Gjest TS Skrevet 4. februar 2010 #1 Skrevet 4. februar 2010 Samboeren min har nå begynt med anabole steroider, og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette rett og slett.. Han har fått komplekser for hvordan han ser ut og mener at armene hans er for små og at han er dvask i kroppen. Noe han aldeles ikke er, og han har heller ikke små armer som han sier hele tiden.. Han sier at han sliter med selvbildet uansett hvor bra folk sier han ser ut, jeg gir han også selfølgelig komplemanger for at han ser bra ut og er bra som den fantastiske mannen han er. Han har sagt at han akkurat har betalt de greiene, og vil derfor bruke de opp, men lovet at det bare var i 3 måneder, og at hvis han ble for hissig eller i ubalanse, så skulle han stoppe med det.. Men jeg driter i om det er 3 måneder eller 3 dager, jeg fikser ikke dette.. Jeg kan ikke så mye om anabole steroider, men har lest masse om det på nettet. Vi skulle egentlig begynne prøvinga med barn nå, men da var avtalen at den dagen vi skal begynne å prøve, så skal han stoppe med alle steroider. Og i går, så tok han valget med å fortsette med steroidene i 3 mnd til. Han har ikke kjørt testo på 7 mnd, og sist gang, så tok han en ganske heftig kur som forandret hele mannen til en sutrete og hissig mann. Han sier selv at han aldri vil kjøre så harde kurer før.. men jeg har fått skrekken rett og slett.. Han sier at han bruker så lang tid på å komme i form hvis han ikke bruker litt hjelpemidler.. Noen tips og råd?? Hvor lang tid tar det evt før man merker forskjell på en person psykisk etter at sprøyten med steroidene er tatt?
Gjest Spinell Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 Du må tenke nøye etter om du egentlig vil at han skal bli far til dine barn! Var jeg deg ville jeg krevd at han sluttet å trene på det stedet han gjør og begynner i et dopfritt miljø, øyeblikkelig. 4
Gjest TS Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Du må tenke nøye etter om du egentlig vil at han skal bli far til dine barn! Var jeg deg ville jeg krevd at han sluttet å trene på det stedet han gjør og begynner i et dopfritt miljø, øyeblikkelig. Han trener på det stedet pga det er mye billigere enn andre steder, men skulle ønske han kunne komme seg bort derfra.. Han blir helt fra seg hvis jeg sier at han må kutte ut med alt, han ønsket seg så mye å se bra ut til sommeren, da han mener at han aldri har sett bra ut til en sommer før. Men når han vet hvor mye jeg sliter med dette, og det går utover barneplanene mine og meg at han vil ta steroider, så stiller det seg noen spørsmål i hodet mitt bare... Jeg sa til han i går, at han bare fikk kjøre på, men barn kan han se lenge etter og at jeg sliter sterkt med dette og vet ikke om jeg vil takle det. da ble han bare glad og takket meg for forståelsen. Hva er det for noet da? Er det virkelig verdt mer med den type dop, enn meg og vårt forhold?
Gjest Elwood Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Samboeren min har nå begynt med anabole steroider, og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette rett og slett.. Han har fått komplekser for hvordan han ser ut og mener at armene hans er for små og at han er dvask i kroppen. Noe han aldeles ikke er, og han har heller ikke små armer som han sier hele tiden.. Han sier at han sliter med selvbildet uansett hvor bra folk sier han ser ut, jeg gir han også selfølgelig komplemanger for at han ser bra ut og er bra som den fantastiske mannen han er. Han har sagt at han akkurat har betalt de greiene, og vil derfor bruke de opp, men lovet at det bare var i 3 måneder, og at hvis han ble for hissig eller i ubalanse, så skulle han stoppe med det.. Men jeg driter i om det er 3 måneder eller 3 dager, jeg fikser ikke dette.. Jeg kan ikke så mye om anabole steroider, men har lest masse om det på nettet. Vi skulle egentlig begynne prøvinga med barn nå, men da var avtalen at den dagen vi skal begynne å prøve, så skal han stoppe med alle steroider. Og i går, så tok han valget med å fortsette med steroidene i 3 mnd til. Han har ikke kjørt testo på 7 mnd, og sist gang, så tok han en ganske heftig kur som forandret hele mannen til en sutrete og hissig mann. Han sier selv at han aldri vil kjøre så harde kurer før.. men jeg har fått skrekken rett og slett.. Han sier at han bruker så lang tid på å komme i form hvis han ikke bruker litt hjelpemidler.. Noen tips og råd?? Hvor lang tid tar det evt før man merker forskjell på en person psykisk etter at sprøyten med steroidene er tatt? Det er et part ting som slår meg når jeg leser innlegget ditt. 1. Han har komplekser for at han har for lite muskler. Dette er akkurat det samme som anoreksia, bare med motsatt fortegn. Noen har kalt det "megarexia", du vil finne en del artikler hvis du søker på "megareksi" eller "megarexia" på Google. 2. På grunn av hans sykelige mentale tilstand, megareksi, har han gått til det skrittet å kjøpe anabole steroider. Han tror han kan klare å slutte når som helst, akkurat som en anorektiker som bare skal bli litt tynnere. Det klarer selvsagt ingen av dem. 3. Han skulle stoppe hvis han ble sur og hissig. Da han ble det, stoppet han allikevel ikke. Nok et tegn på at han har en ganske langt framskreden mental sykdom. Jeg er 99% sikker på at typen din aldri vil komme seg ut av dette uten hjelp. Jeg vil anbefale at du viser ham denne artikkelen: http://m.vg.no/artikkel.php?artId=578398 Deretter krever du at han søker behandling for sin tilstand. Hvis han da allikevel ikke vil slutte får du vurdere om du vil bruke livet ditt på å prøve å helbrede en som absolutt ikke vil bli helbredet, eller om du vil gå videre. Jeg har enorm respekt for folk som blir ved sin ektefelle/samboer selv om denne bruker all verdens dop- og/eller rusmidler til de endelig blir nyktre, men jeg forstår også de som går fra dem for å leve et liv uten ruset/dopet samboer. 2
Gjest TS Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Det er et part ting som slår meg når jeg leser innlegget ditt. 1. Han har komplekser for at han har for lite muskler. Dette er akkurat det samme som anoreksia, bare med motsatt fortegn. Noen har kalt det "megarexia", du vil finne en del artikler hvis du søker på "megareksi" eller "megarexia" på Google. 2. På grunn av hans sykelige mentale tilstand, megareksi, har han gått til det skrittet å kjøpe anabole steroider. Han tror han kan klare å slutte når som helst, akkurat som en anorektiker som bare skal bli litt tynnere. Det klarer selvsagt ingen av dem. 3. Han skulle stoppe hvis han ble sur og hissig. Da han ble det, stoppet han allikevel ikke. Nok et tegn på at han har en ganske langt framskreden mental sykdom. Jeg er 99% sikker på at typen din aldri vil komme seg ut av dette uten hjelp. Jeg vil anbefale at du viser ham denne artikkelen: http://m.vg.no/artikkel.php?artId=578398 Deretter krever du at han søker behandling for sin tilstand. Hvis han da allikevel ikke vil slutte får du vurdere om du vil bruke livet ditt på å prøve å helbrede en som absolutt ikke vil bli helbredet, eller om du vil gå videre. Jeg har enorm respekt for folk som blir ved sin ektefelle/samboer selv om denne bruker all verdens dop- og/eller rusmidler til de endelig blir nyktre, men jeg forstår også de som går fra dem for å leve et liv uten ruset/dopet samboer. Takk for et lærerikt innlegg Jeg skulle gjerne vært ved han side hele veien, men jeg klarer ikke å hjelpe en som ikke vil ha hjelp, og når jeg ser at steroidene betyr mer enn meg og vår fremtid, så blir jeg litt satt ut. Eller burde jeg kansje ikke tenke det på den måten? Jeg er jo redd for når han får smaken på dette, så slutter han ikke. Han har kjørt testo før, og han ble et monster av det, men han skal kjøre en mildere kur nå sier han... Han skal bort nå i helgen, og jeg vurderer å kaste alt sammen egentlig... Om jeg tør er en annen ting.. men lysten er trengende!! Jeg klarer ikke å forstå meg på han.. han sliter mye og verden raser for han noenganger.. Derfor for han opp sitt selvbilde med å trene for å bli stor.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Takk for et lærerikt innlegg Jeg skulle gjerne vært ved han side hele veien, men jeg klarer ikke å hjelpe en som ikke vil ha hjelp, og når jeg ser at steroidene betyr mer enn meg og vår fremtid, så blir jeg litt satt ut. Eller burde jeg kansje ikke tenke det på den måten? Jeg er jo redd for når han får smaken på dette, så slutter han ikke. Han har kjørt testo før, og han ble et monster av det, men han skal kjøre en mildere kur nå sier han... Han skal bort nå i helgen, og jeg vurderer å kaste alt sammen egentlig... Om jeg tør er en annen ting.. men lysten er trengende!! Jeg klarer ikke å forstå meg på han.. han sliter mye og verden raser for han noenganger.. Derfor for han opp sitt selvbilde med å trene for å bli stor. Jeg syns ikke du skal kaste tingene hans mens han er borte. Som en over her sier bør du se på ham som at han lider av en psykisk sykdom. Å kaste dopet har neppe noen effekt annet enn å tilspisse forholde mellom dere. Enig med andre her, finn ut hva du kan og vil leve med nå og på sikt, babyplaner, osv. Og snakk med ham om hva du bestemmer deg for, gi ham artikler og hjelp ham med å få hjelp hvis han vil. Lykke til til deg, tror du trenger det...
Gjest TS Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Jeg syns ikke du skal kaste tingene hans mens han er borte. Som en over her sier bør du se på ham som at han lider av en psykisk sykdom. Å kaste dopet har neppe noen effekt annet enn å tilspisse forholde mellom dere. Enig med andre her, finn ut hva du kan og vil leve med nå og på sikt, babyplaner, osv. Og snakk med ham om hva du bestemmer deg for, gi ham artikler og hjelp ham med å få hjelp hvis han vil. Lykke til til deg, tror du trenger det... Det som svir er han lovet meg å slutte med steroider når vi skulle prøve med barn, men han velger bort det, og meg til forhold for å kjøre en kur. Jeg gråt og gråt i går og ba han på mine knær, men likevel så vil han fortsette.. Hvis bolet betyr mer for han enn forholdet og meg og vår fremtid, så blir jeg usikker på han rett og slet..
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #8 Skrevet 4. februar 2010 Hvem gidder å være sammen med tapere? Hiv ut idioten, han er patetisk! 1
bergans Skrevet 4. februar 2010 #9 Skrevet 4. februar 2010 Oi, skjønner godt at du sliter med dette Dette er noe samboer og jeg har pratet endel om, vi er begge sterke motstandere av steriodbruk (og enhver annen form for doping), men vi har sett to tilfeller hvor det har gått veldig galt. Han ene var en knallkar, bred som en gorilla og en meget dyktig fysiolog. Men forelesningene hans kunne brått måtte avsluttes, og gikk forsøk feil så gikk han totalt i fistel. Dette mens fyren ble større og større..... Det gikk såpass at han fikk det som kalles "roid rage", og politiet måtte tilkalles for å legge ham i bakken. Tror det tok fem-seks mann med for å få kontroll å på ham, og da hadde han allerede totalt rasert alt som var rundt ham. Store psykiske problemer, null jobb og rulleblad ble det for ham. Han andre var en skikkelig oppegående medisinstudent, real gutt som "bare" ville opp i vekt og muskelmasse litt fortere, og han var så lei av at DOMS (stølhet) alltid gjorde han for sår til å trene like heftig kvar dag (hørt det før?). Han brukte sine kontakter innen medisin, og skaffet stoff relativt billig, ingen mistenkte en sånn en som ham. Treningssenteret og universitetet fikk et anonymt tips, tok ham med steroider både på kroppen og i kroppen. Det ble null studieplass videre på ham og igjen rulleblad. Kjæresten din tror jeg nok at sliter med muskeldysmorfi (tidligere kalt bigoreksi (megareksi). Muskeldysmorfi blir ofte kalt en reverse anorexia nervosa. Dette er en svært nedsatt evne til å kroppen som den er, med fokus kun på det som oppfattes som "feil" og "manglende", samt at man er sykelig opptatt med muskeldefinisjon og størrelse. Pasienter med dette sliter ofte med selvbildet, og de kan bruke timer på å se seg selv i speilet fra alle vinkler. Forskjellen på en "normal" vektløfter som innser sine begrensinger (som vi alle har) og har det helt kurant med dette, og de sliter med dysmorfi, er at sistnevnte er en patologisk tilstand som krever behandling og hjelp. In the course of several ongoing studies, the authors have encountered men and women who display a form of body dysmorphic disorder in which they become pathologically preoccupied with their degree of muscularity. This condition, which the authors have tentatively termed "muscle dysmorphia," may cause severe subjective distress, impaired social and occupational functioning, and abuse of anabolic steroids and other substances. Kilde: Psychosomatics 1997; 38:548-557 RESULTS: The men with muscle dysmorphia differed significantly from the normal comparison weightlifters on numerous measures, including body dissatisfaction, eating attitudes, prevalence of anabolic steroid use, and lifetime prevalence of DSM-IV mood, anxiety, and eating disorders. The men with muscle dysmorphia frequently described shame, embarrassment, and impairment of social and occupational functioning in association with their condition. By contrast, normal weightlifters displayed little pathology Kilde: Am J Psychiatry 157:1291-1296, August 2000 Kjæresten din er nok hekta på framgang, og av frykt for å gå ned i vekt og musklemasse, så føler han at han må fortsette. Men som du vet så er det så store bivirkninger ved bruk av AAS (anabolic-androgenic steroids), hvor infertilitet er en av dem. Jeg er nok enig i at han ikke er i nærheten av foreldremateriale, og at han må bli frisk før dere i det hele tatt kan tenke i de baner. Jeg er ingen psykolog, så hvordan du best skal gå fram og hvem som kan hjelpe der du bor er jeg usikker på. Men, det er et ulovlig stoff, og slag og kjøp av dette er straffbart. Jeg vet at på enkelte større treningssentra så kan de ta tilfeldige prøver for å avdekke misbruk (trooor 3T i Trøndelagen har noe sånt opplegg). kan et anonymt tips være en ide? Her er en infoside om dette, på engelsk: http://www.addictions.net/default.aspx?id=33 Hvis du søker på muskeldysmorfi så får du opp noen norske sider. Nummeret til dopingtelefonen (kan ringe anonymt): 800 50 200. Lykke til, og jeg håper virkelig at det ordner seg for ham og for dere som par Og for å være OT, så har jeg ennå ikke hatt en venninne som synes at det å være bred som en låvedør og oksenakke er sexy og attraktivt. Det er for alle oss en utrolig turnoff, ser bare kunstig og farlig ut. Jøkk. Ingenting slår naturlig 1
Gjest Endre Skrevet 9. februar 2010 #10 Skrevet 9. februar 2010 Oi, skjønner godt at du sliter med dette Dette er noe samboer og jeg har pratet endel om, vi er begge sterke motstandere av steriodbruk (og enhver annen form for doping), men vi har sett to tilfeller hvor det har gått veldig galt. Han ene var en knallkar, bred som en gorilla og en meget dyktig fysiolog. Men forelesningene hans kunne brått måtte avsluttes, og gikk forsøk feil så gikk han totalt i fistel. Dette mens fyren ble større og større..... Det gikk såpass at han fikk det som kalles "roid rage", og politiet måtte tilkalles for å legge ham i bakken. Tror det tok fem-seks mann med for å få kontroll å på ham, og da hadde han allerede totalt rasert alt som var rundt ham. Store psykiske problemer, null jobb og rulleblad ble det for ham. Han andre var en skikkelig oppegående medisinstudent, real gutt som "bare" ville opp i vekt og muskelmasse litt fortere, og han var så lei av at DOMS (stølhet) alltid gjorde han for sår til å trene like heftig kvar dag (hørt det før?). Han brukte sine kontakter innen medisin, og skaffet stoff relativt billig, ingen mistenkte en sånn en som ham. Treningssenteret og universitetet fikk et anonymt tips, tok ham med steroider både på kroppen og i kroppen. Det ble null studieplass videre på ham og igjen rulleblad. Kjæresten din tror jeg nok at sliter med muskeldysmorfi (tidligere kalt bigoreksi (megareksi). Muskeldysmorfi blir ofte kalt en reverse anorexia nervosa. Dette er en svært nedsatt evne til å kroppen som den er, med fokus kun på det som oppfattes som "feil" og "manglende", samt at man er sykelig opptatt med muskeldefinisjon og størrelse. Pasienter med dette sliter ofte med selvbildet, og de kan bruke timer på å se seg selv i speilet fra alle vinkler. Forskjellen på en "normal" vektløfter som innser sine begrensinger (som vi alle har) og har det helt kurant med dette, og de sliter med dysmorfi, er at sistnevnte er en patologisk tilstand som krever behandling og hjelp. In the course of several ongoing studies, the authors have encountered men and women who display a form of body dysmorphic disorder in which they become pathologically preoccupied with their degree of muscularity. This condition, which the authors have tentatively termed "muscle dysmorphia," may cause severe subjective distress, impaired social and occupational functioning, and abuse of anabolic steroids and other substances. Kilde: Psychosomatics 1997; 38:548-557 RESULTS: The men with muscle dysmorphia differed significantly from the normal comparison weightlifters on numerous measures, including body dissatisfaction, eating attitudes, prevalence of anabolic steroid use, and lifetime prevalence of DSM-IV mood, anxiety, and eating disorders. The men with muscle dysmorphia frequently described shame, embarrassment, and impairment of social and occupational functioning in association with their condition. By contrast, normal weightlifters displayed little pathology Kilde: Am J Psychiatry 157:1291-1296, August 2000 Kjæresten din er nok hekta på framgang, og av frykt for å gå ned i vekt og musklemasse, så føler han at han må fortsette. Men som du vet så er det så store bivirkninger ved bruk av AAS (anabolic-androgenic steroids), hvor infertilitet er en av dem. Jeg er nok enig i at han ikke er i nærheten av foreldremateriale, og at han må bli frisk før dere i det hele tatt kan tenke i de baner. Jeg er ingen psykolog, så hvordan du best skal gå fram og hvem som kan hjelpe der du bor er jeg usikker på. Men, det er et ulovlig stoff, og slag og kjøp av dette er straffbart. Jeg vet at på enkelte større treningssentra så kan de ta tilfeldige prøver for å avdekke misbruk (trooor 3T i Trøndelagen har noe sånt opplegg). kan et anonymt tips være en ide? Her er en infoside om dette, på engelsk: http://www.addictions.net/default.aspx?id=33 Hvis du søker på muskeldysmorfi så får du opp noen norske sider. Nummeret til dopingtelefonen (kan ringe anonymt): 800 50 200. Lykke til, og jeg håper virkelig at det ordner seg for ham og for dere som par Og for å være OT, så har jeg ennå ikke hatt en venninne som synes at det å være bred som en låvedør og oksenakke er sexy og attraktivt. Det er for alle oss en utrolig turnoff, ser bare kunstig og farlig ut. Jøkk. Ingenting slår naturlig Høres ut som et utrivelig problem du har! Steroider er lov å bruke i Norge og man får ingenting på rullebladet hvis man blir tatt med det som kalles "egen bruk" Man får kun rulleblad ved å selge eller inføre større mengder. Er selv kroppsbygger og har testet ut diverse, råd til trådstarter: gå på www.steroiderl.net der finner du rikelig med informasjon fra folk som er nøytrale innenfor steroidebruk. Bivirkninger og virkninger av forskjellige steroider, og sist men ikke minst brukerforum. Mener også å ha lest om liknende artikler i steroider.net sine forum. Håper dette kan hjelpe deg!
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #11 Skrevet 9. februar 2010 Norske treningssentere har ikke lov til å ta tester av folk, det er kun skremselpropaganda. I Norge er som sakt bruk lovlig, innføring og salg er ulovelig og straffes med forenklet forelegg/fengsel ved store mengder. Raseri anfall og personlighetsforandring forekommer kun ved bruk av testosteron (meget skjeldent ca 5 av 100 får psykiske bivirkninger). Jeg anbefaler deg og se "bigger stronger & faster" Det er en film basert på virkligheten når det gjelder steroider. Tidligere dopingansvarlig for OL legger frem fakta om diverse steroider, og man får ett inblikk i en familie der steroider spiller en stor rolle i hverdagen.
Gjest Gjest_Alex_* Skrevet 9. februar 2010 #12 Skrevet 9. februar 2010 Samboeren min har nå begynt med anabole steroider, og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette rett og slett.. Han har fått komplekser for hvordan han ser ut og mener at armene hans er for små og at han er dvask i kroppen. Noe han aldeles ikke er, og han har heller ikke små armer som han sier hele tiden.. Han sier at han sliter med selvbildet uansett hvor bra folk sier han ser ut, jeg gir han også selfølgelig komplemanger for at han ser bra ut og er bra som den fantastiske mannen han er. Han har sagt at han akkurat har betalt de greiene, og vil derfor bruke de opp, men lovet at det bare var i 3 måneder, og at hvis han ble for hissig eller i ubalanse, så skulle han stoppe med det.. Men jeg driter i om det er 3 måneder eller 3 dager, jeg fikser ikke dette.. Jeg kan ikke så mye om anabole steroider, men har lest masse om det på nettet. Vi skulle egentlig begynne prøvinga med barn nå, men da var avtalen at den dagen vi skal begynne å prøve, så skal han stoppe med alle steroider. Og i går, så tok han valget med å fortsette med steroidene i 3 mnd til. Han har ikke kjørt testo på 7 mnd, og sist gang, så tok han en ganske heftig kur som forandret hele mannen til en sutrete og hissig mann. Han sier selv at han aldri vil kjøre så harde kurer før.. men jeg har fått skrekken rett og slett.. Han sier at han bruker så lang tid på å komme i form hvis han ikke bruker litt hjelpemidler.. Noen tips og råd?? Hvor lang tid tar det evt før man merker forskjell på en person psykisk etter at sprøyten med steroidene er tatt? Det er mange farer ved anabole steroider, de som er udiskutable er: 1. Etter en kur med steroider, stopper kroppens naturlige testoprodusksjon. Dette skyldes at under kuren produserer kroppen (steroidene) ekstremt mye testosteron, så kroppens naturlige produksjon stopper opp. For å få i gang igjen denne, er det tabletter - som jeg ikke husker navnet på i farten, som man så må spise i noen uker. Uten disse tablettene kan det ta fra 1 mnd - 1 år før kroppen har normalt testonivå. Dette kan føre til depresjoner og andre psykiske plager, samt at det man eventuelt har vunnet av muskelmasse, forsvinner. Sistnevnte er et svært vanlig fenomen, derfor blir det ofte til at de som først starter med steroider gjør det igjen og igjen og igjen. Har man fått testonivåer tilsvarende en mann på 73 år,klarer man ikke bygge/opprettholde musklene som han har fått av steroidene. En økning i vekt av steroider er også ekstremt mye vann som kroppen holder på, og forsvinner raskt etter kuren. Muskelmassen kan også omdannes til fett,etter kuren, noe som din kjæreste nok ikke ville satt så pris på. 2. Ekstrem acne/kviser. Overdreven testoprod resulterer i tidlig håravfall. Gradvis skrumping av testikler. Økt fare for avrivning av muskelfester, sener, bruddskader. 3. Langvarig bruk (avhengig av kroppens indre organer osv. trenger det nødv ikke å brukes så lenge for å få fatale konsekvenser) - hjerte vokser, økt kreftfare, forherding og "cloging" av blodårer og avleiringer, som kan føre til slag, hjerteinnfarkt osv. Tabletter særlig, slikt som russere, anadrol osv. er også ekstremt skadelig for levren. Mannen din har jo allerde fortsatt kuren sin, forlenget den, noe som illustrer mitt poeng ovenfor. Han kommer også til å fortsette/starte opp igjen når han eventuelt mister de 7 kg han har fått av steroidene,si 3-7 mnd etter han avsluttet kuren. Mitt råd, sett ned foten og si at han får velge mellom å bole, eller å være sammen med deg. Et dårlig kroppsbilde kan fixes ved å jobbe med seg selv - psykolog, trene hardere, oftere, f.eks. lovlig kosttilskudd som proteiner, kreatin osv. Resultatene kommer saktere, men de varer. Jeg har ikke tall på hvor mange som opp igjennom årene har trenet på helsestudio hvor jeg går, og som har kjørt kurer, gått opp 10 kg, mistet 11 kg/9 kg igjen i løpet av 3 mnd, og så startet opp igjen osv. Så dette blir som å begynne på heroin, fordi man har det kjipt, ingen løsning - alt blir værre. 1
babord Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Steroider eller ingen steroider, vil du være sammen med en mann som er så sykelig opphengt i eget utseende at han er villig til å droppe barn og forholdet deres for å bli penere(tror han)? 1
Gjest bolern Skrevet 29. desember 2010 #14 Skrevet 29. desember 2010 Seriøst, mange av dere her inne burde skamme dere. Gubben lider noe ala anorexi, bare motsatt. Drop tapern, han er bare idiot osv. Betyr det at hvis samboeren min får anorexia skal jeg kaste henne ut fordi da er henne også en taper? Når det gjelder bruk av steroider så er det alt for få av dere her inne som vet hva dere snakker om. Jeg har selv 7 års egenerfaring med bruk av anabole steroider og grunnen til at du ser så mange jojo-bolere er fordi at dem bruker det feil. Riktignok er det enkelte kurer som drar mer vann, som igjen vil forsvinne etter kur, men det er derfor vi bruker forskjellige steroider som skal støtte opp for det du ikke får med det andre. Vil også kommentere at spinell er et godt eksempel på blånisse. Det er ikke sånn at bolere og dem som trener reint er på 2 forskjellige gymmer. Idag er anabole steroider alt for utbredt. Jeg har selv ved flere anledninger "beslaglagt" steroider fra 16-17 år gamle gutter som tror at en kur er nok for å få den kroppen jeg har bygget opp over 15 år. Når det gjelder mannen din vil jeg faktisk si at den beste måten å få han til å slutte på er faktisk ved å snakke med de han trener med idag. Jeg som boler ville vært veldig støttene om en av mine treningskammerater skulle slutte å bole, samt tatt hensyn til hva praten under treningen. Jeg vil også anbefale deg til å lese på www.steroider.net , gjerne også fortelle din historie på forumet blant folk som er i miljøet, og ikke på et kvinneforum hvor enkelte av damene burde ha holdt seg på kjøkkenet. (jeg beklager denne kommentaren på det sterkeste ovenfor dere som har besvart denne tråden med gode svar.) Jeg er selv far til 2 velskapte og nydelige barn, og jeg siterer min saboer: er en strålene far som alltid setter barna først. Jo, grunnen til at jeg skriver i dette forumet er rett og slett fordi samboeren min viste meg denne tråden, og vi kjenner oss ikke igjen. Riktignok har du en opptur og nedtur, men vi som har kroppsbygning som en livsstil, vi kjenner til konsekvensene, og har tatt et valg rundt det. Og igjen, registrer deg på www.steroider.net ... Der kan du få mye infomasjon og riktig infomasjon.
Gwen Skrevet 29. desember 2010 #15 Skrevet 29. desember 2010 en fyr fra bygda mi tok anabole steroider og noe klikka i hodet hans. han mista all hukommelse, og ble helt retard, hele familien måtte snu ryggen til han, han bor alene i en leilighet hvor moren hans avogtil kommer innom og sjekker at han fremdeles lever. han tar bare bussen, hver dag, hele dagen. fra sted til sted, ler for seg selv og glor på små jenter. sitter på parkbenker med boner med øl eller cola i handa.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2010 #16 Skrevet 29. desember 2010 Jeg forstår at uvitne 16-17 åringer kan prøve steroider, men en voksen mann? Overhode ikke. Da er det en liten bit der i topplokket som mangler, desverre. Beklager ordbruket, men er vanskelig å si det noe finere. Det er så utrolig uansvarlig og barnslig å drive med dop når man skulle være et ansvarsfullt voksent menneske. Hadde aldri kunnet se for meg drømmemannen min drive med doping. Det hadde aldri skjedd uansett. Litt verdighet har jeg, og det synes jeg du TS også skal ha. Du er verdt mye, og sjansen er stor for at du bare ikke vet om det enda. Forlater du han nå, så kanskje han gjør noe med dop problemet sitt. Blir du værende med han, så fortsetter han bare dopingen sin og respekterer ingen av dine ønsker. Hvor mye verdt er du egentlig oppi alt dette? Du virker jo til og med redd for han, da du ikke tørr kaste dopet hans. Noe jeg aldri har vært redd for å gjøre om det hadde vært en mann som jeg skulle følt meg trygg sammen med. Det er mange ting å putte fingeren min på, men du er ikke noe særlig godt tatt vare på eller trygg i dette forholdet. Det er tydelig. 1
Gjest Loke Skrevet 10. august 2011 #17 Skrevet 10. august 2011 Hei! Jeg kjenner flere som bruker anabole, og noen takler det og andre ikke. Det beste tipset jeg kan gi til deg er å få samboeren din til å slutte med anabole. La han bli rein, og hvis han ønsker og bli større så finnes det naturlige ting man kan putte i kroppen. Jeg og noen venner teste og spise hestekraftfor med melk til frokost hver dag i 2 mnd, og vi har fått samme effekt som de som de som går på anabole. Eneste bivirkningen vi fikk var litt mageproblemer. Vi snakket med lege før vi startet dette prosjektet og etter. For oss fungerte dette veldig bra, men hvis man velger å gå på en sånn kur som vi gjorde må man trene hardt hver dag både styrke og kardio. Håper dette ga deg litt hjelp videre Loke
Gjest frøken am Skrevet 10. august 2011 #18 Skrevet 10. august 2011 (endret) Haha fail. HVOR FINNER FOLK ALLE DISSE GAMLE TRÅDENE? Note to self: start reading... Endret 10. august 2011 av frøken am
Gjest anonym Skrevet 10. august 2011 #19 Skrevet 10. august 2011 Jeg har selv vært i et forhold hvor anabole steroioder var inne i bildet. Jeg gikk ei stund uten å vite det, og fant hundrevis av tabletter oppå klesskapet. Jeg konfronterte han med pillene og han brukte faktisk samme "unnskyldning" som din mann, han hadde for små armer, og skulle bare gå på det i 3 måneder så skulle han stoppe helt. Det var altså bare for å bli større, kjapt. Han kjøpte mange tabletter i begynnelsen (500 eksakt)og nå når han først hadde kjøpt dem så kunne han like gjerne bruk dem også. Er det samme mann?! Han hadde vært irritabel lenge, og satt å så på Tv da jeg gikk kjapt forbi og han ble regelrett forbanna. Han bjeffet til meg fordi jeg gikk i veien, og jeg trodde ærlig talt ikke han gikk glipp av så mye det sekundet jeg passerte. Han ropte høylytt, svettet som en gris, og jeg sto sjokkert å ikke kjente igjen samboer. Han røsket tak i meg i armen og heiv med i sofaen før han satt seg tilbake i stolen å så på Tv (som om ingenting hadde skjedd) Den dagen der skjønte jeg hva tablettene gjorde, vi snakket om hvor stor dose han tok, og han tok 14 tabletter daglig, og blandet tre ulike typer i tillegg. Han er en eks den dag i dag, mest fordi han ikke kuttet ut etter 3 måneder, og jeg fant 1500 tabletter i ei eske under senga.. Med det sagt, så finnes det mange ulike typer bolere, og ikke minst tabletter. Noen kan helt sikker gå på det fordi de har "peiling" på hva de holder på med, og er obs på eventuelle forandringer - Mens for andre slår det gal veien. Jeg kan ikke anbefale deg noe som helst, annet enn at du kan vise ham forskjellige artikler som ligger på nettet, å se om han da forstår hva han vikler seg inn i? Mannen din er jo mannen din, boler eller ikke! Ps. Jeg ville ikke kastet dem, dvs, jeg kastet dem, og det skulle jeg ikke gjort..
Gjest Mr.Omg Skrevet 10. august 2011 #20 Skrevet 10. august 2011 Alle som tar stereoider har en psykisk lidelse. Du får spørre han om han syns det er kult å være så feig at han må JUKSE-trene (ekte menn trener ordentlig!) og om han virkelig har lyst til å dø før han blir 40. Det er livsfarlig å dope seg når man allerede har nok testosteron! Hjerte blir skadet. Nyrene blir skadet. Levern blir skadet. Hjernen blir skadet. Forholdet blir skadet. Hvis han ikke tør å gå til psykolog (det er bare megapyser som doper seg) så vil jeg anbefale at du går fra han og finner en ordentlig mann som egner seg som samboer og far til dine barn. Og anmeld han for doping!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå