Bente Skrevet 3. september 2003 #1 Skrevet 3. september 2003 Har i dag vært å snakket med en av Oslos brudesalonger... De kunne fortelle at den messa som skal være er bare brukte kjoler som compagniet skal selge for jenter som ikke får solgt sin kjole selv. Bryllupscompagniet har visstnok ikke lov å markedsføre og selge bl.a demetrios kjoler....også mange andre merker... Vet ikke, men jeg trodde faktisk at kjolene var nye??? Er det noen andre som også trodde det?? Eller er jeg bare naiv??
Gjest GJESTEN Skrevet 3. september 2003 #2 Skrevet 3. september 2003 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=46989
Bente Skrevet 3. september 2003 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2003 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=46989 Temaet eller innlegget finnes ikke.....
Gjest GJESTEN Skrevet 3. september 2003 #4 Skrevet 3. september 2003 OOOOOOOpps! Mente selvsagt: ]http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...p?t=46991
liv-b Skrevet 5. september 2003 #5 Skrevet 5. september 2003 Dette er bare okseskitt, om jeg får bruke så sterke ord. Jeg blir bare litt småååprovosert av hva disse brudesalongene finner på å si! ÅH! :x Jeg har selv vært i kontakt med Bryllupscompagniet, og dette er et MEGET seriøst firma som kan tingene sine. Ja, de selger OGSÅ brukte kjoler, men det finnes også MAAAANGE nye kjoler der. Dette VET jeg, for uten å reklamere, jeg sender selv nærmere 40 kjoler på denne messen som er nye. Sorry at jeg freZZer litt opp over dette, men jeg har fått høre litt av hvert om meg selv fra brudebutikker, som er helt bak mål. Fikk telefon fra en dame som driver butikk i byen hvor jeg bor. Hun sa helt klart at jeg hadde ikke lov til å¨selge de merkene de førte for de hadde monopol på salg av dette her i byen, og det jeg gjorde var ulovlig!. Jeg ble litt shaky, og undersøkte saken. Det stemmer overhodet ikke. De er leverandører, men har ikke monopol på merket. Så fikk jeg besøk av en jente her som hadde vært hos dem først, og hun hadde da nevnt at hun skulle opp til meg. "Nei, henne må du holde deg laaangt unna. Hun er ikke riktig klok i hodet! Og det hun selger er gammelt rask som ingen vil ha! Jeg kan også gå ned i kjelleren og hente noe stygge gamle greier som du kan får billig!" hadde hun som driver denne butikken sagt da! Og hun hadde ikke stoppet der. Hun hadde virkelig smørt på hvilken nutcase jeg var, for hun hadde snakket med meg, og riktig klok var det hetl klart at jeg ikke var :o Ble ganske paff jeg, skjønner jo at det er ukuult med konkurranse,men de ødelegger jo for seg selv ved å holde på sånn. Det var deilig å få det ut, takk for at dere gadd å høre utblåsingen. Gled dere til messen, for den blir kanon, garantert. Med blomsterdekoratører og skreddere som assisterer og det hele. Mvh LITT provosert liv-b
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2003 #6 Skrevet 5. september 2003 Nei brudebutikkene i Norge er jo bare serviceinstitusjoner hvor jenter kan kose seg og prøve kjoler, også kan de kjøpe det billigere fra deg. Det går helt fint det, helt til det ikke er noen seriøse salonger igjen fordi de ikke tjener penger, og alt må foregår via internett og jenter må enten reise utenlands eller komme på salg 1 gang i året. Alle salongene på østlandet sliter fordi de bruker 5-7 timer på kunder som bare er der for å finne modellene de skal kjøpe billigere et annet sted. Man leker vel ikke butikk? Eller? Og konkurranse er bra det, men jeg synes du skal se det fra litt andre vinkler også. Ja jeg er også provosert, og anonym i dag.
liv-b Skrevet 5. september 2003 #7 Skrevet 5. september 2003 Det er klart jeg forstår det, men jeg synes at en del av disse butikkene trenger å legge om strategien, for det som mangler er nettopp servicen. Ofte stiller de urimelige betingelser, som at du får ikke kjøpt feks brudepikekjole eller annet tilbehør hos dem hvis du ikke kjøper kjole der. Og som jeg sa, skjønner jeg at de sliter med konkurranse, men man fremstiller ikke andre på den måten etter 5 minutter i telefonen likevel, det synes jeg er å gå laaaangt over streken. Jeg bruker også mange timer på bruder som kommer og prøver hos meg, for jeg har kjøpt inn kjolene selv, og investert masse penger i det. Har fått høre mange historier om bruder som har blitt dårlig, og da ofte svært nedlatende behandlet i brudebutikker. Tror jeg hadde gjort noe med det istedenfor å halshogge de som faktisk driver i meget beskjeden skala. Skjønner forresten veldig godt an noen velger å handle andre steder, når det ligger på halve prisen. Det er jo ganske store summer det er snakk om. Mange hadde gjerne ikke fått drømmekjolen hvis de måtte betalt 12000-16000 for den. Skjønner poenget ditt,men synes ikke det er god nok unnskyldning til å drive på den måten som det blir gjort.
Bente Skrevet 5. september 2003 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2003 Det er sant som gjest over skriver at brudesalongene er servicebutikker hvor jenter drar å prøver kjoler for å så finne de billig en annen plass.... Jeg må innrømme at jeg er en av dem. Skal på messa for å kjøpe kjole, om jeg finner da, har vært rundt om i byens salonger å prøvd for å være sikker på hva jeg vil ha. Jeg har også, tro det eller ei, ringt til alle salongene i Norge som har "min" kjole for å høre på prisen o.l, har også mailet til salonger i USA, England, Danmark, Sverige og mange fler, bare for å forhøre meg litt...morsomt er det også Det er jo klart at salongene i Oslo ser på bryllupscompaniet som konkurrent, det er vel derfor at de sier slik de gjør, eller??? Jeg vet iallefall som sagt, at hvis jeg finner drømmekjolen min på messa 27. september, SÅ KJØPER JEG DEN DER!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Tex Skrevet 5. september 2003 #9 Skrevet 5. september 2003 Jeg synes vi bruder har et ansvar her også, dette er vel litt på siden av tråden, men allikevel... Jeg synes det er dårlig gjort å utnytte en salong som har hyggelig betjening og som lar en prøve alt en vil, for så at man stikker et annet setd for å kjøpe kjolen billigere.... Gå gjerne til private selgere og kjøp kjole der, men ikke utnytt seriøse salonger.... Jeg kunne kjøpt kjolen min billigere av en privatperson, men jeg synes det er en ussel ting å gjøre når jeg har prøvd og bestemt meg for kjole i en salong. En annen ting er selvsagt om du ikke finner noe etter fjorten timer og ikke legger igjen fem øre der. Man kan ikke noe for at ingenting falt i smak. Jeg går også på fex Vero Moda og kjøper bikini hvis jeg har prøvd elleve stykker på Cubus som ikke passer.....
liv-b Skrevet 5. september 2003 #10 Skrevet 5. september 2003 Jeg synes vi bruder har et ansvar her også, dette er vel litt på siden av tråden, men allikevel... Jeg synes det er dårlig gjort å utnytte en salong som har hyggelig betjening og som lar en prøve alt en vil, for så at man stikker et annet setd for å kjøpe kjolen billigere.... Det er jeg helt enig i
Gjest Tex Skrevet 5. september 2003 #11 Skrevet 5. september 2003 Det er jeg helt enig i Det visste jeg at du var. Du har for lenge siden markert deg som en seriøs privat-selger i mine øyne. Dessuten er du hyggelig å diskutere med.
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2003 #12 Skrevet 5. september 2003 Hei det er meg som kastet ut brannfakkelen! Tusen takk for seriøse og fine svar. Jeg vet at jeg kastet ut en brannfakkel og regnet med at jeg provoserte noen. Men vi er faktisk veldig enige. Jeg er helt enig at det finnes mange brudesalonger som har dårlig service og som stiller urimelige krav til brudene. Dette mener jeg er helt uholdbart. Jeg har jobbet i en av de store brudesalongene på østlandet. Jeg gjør det ikke lenger, men vi slet med dette at vi faktisk stod både 1 og 2 timer over stengetid med potensielle kunder. Når jeg jobbet kastet jeg aldri ut kunder av butikken selv om jeg skulle ha vært hjemme hos barna mine for flere timer siden. Jeg har selv vært brud og visste hvor usikker man kunne være når man kom inn i en butikk som brud. Så det at man ga 100% oppmerksomhet til kunden og var ærlig var utrolig viktig. Det jeg mener da er at jeg selvfølgelig ikke skal dømme alle som ikke kjøpte kjole hos meg, men de som gjorde det bevisst fordi de skulle ut og bestille fra utlandet el senere. Det synes jeg er dårlig gjort. Det bryllupscompagniet gjør er helt sikkert greit, jeg har ikke noe i mot de. Men som sagt, de som jobber i en brudebutikk gjør ikke det for å leke butikk. Og den butikken jeg jobbet i, gikk så vidt rundt hvert enenste år. Men hun som eide den skapte arbeidsplasser og et sted man kunne gå og prøve kjoler og få virkelig profesjonell hjelp. Liv-b, jeg har hørt masse positivt om deg, og jeg vet at du også jobber hardt!! x brudekjoleansatt (som måtte slutte fordi jeg følte at jeg ikke klarte og yte det jeg burde ovenfor kundene)
liv-b Skrevet 5. september 2003 #13 Skrevet 5. september 2003 Er det ikke koselig når vi egentlig er enige alle sammen Det er deilig å få ut litt steam også, da :D Jeg er helt enig i det du skriver gjest, jeg kjenner selv godt til en kjempedyktig dame som driver en brudebutikk på Stord, og hun gir virkelig alt for kundene sine. Tex, jeg var litt usikker på hvor gensen for reklame gikk her inne, så jeg ble helt fortjent sensurert her inne :oops: Nå går jeg stille i dørene. Men hvis jeg kan hjelpe til med noe, gjør jeg gjerne det. (Str, modeller som jeg vet hva er og slikt) Men veeedlig forsiktig :D
Bente Skrevet 5. september 2003 Forfatter #14 Skrevet 5. september 2003 Ok....jeg HADDE dårlig samvittighet for noen dager siden da jeg satt og diskuterte med sambo ang å kjøpe den kjolen jeg ville ha på salongen der jeg var først fordi det var så bra service... Jeg ville det pga av servicen, men kjolen er faktisk 4500 kr dyrere på salongen enn på messa.... og det merkes faktisk på bryllupsbudsjettet vårt. DERFOR kjøper jeg den på messa OM jeg finner den. Dere skal vite at vi hadde en lang diskusjon og måtte se på budsjettet vårt før vi fant ut hva vi skulle gjøre.... Egentlig hadde jeg planer om å leie en kjole til rundt 5000 kr i Nord-Norge (JA, de driver utleie). Brudekjolebudsjettet har faktisk aldri ligget over 5500,. Nå blir det kanskje opp til 6000,- og kanskje det blir ca 11500 likevel.... Jepp, jeg følte at jeg måtte forsvare meg litt her om noen lurer
Gjest Tex Skrevet 6. september 2003 #15 Skrevet 6. september 2003 Ingen som angriper deg personlig. Men generelt sett må noen ta ansvar. Det får bli de (oss) med litt større lommebøker........
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2003 #16 Skrevet 6. september 2003 Ingen som angriper deg personlig. Men generelt sett må noen ta ansvar. Det får bli de (oss) med litt større lommebøker........ Føler ikke at noen angriper meg Men følte bare at jeg måtte forklare meg hvorfor jeg/vi gjør det akkurat slik. Bare slik jeg er...kankje det kalles en forsvarsmekanisme??!! Tror det....vi er bare mennesker HA EI GOD HELG FOLKENS, e glad dåkker er her :D
Bente Skrevet 6. september 2003 Forfatter #17 Skrevet 6. september 2003 Føler ikke at noen angriper meg Men følte bare at jeg måtte forklare meg hvorfor jeg/vi gjør det akkurat slik. Bare slik jeg er...kankje det kalles en forsvarsmekanisme??!! Tror det....vi er bare mennesker HA EI GOD HELG FOLKENS, e glad dåkker er her :D Meg som glemte å logge inn..... :oops:
Snurre Skrevet 6. september 2003 #18 Skrevet 6. september 2003 Tex, jeg var litt usikker på hvor gensen for reklame gikk her inne, så jeg ble helt fortjent sensurert her inne :oops: Nå går jeg stille i dørene. Men hvis jeg kan hjelpe til med noe, gjør jeg gjerne det. (Str, modeller som jeg vet hva er og slikt) Men veeedlig forsiktig :D Ble veldig nysgjerrig på hvilken butikk på nettet du driver, kan du sende meg eg pm med navn og adresse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå