Gjest Makka Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har en drøm om å bygge nytt hus men da må vi flytte fra her vi bor nå. Og her vi bor nå så er vi en liten klynge med hus hvor jeg er virkelig liker alle naboene. Ungene springer mellom husene og det føles trygt og godt. Vi inviterer naboene på middag av og til men stort sett så er vår sosiale omgang veldig uformell og avslappet. Vi er raus med hverandre og lar oss ikke irritere over småting og på den måten holder vi nabofreden ved like. Om vi flytter til nytt fint hus så vet man aldri hvordan naboene er, kan nesten ikke sette noen pris på det Men hva med dere andre, er dere like heldige? Og ikke minst, er dere selv en god nabo?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #2 Skrevet 4. februar 2010 For å si det slik; om dere ikke MÅ flytte pga jobb, skole, at dere absolutt ikke har nok plass el.lign. ville jeg blitt boende! Et slikt miljø både for dere selv, og ikke minst barna, er gull verdt!!! Hilsen ei som har erfart at man vet hva man har, men ikke hva man får!
Antoinette Skrevet 4. februar 2010 #3 Skrevet 4. februar 2010 Vi er også utrolig fornøyde med våre naboer selv om nærmeste nabo er vel 400 meter unna. Men har også bodd i boligfelt og bygård og har alltid vært fornøyde med naboene mine. Raushet er viktig samt ikke irritere seg over småting og ser man at noen trenger hjelp så hjelp dem. Verre er det ikke!!
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #4 Skrevet 4. februar 2010 Vi har leilighet i samme hus som en eldre dame som er blid, sprek og ungdommelig. Vi trives kjempegodt med det! Kjenner ellers ingen av naboene da vi bor midt i en by og naboene holder seg for seg selv eller det er snakk om hybelhus med stor utskiftning. Om jeg var ts ville jeg nok tenkt lenge og vel på om det var verdt å flytte fra et sånt flott bomiljø. Hvis man MÅ så må man jo, men om det "bare" var for å få et større hus ville jeg nok revurdert. Kanskje lete med lys og lykt etter muligheter for utvidelse der man allerede bor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå