Nigo-san Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Leste denne artikkelen, og kom til å tenke på alle debatter på KG hvorvidt barn har godt av å være hjemme eller i barnehagen... http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/...t-hes-work.html - og det slår meg at norske diskusjoner må fremstå som et direkte hån mot folk andre steder i verden. Selvsagt må man diskutere utifra sin egen sannhet, det er ingenting galt i det, men for meg var dette en ubehagelig kontrast til egen tankegang, om pedagogikk, om riktige klær, riktig ernæring og riktige hobbyer, og er Emmaljunga bedre enn Bugaboo... Minstejenta mi er like gammel som denne gutten, og leker nå fornøyd i barnehagen, trygt og godt med venner og kjente voksne. Skulle ønske alle barn hadde det like bra...
Chiyo Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Ble litt sint når jeg leste dette fordi det er så uansvarlig mot et lite barn, men samtidig så virker det som faren er glad i ham. Jeg mener han kunne jo ha solgt ham for lenge side om han ikke var det. Stakkars lille jente da, som ble stjålet. Fikk skikkelig vondt inni meg når jeg leste dette.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Forferdelig trist at noen må ty til slikt... Jeg har vært med på å ha rickshawsjåførens datter på fanget da jeg var på ferie en gang. Hakket bedre, men allikevel er det noe galt i mine øyne at en liten jente på 3 må være med på jobb i mange, mange timer- og sent på kvelden/ natta.
Caramba Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Det er også hjerteskjærende å være på reise ute i verden, særlig enkelte steder i Asia, og se babyer og småbarn tigge på gaten sammen med foreldrene, for senere se dem sove i en krok når man kommer hjem fra en fancy restaurant på natten. Det er fryktelig trist. Til og med i Europa skjer det, jeg var nylig i en storby nord i Europa, hvor det satt en Rumensk (antar jeg) kvinne med en liten baby og tagg ute i kulden. Da tenker jeg på hvor godt mine barn har det, som får lov å være barn, og hvor urettferdig det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå