Gjest MissBella Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Jeg lurer på hvem i forholdet som tar det første skrittet etter en krangel eller uenighet. Ofte så hender det at den ene personen kan være litt sta og venter på at den andre personen skal komme og si unnskyld. Men hva om begge tenker sånn? Eller om den ene mener at en absolutt har rett om en ting eller vil ha frem poenget?
Gjest Gjest_line_* Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Jeg tar som regel det første skrittet. Det er av den enkle grunnen at han har lett for å legge krangelen bak seg med en gang, og jeg er den som får dårlig samvittighet av den minste lille ting. Av og til har krangelen også en tendens til å blusse opp igjen dersom krangelen oppstod fordi han hadde gjort/sagt/reagert galt.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Når vi krangler krangler vi ofte om større ting og da kranger vi ferdig der og da, slik at ingen behøver å ta det første skrittet i etterkant. Jeg godtar ikke at noen av oss trekker seg tilbake etter en krangel, fordi dette bare utsetter fortsatt krangling eller perioden hvor vi sitter og er sure og venter på at den andre skal si undskyld. Vi ordner opp med en gang. Når det kommer til bagateller som vi har vært litt irritable for sier den sm har vært teit unnskyld når den er klar. Men dette er sånne småtteri ting som gjør at vi ikke har sittet å vært sinte på hverandre i mellomtiden, den ene får bare dårlig sanvittighet og sier undskyld når den får tenkt seg om litt.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Jeg er helt forferdelig. Jeg slutter å snakke til han og "nedverdiger" ikke meg selv til å begynne å snakke med han igjen. Først morgenen etter er det liksom "greit". Han gidder ikke krangle eller snakke til meg når jeg er sånn, så da stopper det opp der å. Skulle ønske jeg kunne slutte å være så utrolig teit. Heldigvis sjelden, men ikke bra uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå