PecanPie Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Jeg bor for tiden på andre siden av jorden, tidsforskjellen fra Norge er 9 timer. Det fører med seg at jeg er våken når de i Norge sover - og omvendt. I natt ble jeg vekket flere ganger av et slikt selskap som ringer deg opp og stiller deg spørsmål. Jeg tok ikke telefonen. Går det an å reservere seg mot slikt noe sted, eller må jeg be selskapet slette meg fra listene når jeg snakker med dem? Og blir jeg da slettet?
LilleBille Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 (endret) Reserver deg i Brønnøysundsregistrene - så burde det hvertfall hjelpe noe. Men - gjelder det markedsundersøkelser hjelper det ikke, og heller ikke hvis det er firmaer du har kundeforhold til. Da må du nok kontakte hver enkelt. Endret 4. februar 2010 av LilleBille
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Som nevnt ovenfor så bør du registrere deg i Brønnøysundregistrene dersom du ikke ønsker henvendelser på telefonen. TM-byrå er pliktige til å vaske listene sine opp mot Brønnøysund minimum hver tredje måned. Unntak her er hvis du allerede er aktiv kunde hos noen, eller har foretatt et kjøp innenfor de fire siste mnd. I slike tilfeller gjelder ikke reservasjonen, men firmaet som ringer bør (skal) allikevel respektere ditt ønske om å bli slettet. I hvert fall i firmaet jeg jobber i nå så er vi veldig nøye på dette. Telefonsalg har fått mye negativ omtale (ingen tvil om at det finnes mange useriøse selskap i drift)slik at vi prøver å gjøre det enklest mulig for en eventuell kunde.
Oz- Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Du kan reservere deg mot telefonsalg i Brønnøysundregistrene, men som du skriver er det "slike som stiller spørsmål" som ringer deg. De driver med markedsundersøkelser, og det er det ikke mulig å reservere seg mot enda.
tineline Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Dersom du ikke får bukt med problemet, kan du vel også bare skru av den norske telefonen din om natta? Familie osv har vel ditt utenlandske nummer?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 aarrrrrrrrrggggghhhhhh!!!! Mitt hat mot disse som driver med telefonsalg og markedsundersøkelser er nesten uten grenser. Nei, jeg har ikke lyst til å endre oppføringen min i gule sider, like lite som jeg hadde det de 5 andre gangene dere har ringt meg de 2 siste årene. Nei, jeg vil ikke gå over til bedriftsabonnement på mobiltelefonen, like lite som jeg hadde det de 20 andre gangene dere har ringt det siste året. Har dere ingen interne rutiner for å krysse av at jeg faktisk har blitt kontaktet om dette før? Nei, jeg har ikke 1 time som jeg vil bruke på å svare på spørsmål om dagligvarer. Ei heller vil jeg gi $$$ til alle mulige mer eller mindre gode veldedige organisasjoner. Og dette er etter at jeg har reservert meg mot telefonsalg. De som ringer meg bør være glad for at det ikke er mulig å slå til noen over en telefonlinje. Selv om du ringer om et produkt jeg i teorien kan være interessert i så vil jeg aldri bestille det over telefonen. Jeg vil selv bestemme hva jeg skal kjøpe, når jeg skal kjøpe det og etter å ha sammenlignet det med konkurrerende produkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå