Gjest Syrin_Ulven Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Kan eg bare gå innom politistasjonen for å be om politi attest?
Gjest Iah Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Nei, du må søke. Mer info finner du her: politiet.no
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Takk Skal kanskje søke på ein stilling som krever eg legger fram det nemlig, men har jo ikkje peiling på sånt eg
Bobeline Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Politiattesten du får skal kun inneholde de paragrafene som arbeidsgiver vil at du skal dokumentere, og arbeidsgiver kan kun beholde (oppbevare) denne mens du er ansatt ved bedriften/virksomheten. Når du arbeidet opphører skal politiattesten forskriftsmessig makuleres.
Noteknekk Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Jeg trengte politiattest for å starte på det studiet jeg tar, og da gikk jeg bare innom politistasjonen hvor jeg måtte fylle ut en søknad samt vise frem bevis på at jeg var komt inn på studiet og hvilke paragrafer som skulle komme frem i politiattesten. Så gikk det vel 1-2 uker før jeg fikk den i posten.
Gjest Maxtor Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Gikk ogsaa bare innom stasjonen, fikk det ca en uke senere.
Gjest farge Skrevet 5. februar 2010 #7 Skrevet 5. februar 2010 Jeg bor i Trondheim, gikk innom politistasjonen, forklarte at jeg måtte ha en attest i forbindelse med utdanning. Dama hentet et skjema, jeg fylte det ut, hun gikk på et eller annet bakrom og kom ut med dette etter 5 minutter - så lett var det ihvertfall her!
Gjest Iah Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Gikk ogsaa bare innom stasjonen, fikk det ca en uke senere. Ja, altså man kan godt skrive og levere søknaden på politistasjonen. Men man kan ikke bare gå dit for å få den utlevert, det var i hvert fall slik jeg forsto spørsmålet. Lykke til med jobbsøking Syrin_Ulven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå