Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en foundation med god dekkevne, siden det går mot vår begynner pigmentflekker på kinnene å vise seg. Jeg har alltid hatt porselenshud tidligere, men den tid er altså over. Jeg smører allerede anskiktet med høy solfaktor daglig og holder med unna solen så godt det lar seg gjøre, så jeg det jeg er ute etter er kamuflasje.

Helst vil jeg ha en flytende foundation, eller eventuelt en kompakt en. Mineralfoundation og annet pudder liker jeg ikke så godt.

Er det noen som har erfaring med en god foundation som dekker over ujevn hudtone og som sitter godt? Jeg er 30 år og har normal hud.

Videoannonse
Annonse
Gjest hoppe_gåsa
Skrevet

Kjenner meg igjen. Porselenshud tidligere - Nå pigmentflekker etc.

Redningen min var id bare minerals foundation. Ingen over, ingen under. Ser helt naturlig ut, og med en dekkevne jeg ikke har sett maken til. De koster litt, men er verdt hver krone.

Kan tilføye at jeg har jobbet mye med beautystoff oppgjennom årene, og har derfor testet en del.

Skrevet
De koster litt, men er verdt hver krone.

Bare et lite tips på sidelinjen her: det koster veldig mye mindre om man kjøper på e-bay, fikk min siste for 155,- inkl. frakt. :)

Skrevet
Jeg trenger en foundation med god dekkevne, siden det går mot vår begynner pigmentflekker på kinnene å vise seg. Jeg har alltid hatt porselenshud tidligere, men den tid er altså over. Jeg smører allerede anskiktet med høy solfaktor daglig og holder med unna solen så godt det lar seg gjøre, så jeg det jeg er ute etter er kamuflasje.

Helst vil jeg ha en flytende foundation, eller eventuelt en kompakt en. Mineralfoundation og annet pudder liker jeg ikke så godt.

Er det noen som har erfaring med en god foundation som dekker over ujevn hudtone og som sitter godt? Jeg er 30 år og har normal hud.

Jeg er ca 30, og har samme behov som deg. Har funnet min favoritt som jeg er veldig fornøyd med, Max factor second skin. Har kjøpt to stykker så jeg mikser til fargen sånn at den passer til kveld/dag. Får lett litt kviser av mineralsminke, så det ga jeg opp etter mange forsøk.

Skrevet

I.D er definitivt vinneren.

Men spør på en hudpleiesalong etter en kamuflasjekrem. Det er laget spesielt til ting som pigmentflekker, fødselsmerker o.l, og er mye bedre enn enhver foundation til sitt bruk.

Skrevet
Men spør på en hudpleiesalong etter en kamuflasjekrem. Det er laget spesielt til ting som pigmentflekker, fødselsmerker o.l, og er mye bedre enn enhver foundation til sitt bruk.

Kamuflasjekrem har jeg ikke hørt om før. Jeg har også pigmentflekker og er på jakt etter noe som gjør at ansiktet mitt får en jevn farge!

Hvilke merker lager kamuflasjekrem?

Skrevet

Nå har jeg aldri hørt om kamuflasjekrem. Men hvis det skal skjule noe, så høres det jo nesten ut som concealer? Har ikke MD formulations noe greier som skal hjelpe mot pigmentflekker?

Skrevet

Trådstarter her.

Er kamuflasjekrem det samme som concealer? Jeg har prøvd båte HR Magic Concealer og Lancôme Effacernes, men syns ikke de dekker godt nok.

Jeg ser at Id Bare Minerals foundation er nevnt, er den flytende? Jeg prøver å unngå pudder ettersom det har en tendens til å tørke ut huden og fremheve linjer. Jeg skulle aller helst hatt noe som dekker godt og som gir fuktighet uten at huden blir blank. Men det er kanskje litt for mye av en vidunderkrem...

Max Factor tror jeg ikke har lys nok farge til min hud, desverre. Jeg er veldig blek, noe som får pigmentflekkene til å synes desto bedre :sur:

Skrevet
Men hvis det skal skjule noe, så høres det jo nesten ut som concealer? Har ikke MD formulations noe greier som skal hjelpe mot pigmentflekker?

Kamuflasjekrem er ikke det samme som concealer og kan bare fåes hos hudpleier. Det er for hele ansiktet, ikke som concealer som bare er for enkelte områder.

MD har noe for pigmentflekker. Det hjelper nok for noen, men ikke alle.

Man kan også prøve kjemisk peeling (utføres kun av lege) eller Hydradermiebehandling fra Guinot som utføres hos noen hudpleiere. Det er jo forskjellig hva som fungerer på hvem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...