mangel på respekt.

Ikke F''n om jeg hadde giddet å vente på en slik person eller hjulpet denne personen noe mer

• Liker 1
Skrevet
Hater B - mennesker, dem irrtiterer meg grensløst. Lovet i går å hjelpe en slektning meg noe flytting.Avtalte kl 9:00 skulle jeg ringe for at han skulle vere oppe av sengen. Skulle vere der kl 9:30. Jeg som foreslo det da jeg viste han var B-type. Fikk noen grynt til svar, sa jeg var der kl 11.00. Møtte opp ett min over og han var forsatt i sengen. Da dro jeg og slo av telefon. Besøkte noen venner så han ikke skulle finne meg. Han ringte kl22 og lurtepå når det passet. I morgen kl 8:00 edr jeg der og venter max 5 min. Han var der ikke. Da måtte han be en nabo om hjelp.

Trodde pensjonister var mer reflektert enn å ta i bruk ordet 'hate' i tide og utide. Du er kanskje en som ikke har opplevd så mye, eller bare veldig lite reflektert :fnise:

Jeg er b-menneske så det holder, men bruker ikke det som unnskyldning for å bryte avtaler. Det er latskap og det er respektløst ovenfor noen som har lyst til å hjelpe.

• Liker 1
Skrevet
Trodde pensjonister var mer reflektert enn å ta i bruk ordet 'hate' i tide og utide. Du er kanskje en som ikke har opplevd så mye, eller bare veldig lite reflektert :fnise:

Jeg er b-menneske så det holder, men bruker ikke det som unnskyldning for å bryte avtaler. Det er latskap og det er respektløst ovenfor noen som har lyst til å hjelpe.

Signerer! Kunne ikke vært mer enig :) ER B-menneske selv, men jeg kommer meg opp grytidlig dersom det er nødvendig. (Noe det jo ganske ofte er :) ) Nå har riktignok mye av mine sovevaner med insomnia å gjøre, men likevel :)

Skrevet

De fleste B-mennesker klarer å komme tidsnok til en 08-16 jobb, så her angriper du veldig mange på en urettferdig måte ;)

Skrevet

Hvis man ikke klarer å komme seg opp til slike avtaler er man ikke B-menneske men myyyye lenger ut i alfabetet...

Skrevet
Hvis man ikke klarer å komme seg opp til slike avtaler er man ikke B-menneske men myyyye lenger ut i alfabetet...

Evt bare frekk og hensynsloes =D

Gjest SmallTalk
Skrevet

Signeres!

Jeg er B-menneske så det holder, men jeg kommer meg ut av senga før kl 7 om morgene for å komme meg på skole eller jobb. Samme gjelder hvis jeg har avtaler som tilsier at jeg må stå opp tidlig.

Skrevet

Er selv B-menneske.

Jeg tror mest det handler om folk som ikke respekterer andres tid. Det blir jo bortkastet. Det er irriterende, og det skjønner jeg. MÅ jeg stå opp klokka 6 så går det seg til på et vis, jeg er helt ødelagt og kræsjer inn i tørkestativ og dør før jeg får sjanglet meg inn på toalettet. Det er fysisk "vondt" , selv om jeg legger meg kl.23 i ukedagene som regel, og går til sengs klokken 22.00 for å komme i sove-humøret.

Jeg hadde sagt; jeg er der klokka xx.xx, er du ikke klar da så får det bli med det.

Skrevet

Godt å se i denne tråden at det er mange B-mennesker som står tidlig opp hver dag. Alle (som ikke arbeider nattskift) bør komme seg opp i rimelig tid hver morgen, dvs senest kl 07, helst kl 05-06. Om det er vanskelig å våkne, er det som regel tilstrekkelig med en iskald dusj. På jobben er som regel formiddagen den mest effektive tida som det derfor gjelder å utnytte best mulig.

Skrevet
Det er kjipt å måtte vente på noen uansett. Men du er faktisk den heldige her, siden hele samfunnet er lagt opp rundt din type døgnrytme, til tross for at nærmere halvparten av oss fungerer dårlig når vi må opp tidlig. Du er en av de heldige som har bedre utgangspunkt for å få gode karakterer på skolen, du slipper å bli syk fordi du sjelden får nok søvn, du får mest mulig ut av dagen fordi den er tilpasset dine behov.

Forskjellen på A og B-mennesker er at et B-menneske har ikke lyst til å påtvinge et A-menneske en unaturlig (for dem) døgnrytme, de innser at folk har forskjellige utgangspunkt og vil derfor forandre ting til det bedre for seg selv, men samtidig la A beholde sitt eget ideelle oppsett. A-mennesker derimot er sjelden istand til å se alle problemene B-mennesker må slite med.

Skriver under på denne!

Skrevet
Godt å se i denne tråden at det er mange B-mennesker som står tidlig opp hver dag. Alle (som ikke arbeider nattskift) bør komme seg opp i rimelig tid hver morgen, dvs senest kl 07, helst kl 05-06. Om det er vanskelig å våkne, er det som regel tilstrekkelig med en iskald dusj. På jobben er som regel formiddagen den mest effektive tida som det derfor gjelder å utnytte best mulig.

Senest kl 07? Alvorlig?

Jeg er B-menneske (C-menneske, når jeg tenker meg om), men kommer meg likevel opp tidlig når jeg må opp tidlig. Men jeg fungerer ikke før klokka nærmer seg tolv, ett. Det er alvor. Selv om jeg har lagt meg tidlig, og sovet tilstrekkelig fungerer ikke verken kropp eller hjerne før såpass langt utpå dagen. Det har jeg tatt konsekvensen av, og velger meg turnuser med hovedvekt på ettermiddags,- og kveldsvakter. At formiddagen er den mest effektive tiden på dagen, gjelder altså ikke meg.

At du mener at alle bør være oppe helst i 05-06 tiden kan jeg altså ikke forstå.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må folk opp så tidlig? Hvorfor ikke 04-05? Jeg skjønner det passer deg, men du som ikke er b-menneske vet ikke hva du snakker om. Shuu gå bort med deg med din overdrevne 'morgenstund har gull i munn'-mentalitet. Jeg skjønner du gjerne vil mene noe veldig sterkt, men ikke dum deg ut da ;)

• Liker 1
Skrevet

Heldigvis slipper jeg det...jeg sliter med aa staa opp tidlig og fungere "normalt" =p

Men, jeg har en jobb som begynner kl 16, saa er plutselig livet saa utrulig mye lettere for min del enn naar jeg maatte opp kl 6 om morgenen.

Gjest Cipheria
Skrevet
Det er kjipt å måtte vente på noen uansett. Men du er faktisk den heldige her, siden hele samfunnet er lagt opp rundt din type døgnrytme, til tross for at nærmere halvparten av oss fungerer dårlig når vi må opp tidlig.

10-15% er A-menneskjer

15-25% er B-menneskjer

Resten er ei blanding (tilpassingsdyktige).

Mange er nok "feildiagnostisert" som B-menneskjer fordi dei legg seg for seint og søv for lite. Eller har ei uregelmessig døgnrytme. Nokre søv for mykje.

Skrevet

Spiller ingen rolle om mennesker er A eller B, så lenge de er hensynsløse med andre menneskers tid. Ingen unnskyldning.

Skrevet

Jeg er imponert over at ts hater alle B-mennesker basert på en tulling som ikke klarer å holde avtaler.

Skrevet

Haha, jeg er veldig enig! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...