Gå til innhold

Hva gjør dere i disse situasjonene

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_barbro_*
Skrevet

Dere har sagt at sønn/datters venn skal overnatte hos dere i helgen.

Foreldrene til vennen skal vekk i helgen. Når barna skal legge seg forklarer barnet deg at han/hun har urinveis infeksjon og må derfor bruke salve på kjønnsorganet. Han/hun spør deg om hjelp. Barnet er 9 år gammelt.

Om natten får barnet dårlig mage og gjør i buksen. Og trenger en grundig vask. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva er problemet?

Selvsagt burde foreldrene ha informert på forhånd om at du må smøre salve, men hallo!

Hva er du redd for?

Tror du at noen vil tro at du er pedofil eller noe?

I et slikt tilfelle hjelper man barnet.

Og blir barnet sykt og gjør i buksa, selvsagt hjelper man barnet.

Deretter forsøker du å få tak i foreldrene for å fortelle at barnet er blitt syk.

Gjest Acudabar
Skrevet

Salve hjelper vel ikke mot urinveisinfeksjon? :S

Skrevet
Salve hjelper vel ikke mot urinveisinfeksjon? :S

Nei. UVI må behandles innenfra, med antibiotika.

Gjør barnet på seg, hjelper man det selvsagt med å vaske seg og skifte hvis det ikke klarer det selv. (En niåring kan vel dusje og kle på seg?)

Skrevet

Hjelper ungen på alle vis, selvfølgelig! Og ringer mammaen og forklarer ståa.

Gjest bekymretmor
Skrevet

har en sterk mistanke om at dette har blitt skrevet av en peedofil, som prøver å vaske ut grenser og rettferdiggjøre ting overfor seg selv og andre.

man bruker ikke salve på urinveisinfeksjon.

han/hun kunne smøre den på selv.

kan også dusje seg selv.

beklager, menneske, men kom deg i terapi!!!

du er mest sannsynlig blitt misbrukt selv.

og kom deg vekk fra dette forumet!

ikke prøv å rettferdigjøre slike ting.

vi har nulltoleranse for dette.

Gjest Gjest_hans_*
Skrevet

Når min yngste sønn var 5 år ble han behandlet med salve. Denne ble smurt over glans. Om dette var pga urinveis infeksjon eller om det var noe annet husker jeg ikke.

Ellers vil jeg bare si at noe annet enn grundig vask ville vært uaktuelt. Å la et barn sove i sin egen avføring, vil jeg si nærmer seg barnemishandling.

Skrevet (endret)

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg ville gjort.

Sendt ungen hjem kanskje. Tror ikke jeg hadde tatt noen andre sjanser. Man ser jo hvor lite det skal til før folk misforstår virker det som.

Endret av MissStiles
Skrevet

Et barn på 9 år greier helt utmerket selv å smøre seg med salve og også vaske seg om det trengs, så her ser jeg ikke problemet.

Om dette er et seriøst innlegg har jeg derimot mine tvil om.

Skrevet

jeg hadde hjulpet til med å smøre,kledd av ungen og sendt han eller hun i dusjen,ringt foreldre å sagt at ungen er sjuk!

Var det så vanskelig spørsmål da? :P

Skrevet

Spurt ungen om hin trengte hjelp, og egentlig blitt litt overrasker om jeg fikk et "ja" til svar. Men om hin hadde behøvd hjelp hadde jeg nok hjulpet til.

Skrevet

9 år gamle barn er store nok til å klare dette selv. Og ja- tråden er mistenkelig.

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet
Et barn på 9 år greier helt utmerket selv å smøre seg med salve og også vaske seg om det trengs, så her ser jeg ikke problemet.

Om dette er et seriøst innlegg har jeg derimot mine tvil om.

Så en 9 åring klarer og vaske stumpen skikkelig etter en omgang med sprutbæsjing?

Skrevet
Så en 9 åring klarer og vaske stumpen skikkelig etter en omgang med sprutbæsjing?

Selvfølgelig

Skrevet

Ett av mine barn måtte behandles med Canestein(?)-salve etter urinveisinfeksjon, på grunn av en tilleggsinfeksjon. Det var temmelig vanlig, ifølge helsesøster.

Jeg ville hjulpet barnet med salven dersom barnet hadde bedt om det.

Ang diare så hadde jeg puttet klærne i vaskemaskina og ungen i dusjen, og ringt foreldrene for å fortelle at barnet var sykt.

Skrevet

Selvfølgelig gjør de det. I den alderen har våre dusjet helt på egen hånd i flere år allerede.

Skrevet

Jeg hadde nok stusset litt om en ni-åring hadde trengt hjelp til å smøre seg, ja. Antagelig hadde jeg blitt med barnet inn på badet, og fortalt hvordan h*n skulle gjøre det.

Men om barnet hadde skikkelig diare og var dårlig hadde jeg hjulpet til med å få h*n inn i dusjen, spylt av og tørket ungen.Er ikke så lenge siden min tolvåring var så dårlig i feber at hun knapt stod på bena, og måtte ha hjelp til å dusje ( etter nesten en uke i senga og kattvask.)

Skrevet

Foreldrene til vennen skal vekk i helgen. Når barna skal legge seg forklarer barnet deg at han/hun har urinveis infeksjon og må derfor bruke salve på kjønnsorganet. Han/hun spør deg om hjelp. Barnet er 9 år gammelt.

Om natten får barnet dårlig mage og gjør i buksen. Og trenger en grundig vask. Hva gjør dere?

Jeg har aldri hørt om at man smører salve på kjønnsorganet ved UI, men ok. Jeg ville sagt at barnet fikk prøve så godt det kunne å ordne det selv. Jeg ville aldri gått inn og smurt eller tatt på kjønnsorganet til en 9 åring som skulle sove over her. En 9 åring klarer å både vaske og smøre seg selv der. Jeg ville ikke hatt noe problem med å forklare foreldrene i etterkant at jeg fikk forespørsel men vegret meg.

Samme med siste eksempel. Jeg ville selvsagt hjulpet, men ville aldri foretatt en "grundig vask" av underlivet til et barn som overnattet. Men jeg ville formant om at hun/han måtte vaske og spyle nøye i alle kriker og kroker.

Gjest Antevalente
Skrevet
Jeg har aldri hørt om at man smører salve på kjønnsorganet ved UI, men ok. Jeg ville sagt at barnet fikk prøve så godt det kunne å ordne det selv. Jeg ville aldri gått inn og smurt eller tatt på kjønnsorganet til en 9 åring som skulle sove over her. En 9 åring klarer å både vaske og smøre seg selv der. Jeg ville ikke hatt noe problem med å forklare foreldrene i etterkant at jeg fikk forespørsel men vegret meg.

Samme med siste eksempel. Jeg ville selvsagt hjulpet, men ville aldri foretatt en "grundig vask" av underlivet til et barn som overnattet. Men jeg ville formant om at hun/han måtte vaske og spyle nøye i alle kriker og kroker.

Pedohysteriet har tatt deg også. Du setter deg selv over et stakkars barn altså.

Skrevet

For UVI får man tabletter, ikke salve, så problemstillingen er ikke reel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...