Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde dere reagert dersom dere hadde hatt en gift kamerat dere hadde kjent i flere år som hadde sagt at han fantaserte /drømte om dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert over at han fantaserer om meg, det skal han få lov til alt han vil, men jeg hadde nok undret meg over hvorfor han vil at jeg skal vite det.

Skrevet

Jeg hadde sakt at slikt sier man ikke til venner og at det er fryktelig upassende. Videre hadde jeg faktisk stillt spørsmål ved om jeg var interessert i å fortsette vennskapet da han tydeligvis ønsket å seksualisere det. Han er også gift, så jeg ville tenkt at vennskapet til meg var et potensiellt problem i deres forhold, og den situasjonen vet jeg heller ikke om jeg ønsker å være i.

Slik oppfører man seg ikke om man er venner og slik oppfører man seg i alle fall ikke om man er gift. Det hadde jeg passet på at han fikk vite.

Skrevet

Vel, man må jo kunne si slikt om man ønsker det. Man vet jo aldri - kanskje den andre har fantasert om han også.

Hadde ikke brydd meg om min kompis hadde sagt noe slikt til meg. Han får jo fantasere om hva han vil, men jeg hadde vel sagt at jeg elsker min kjære, så det vil aldri skje noe.

Skrevet
Vel, man må jo kunne si slikt om man ønsker det. Man vet jo aldri - kanskje den andre har fantasert om han også.

I mine vennskap sier man ikke slikt til hverandre, det er å seksualisere vennskapet og da har man trødd over en grense for vennskep. Vennskap er bare vennskap, uten seksualitet og erotiske følelser. Når slikt bringes inn er man over grensen for vennskap.

Ikke rart mange er skeptiske til vennskap mellom motsatt kjønn når en del tydeligvis mener som deg at det er ok å si at man har fantasert om den andre. Jeg har i ti år hatt mange mannlige venner, men ikke en eneste gang har noen av disse brakt inn temaet sterkere følelser eller seksuelle fantasier. De vet at det ikke er akseptablet i et vennskap.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det om noen av mine venner kom og fortalte meg noe slikt. Det er greit for meg om de fantaserer, men jeg synes sånt er privat og tror ærlig talt at man har noen baktanker ved å fortelle om det (og det er der grensa går).

Skrevet

Nei det er klart det er en grense for deg, og det er jo bra for deg, men for meg så hadde det ikke gjort noe om en hadde sagt noe slikt til meg, fordi jeg har en annen grense ;)

Har så og si bare mannlige venner, og en gang i tiden så fortalte en av mine kompiser til meg at han hadde følelser for meg. Han sa at han egentlig ikke ville si det fordi han ikke ville ødelegge vennskapet, men om han ikke sa det så hadde han bare gått rundt å gnagd på det.

På daværende tidspunkt var jeg sammen med noen andre og i tillegg hadde jeg bare vennskapelige følelser for ham. Vi pratet ut og ordnet opp og vi var gode venner i mange år fremover (ikke så mye kontakt i dag grunnet at vi har flyttet til hver vår kant av landet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...