Gjest Norskjente Skrevet 4. februar 2010 #1 Del Skrevet 4. februar 2010 Hei jente på 18 år her. Vil først å fremst ha det klart at dette innlegget er IKKE rasistisk ment, og jeg vil helst unngå å se rasistiske innlegg i denne posten her. Men jeg har bare så oppgitt over at det er så mange utlendinger (snakker for det meste om de fra midtøsten) som ikke klarer å oppføre seg. Hva skal gjøres med dette? Jeg kan huske minst 15 ganger jeg har gått gjennom Oslos gater Karl johan/Oslo city osv. å blitt klådd på rumpa. Alle var utlendinger, ofte gutter i gjenger, noe av den typen som ikke har så veldig mye annet å gjøre enn å bare bråke. Sefølgelig reagerer jeg med noe som '' Hva faen??'', men har som regel ikke ord. Når de ser denne reaksjonen min, kommer de med ''eh, det er jo bare fritt fram å ta på norske jenter'' blikk. Alle gangene har jeg hatt på meg klær tilpasset til været (for det meste jeans), aldri korte shorts/ kjoler, selvom det sefølgelig må være lov å ha på¨seg dette en varm sommerdag. Har også fått slengt etter meg ''kom her a, hore hehe'' Hvordan skal jeg reagere??! burde jeg slutte å gå i byen pga dette. JEG som norsk burde få lov å gå hvor som helst i mitt land uten å føle redsel for å bli klådd på. Jeg tar det absolutt ikke som et kompliment at folk bare forsyner seg på den måten. Jeg har selv en kjæreste som er utlending(typen som respekterer/ikke ser ned på kvinner). Jeg har mange venner med minoritetsbakgrunn, og jeg kan bare ikke skønne at disse drittungene kan ødelegge så inn i helsike for resten av de orgentlig utlendingene som oppfører seg. et til eksempel: http://www.vl.no/samfunn/article4526440.ece at to norske homofile blir angrepet og få høre: DETTE ER EN MUSLIMSK BYDEL. jeg kjenner at jeg blir så sint når jeg leser det. Vi slipper dere inn i landet for å hjelpe dere som ikke har det så bra, så kommer noen av dere og er så utakknemmelig at det er helt utrolig. (jeg vet såklart at det er utlendinger som er kjempe takknemelig for å bo her og sjangse til god skole/utdannelse osv.) Ja kan hende det høres ut som jeg skjærer alle under en kam. Men jeg mener det virkelig ikke men etter så mye jeg har sett fra utlendinger, så er det faktisk ikke rart mange av dere blir forhåndsdømt på negativt vis. Kjenner også at jeg ble utrolig sint når jeg så en stakkars kvinne i burka med sin mann på kjøpesenteret for litt siden men det er vel en annen sak. Min mening: Kriminelle utlendinger som ikke oppfører seg - dra tilbake. Dere utlendinger som viser oss deres orgentlig kultur og oppfører dere - velkommen til Norge ; forskjellige kulturer og minoritet er bare bra og gjør slik at vi lærer å akseptere hverandre. Rasister syns jeg heller ikke er velkommen inn i landet vårt. Og tilslutt: norske er heller ikke perfekte, men det er trossalt vårt land, derfor syns eg utlendinger kan vise litt ydmykhet og være takknemlig for bedre muligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norskjente Skrevet 4. februar 2010 #2 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg må igjen underskrive hvor irritert jeg blir etter sånne opplevelser. har flere ganger vurdet å ringe politet fordi jeg blir så sur på mangel av respekten. hvordan skal jeg reagere???? bare overse gang på gang?? man blir jo helt satt ut, og det kan faktisk såre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #3 Del Skrevet 4. februar 2010 De er jo som små unger, som har blitt vant til å få gjøre som de vil. Så lenge den norske staten tillater dem å holde på slik, så vil de selvsagt gjøre det. Slik går det når nordmenn stemmer på Ap, selv om de vet at da vil en regjering inkludere naive, dumsnille og ignorante SV og SP. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 4. februar 2010 #4 Del Skrevet 4. februar 2010 Det værste er jo at de KREVER respekt fra oss men åssen kan vi respektere de når de ikke respektere oss???? Når vi kanskje ikke er enige med dem om noe så begynner de å kalle oss for rasister:s Værste er på byen når de bare tror de kan klå på oss så mye de vil. Sier jeg nei blir de drit sure og kaller meg for både hore og dritkjerring. Det er jo en grunn til fengslene er overfylt liksom. Drit lei utlendinger som bare kommer hit og lager faenskap og problemer. kast de ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #5 Del Skrevet 4. februar 2010 Alle utlendinger er ikke sånn men mange er slik dessverre. Noe som jeg ble irritert over var at de krevde halalkjøtt i alle matbutikkene i Norge. Det finnes butikker som selger dette. Akkurat som de yum yum nudlene man får kjøpt på rema. Skal man ha de går man på rema da. Kan ikke forvente at de skal selge det i ALLE matbutikkene. det får da være grenser på hvor "muslimskt" vi skal gjøre norge. Å er ikke halalslakting ulovelig? Det er i hvert fall dyreplageri siden de muslimene skjærer av strupen å lar det blø i hjel uten bedøvelse. Hadde normenn flytta til Irak eller afganistan tror dere virkelig de hadde begynt å selge brunost i alle matbutikkene fordi vi flytta dit? Nei de hadde vel bare ledd oss opp i trynet. De ser jo på norske jenter som horer. Hvorfor det vet jeg ikke. Fordi vi ikke går rundt i burka og pakker inn hele kroppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #6 Del Skrevet 4. februar 2010 Dette var vel et unødvendig innlegg. Du kan ikke dømme alle utifra enkelte. At de snakker høyt? Ja det er jo fordi det er slik det er i deres kultur. Reis til Hellas og du vil oppleve at de snakker høyt og det høres ut som de kjefter på hverandre, men det er jo langt i fra sannheten. Hvorfor skal alle i Norge på død og liv sitte å hviske hele tiden og gå rundt på tå for å ikke tråkke andre på tærne? Jeg sier ikke at det ikke finnes innvandrere som ikke er kriminelle eller som gjør idiotiske ting - klart det finnes, men det finnes da jammen meg nordmenn som er like idiotiske! Jeg vil gjerne få strammet inn innvandringspolitikken, men ikke pga at de prater høyt på en restaurant. Om jeg reiser til utlandet, f.eks Hellas, så respekterer jeg og etterfølger kulturen og væremåten der. Hvorfor er det så vanvittig å forvente at utlendinger som kommer til Norge skal gjøre det samme? Jeg er lei av at det er alltid nordmenn som må tilpasse seg de som kommer til vårt land. Vi skal bare være nikkedukker, vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 4. februar 2010 #7 Del Skrevet 4. februar 2010 Ok, så alle utlendinger skal tilpasse seg på den måten at de ikke skal prate høyt på cafeer? Da får vel kanskje jeg tilpasse meg jeg også da, selvom jeg ikke er utlending ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 4. februar 2010 #8 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg er lei av utlendinger som tror det er helt okey å bare klapse meg på rompen. Og ikke skjønner at jeg kan bli irritert. Virker som mange av de ikke tåler å få et nei. Har også merka at de snakker vannvittig høyt. Spesielt hvis de snakker de tlf. Kjæresten til vennina mi er fra somalia og han skriker jo nesten når han snakker i tlf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 4. februar 2010 #9 Del Skrevet 4. februar 2010 Om jeg reiser til utlandet, f.eks Hellas, så respekterer jeg og etterfølger kulturen og væremåten der. Hvorfor er det så vanvittig å forvente at utlendinger som kommer til Norge skal gjøre det samme? Jeg er lei av at det er alltid nordmenn som må tilpasse seg de som kommer til vårt land. Vi skal bare være nikkedukker, vi. helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #10 Del Skrevet 4. februar 2010 Ok, så alle utlendinger skal tilpasse seg på den måten at de ikke skal prate høyt på cafeer? Da får vel kanskje jeg tilpasse meg jeg også da, selvom jeg ikke er utlending ... Ja, hvorfor ikke? Alle med litt sosial intelligens tilpasser seg normene til miljøet og situasjonen de befinner seg i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 4. februar 2010 #11 Del Skrevet 4. februar 2010 Ja, hvorfor ikke? Alle med litt sosial intelligens tilpasser seg normene til miljøet og situasjonen de befinner seg i. Ok, så om det sitter 10 personer på en cafe og du er den eneste som irriterer deg - er det din norm vi skal følge da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #12 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg kan seriøst ikke forda utlendinger som gnåler høyt på kafeer og restauranter. Og hvis det da tikker inn en telefonsamtale skal det være på enda høyere snakke-volum! Jeg fikk hodepine en gang! Og jeg synes nesten barnehyl er å sammenligne med grautamålet til disse vemmelige utlendingene som hyler høyt. "SE PÅ MEG!!! JEG VIL BARE INFORMERE ALLE OM AT JEG SNAKKER I TELEFONEN!!! Får en følelse av at Marlo er av typen som gnåler høyt på kafeer. Vet du hva? Det er faktisk frekt, og folk blir irritert. Du liker vel å bli tatt hensyn til? Da må du nesten vise litt hensyn tilbake. Du kan gjerne flytte til Hellas, så kan du og grekerne ha skrikekonkurranse på kafeene der over en kaffe. Men da får du vel ikke trygden din så da blir du heller her i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 4. februar 2010 #13 Del Skrevet 4. februar 2010 Kunne gjerne tenkt meg å bodd i Hellas jeg om jeg hadde kunnet språket Men om det irriterer deg så mye, hvorfor ikke bare gå? Hvorfor ikke gå til et annet sted som er roligere, og folk sitter å hvisker og tisker i frykt for å irritere noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #14 Del Skrevet 4. februar 2010 Kunne gjerne tenkt meg å bodd i Hellas jeg om jeg hadde kunnet språket Men om det irriterer deg så mye, hvorfor ikke bare gå? Hvorfor ikke gå til et annet sted som er roligere, og folk sitter å hvisker og tisker i frykt for å irritere noen? Det heter ikke hvisking, det heter innestemme. Hørt om det? Nei? Tenkte meg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 4. februar 2010 #15 Del Skrevet 4. februar 2010 Det heter ikke hvisking, det heter innestemme. Hørt om det? Nei? Tenkte meg det. Hvordan fant du ut i ett og samme innlegg du skrev hva mitt svar på spørsmålet ditt var? Du verden, du må være synsk En dårlig en sådan...jeg vet hva "innestemme" er, men min er kanskje ikke såååå lav som din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #16 Del Skrevet 4. februar 2010 Kunne gjerne tenkt meg å bodd i Hellas jeg om jeg hadde kunnet språket Men om det irriterer deg så mye, hvorfor ikke bare gå? Hvorfor ikke gå til et annet sted som er roligere, og folk sitter å hvisker og tisker i frykt for å irritere noen? Det er ingen som har sagt noe om å hviske eller tiske, men det må da være mulig å snakke normalt. Folk i andre enden av kafeen har ingen interesse av å høre hva du har å si, så hva er vitsen? Jeg tror også at de som hyler høyest på kafeer og slikt har et vanvittig markeringsbehov, og sikkert er veldig usikre på seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 4. februar 2010 #17 Del Skrevet 4. februar 2010 Nei jeg tror ikke de har et markeringsbehov - det handler om hva man er vant til (eller kanskje lytteren er tunghørt?) Vet ikke hvilke cafeer dere går på da...jeg har aldri vært på et sted hvor folk skriker til hverandre. Prater høyt? Ja, men aldri opplevd at folk skriker til hverandre under en samtale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #18 Del Skrevet 4. februar 2010 Nei jeg tror ikke de har et markeringsbehov - det handler om hva man er vant til (eller kanskje lytteren er tunghørt?) Vet ikke hvilke cafeer dere går på da...jeg har aldri vært på et sted hvor folk skriker til hverandre. Prater høyt? Ja, men aldri opplevd at folk skriker til hverandre under en samtale. Det er alltid tusen unnskyldninger for hvorfor man ikke gjør det, men saken er nok i bunn og grunn at den type mennesker ikke tenker seg om/tar hensyn til at det er plagsomt. Akkurat som de som prater sammen eller snakker i mobiltelefon på kino. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 4. februar 2010 #19 Del Skrevet 4. februar 2010 Ok, men hva om du sier ifra når du blir så irritert over andre mennesker? Det er ganske typisk nordmenn etter min erfaring at de irriterer seg grønn over ALT mulig rart, men det er ingen som faktisk sier ifra. Jeg har ingen problemer med å si ifra til noen når jeg t.ex. har noen bak meg på kino som bråker veldig. I verste fall sier jeg ifra til kinovakten. Og jeg har heller ingen problemer med at folk sier ifra til meg dersom de har et problem med meg. Da tar jeg det til meg. Så enkelt kan det gjøres! Helt utrolig, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #20 Del Skrevet 4. februar 2010 Hvis en person er tunghørt så trenger han ikke å snakke så himla høyt, kommer an på om det er en person som er født med handikappet, eller om det en gamling som har fått det som følge av alderen. Hvis det er en gamling har jeg "forståelse" for at han eller hun prater så høyt, i og med at hørselssvekkelsen har foregått så gradvis at de ikke har fått med seg at stemmebruken har blitt adskikkelig kraftigere. Men de som er født tunghørte skulle da ikke ha behov for en som nærmest hyler dem i ørene, hørt om munnavlesing? Nå klarte du å minne meg på om at jeg ikke liker gamle, tunghørte menn i flokk på kafe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå