Minnie27 Skrevet 4. februar 2010 #1 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg ser nå på nettbanken min at jeg har blitt trekt to ganger for samme vare. dette skjedde for et par uker siden, da jeg handlet noen småting på Cubus. Husker at ekspeditøren tulla litt og slo inn feil, så jeg måtte dra visakortet to ganger. Hva gjør jeg? Kontakter banken? De var ingen stor sum, men rett skal være rett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oz- Skrevet 4. februar 2010 #2 Del Skrevet 4. februar 2010 Ta kontakt med banken din og forklar situasjonen, de kan fortelle deg hva du skal gjøre videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 4. februar 2010 #3 Del Skrevet 4. februar 2010 Det skal ikke kunne skje. Hvis du drar kortet 2 ganger på samme beløp, så kommer det sperre på skjermen, som sier duplikatbetaling. Jeg har blitt stoppet/nektet det mange ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 5. februar 2010 #4 Del Skrevet 5. februar 2010 Det skal ikke kunne skje. Hvis du drar kortet 2 ganger på samme beløp, så kommer det sperre på skjermen, som sier duplikatbetaling. Jeg har blitt stoppet/nektet det mange ganger. Enkelte banker har dette. Andre har det ikke, så det er fullt mulig at det kan skje. Min bank gir ikke beskjed om duplikatmelding, deriomot godtar de beløpet uten å debitere min konto. Dermed blir det ikke trukket likevel. Dette oppdaget jeg når jeg kjøpte en topp til 99,90 og to minutter senere valgte å kjøpe en lik topp i annen farge til sammen pris. Da ble jeg kun trukket en gang. På grunn av situasjonen, og at dette var min lokalbutikk, gjorde jeg opp for meg noen dager senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 5. februar 2010 #5 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg ser nå på nettbanken min at jeg har blitt trekt to ganger for samme vare. dette skjedde for et par uker siden, da jeg handlet noen småting på Cubus. Husker at ekspeditøren tulla litt og slo inn feil, så jeg måtte dra visakortet to ganger. Hva gjør jeg? Kontakter banken? De var ingen stor sum, men rett skal være rett... Ta kontakt med banken, tiden mellom transaksjonene vil nok di dem en pekepinn på hva som har skjedd. Trolig må du fylle ut skjema for feilutbetaling ved elektroniske penger terminal (EP terminal). Deretter undersøker banken saken. Dersom de finner saken i din favør blir beløpet erstattet av Cubus gjennom bankens press, eller av bankenes garantifond dersom Cubus bestemmer seg for "å lure banken". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #6 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg ser nå på nettbanken min at jeg har blitt trekt to ganger for samme vare. dette skjedde for et par uker siden, da jeg handlet noen småting på Cubus. Husker at ekspeditøren tulla litt og slo inn feil, så jeg måtte dra visakortet to ganger. Hva gjør jeg? Kontakter banken? De var ingen stor sum, men rett skal være rett... Jeg tror du kan overse en del av svarene her, det nytter selvsagt ikke å kontakte egen bank om dette, Det du skal gjøre, er å ta med kontoutskriften din og gå tilbake til butikken. De vil gi deg pengene tilbake. Det er nemlig Cubus og ikke banken din som skal og kan ordne dette Jeg har også opplevd dette; at ekspeditøren har gjort feil og bedt meg dra kortet en gang til, det har jeg gjort, og blitt belastet to ganger. Da har jeg gått tilbake til butikken, og fått pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 7. februar 2010 #7 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Jeg tror du kan overse en del av svarene her, det nytter selvsagt ikke å kontakte egen bank om dette, Det du skal gjøre, er å ta med kontoutskriften din og gå tilbake til butikken. De vil gi deg pengene tilbake. Det er nemlig Cubus og ikke banken din som skal og kan ordne dette Jeg har også opplevd dette; at ekspeditøren har gjort feil og bedt meg dra kortet en gang til, det har jeg gjort, og blitt belastet to ganger. Da har jeg gått tilbake til butikken, og fått pengene. Selvfølgelig nytter det å kontakte banken Banken kan også løse dette problemet. Det er kanskje lettere å kontakte Cubus dersom dette er en nærbutikk, men dersom det er en viss avstand til butikken er det kanskje lettere å benytte bankens tjenester her. Jeg opplevde at Lizzis i Drammen la på to nuller på slutten av summen jeg skulle betale, og trakk meg for et langt større beløp enn jeg hadde spist pizza for. Lizzis ville ikke rette opp dette når jeg kontaktet dem med kopi av bankutskrift og kvittering fra dem, og ønsket å få overskuddet tilbake. Dermed måtte jeg be banken om hjelp, og med deres press fikk jeg pengene tilbake fra Lizzis. Det tok lang tid før jeg dro tilbake til pizzastedet med venner, men etter to år dro jeg tilbake. Da la de på en null etter summen, og jeg måtte kontakte banken på nytt. Etter det har jeg ikke vært tilbake. Dersom noen lurer på om jeg ikke følger med på summen på betalingsterminalen, så kan jeg opplyse at dette var før Lizzis fikk en betalingsterminal. Det vil si at det ble benyttet en papirkvittering hvor beløpet stod oppført, som kortbrukere måtte signere. Dermed oppdaget jeg feilen når bankutskriften kom i postkassen. Endret 7. februar 2010 av Bobeline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øs pøs Skrevet 7. februar 2010 #8 Del Skrevet 7. februar 2010 Enkelte banker har dette. Andre har det ikke, så det er fullt mulig at det kan skje. Min bank gir ikke beskjed om duplikatmelding, deriomot godtar de beløpet uten å debitere min konto. Dermed blir det ikke trukket likevel. Dette oppdaget jeg når jeg kjøpte en topp til 99,90 og to minutter senere valgte å kjøpe en lik topp i annen farge til sammen pris. Da ble jeg kun trukket en gang. På grunn av situasjonen, og at dette var min lokalbutikk, gjorde jeg opp for meg noen dager senere. Trodde det virkelig var terminalen, og ikke banken som sa ifra om duplikatmelding? For om du skal trekke samme beløpet to ganger, så er praksis her jeg bor at man bruker en annen terminal, og da er jo fortsatt beløpet trekt 2ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå