Nala Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Uansett hva jeg gjør syns jeg at jeg bare gnir skiten utover når jeg vasker vinduer. Stygge skjolder blir det og gode greier. Men jeg må til pers. Har jo ingen glede av å ha panoramautsikt når alt jeg ser er støv støv støv Gode tips tas imot med takk
Gjest lykkelitn Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Uansett hva jeg gjør syns jeg at jeg bare gnir skiten utover når jeg vasker vinduer. Stygge skjolder blir det og gode greier. Men jeg må til pers. Har jo ingen glede av å ha panoramautsikt når alt jeg ser er støv støv støv Gode tips tas imot med takk kan svært lite om å vaske vinduer, men IKKE vask de mens sola skinner på dem, da blir d kun skjolder:) har god erfaring med rent vann, vindusklut og nal...
Gjest Marlo Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Jeg bruker en bøtte med vann uten såpe og en slik vindusspray. Sprayer på vinduet og tar en klut med vann og gnir godt. Passer på at jeg bruker nok med vann så det ikke rekker å tørke. Så bruker jeg en nal, som jeg etter hver gang tørker av med en tørr klut.
Lilith Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Jeg sprayer på vindusspray og gnir av med avispapir. Blir så fint, atte
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Når jeg skal vaske vinduene fyller jeg en bøtte med vann, har i litt zalo/sunlight og salmiakk. Går over vinduene med en microfiberklut og tørker deretter med avispapir. Vinduer blir speilblanke med avispapir!
Gjest strykebrett Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Jeg bruker en bøtte med vann og nylonvask. Det er det beste jeg har prøvd til vinduer. Går over med nal og tørker i kantene med en vanlig klut etterpå, blir kjempefint
Gjest Gjest_tintin_* Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Ekstremt skitne vinduer krever litt ekstra. Grønnsåpe og salmiakk tar absolutt alt av fett, smuss og olje man har fått på vinduene. Veldig bra til forsømte vinduer nær en vei. Ulempen er at man må ha en ekstra bøtte med eddiksvann å skylle med. Vinduene blir super ren og helt uten skjolder. Til alminnelig skitne vinduer går det som oftest greit med vann og litt salmiakk. Det etterlater absolutt ingen såperester eller film på vinduene ettersom begge deler fordamper 100% Nylon vask er også bra. Til små vinduer funker det å tørke over med mikrofiber glassduk, glatt kjøkkenhåndkle i lin eller bommul, eller vindusskinn. Husk man man ikke skal vaske med vindusskinnet. Til større vinder trenger man nal. Husk å hold nalen ren.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #8 Skrevet 4. februar 2010 Nylonvask og ren nal = skinnende vinduer uten striper. Og så er det som det sies over her viktig å vaske vinduene ren, er de veldig skitten må du kanskje bytte vann/klut underveis.
tineline Skrevet 4. februar 2010 #9 Skrevet 4. februar 2010 (endret) Jeg har bodd med ekstreme mengder veistøv i luften utenfor, og da skylte jeg alltid vinduene en omgang først, med en slik svamp på stang som de har på bensinstasjoner. Deretter var det kun mikrofiberklut og vann jeg brukte, og vinduene ble helt rene, helt uten skjolder og uten bruk av andre kjemikalier enn vann. Billig (gratis etter at du har kjøpt kluten), miljøvennlig og superenkelt! Det beste er å ha to kluter, slik at én kan være tørr og brukes til polering. Jeg syns de "flossete" mikrofiberklutene er best til polering, mens glassklutene er best til selve vaskingen. Jordan har alt du trenger, men også billige varianter fungerer utmerket. Jeg får rett og slett ikke skrytt nok av mikrofiber. Vi bruker altfor mye sterke kjemikalier i husene våre for tiden. Endret 4. februar 2010 av tineline
Elisabeth M Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Jeg bruker vindusvask(Jif) og avispapir! kjempegreier!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå