Gjest Lurt? Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Jeg og min kjære har vært sammen i 8 år, og jeg har alltid tenkt at jeg har en fantastisk snill og omtenksom mann som kan finne på å komme med blomster på en hverdag eller mer ekstravagante gaver utenom spesielle anledninger. slik har han vært siden vi møttes, og selv om vi har hatt våre problemer har jeg aldri tenkt noe over det før nå nylig. Etter en del episoder begynte jeg å tenke litt mer på det, og i de siste 2 årene kan jeg relatere alle gavene utenom til bursdag og jul, til en eller annen form for episode - som regel noe som har skjedd i en eller annen festlig anledning med kompiser og lignende. Jeg har ikke mistanke om utroskap, men jeg er plutselig blitt bekymret og har en gnangende følelse om at noe ikke stemmer. Istedet for å være ærlig med meg, eller rett og slett be om unnskyldning eller gi en forklaring på noe som har skjedd så får jeg gaver! Jeg spurte han rett ut sist gang; hva for noe galt har du gjort for at jeg skal få dette? Han ble ganske paff og svarte; Jeg har da ikke gjort noe galt? Hvorfor tror du det? Jeg svarte tilbake at i det siste så har jeg mottatt gaver og blomster pga den og den episoden eller krangelen som vi har hatt. Men da bare lo han det vekk og svarte så fint at han må da få lov til å gi gaver til sin kjære uten grunn.... Er det flere som har opplevd/opplever noe lignende? Og er det normalt av mannen/partneren å strø seg om med gaver pga dårlig samvittighet? Og blir gavene mer ekstravagante jo større "synden" er? Gjerne del erfaringer og tanker rundt dette.
Gjest Gjest_line_* Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Jeg bodde med ei jente som en gang fikk en stor bukett røde roser på døra. Jeg sa til henne hvor heldig hun var som hadde en kjæreste som ga henne sånt, og fikk til svar at han hadde nok dårlig samvittighet for noe (dette var typisk hvis han hadde malt kjøkkenet eller kjøpt bil uten å spørre henne). Men jeg har også ei venninne som helt uten grunn får masse små fine gaver av kjæresten sin i hytt og pine, uten at hun mistenker noe som helst. Så det finnes nok både de som bare er gavmilde av natur (slik jeg er overfor kjæresten min) og de som faktisk gjør det av dårlig samvittighet.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 I stedet for å anklage han når du får gaver (uten at du vet at noe har vært galt) ville jeg sakt i fra neste gang jeg fikk gaver etter at noe hadde vært galt. Jeg hadde gitt beskjed om at han ikke kan kjøpe min tilgivelse med blomster/gaver og at vi skulle sette oss ned og snakke skikkelig og si skikkelig unskyld heller enn å kjøpe oss vekk. For all del, gaver er en fin måte å si unskyld på det ogås, ikke noe i veien for det, MEN da må man også spesifisere at man har dårlig sanvittighet eller gi en unskuldning i tilleg. Å bare gi en blomsterbukett og forvente at alt er ok blir alt for enklet. Ikke angrip ham når han gir gaver, men når han gir dette som en unskyldning for å snike seg unna mer snakk om saken.
Raven Emerald Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 I stedet for å anklage han når du får gaver (uten at du vet at noe har vært galt) ville jeg sakt i fra neste gang jeg fikk gaver etter at noe hadde vært galt. Jeg hadde gitt beskjed om at han ikke kan kjøpe min tilgivelse med blomster/gaver og at vi skulle sette oss ned og snakke skikkelig og si skikkelig unskyld heller enn å kjøpe oss vekk. For all del, gaver er en fin måte å si unskyld på det ogås, ikke noe i veien for det, MEN da må man også spesifisere at man har dårlig sanvittighet eller gi en unskuldning i tilleg. Å bare gi en blomsterbukett og forvente at alt er ok blir alt for enklet. Ikke angrip ham når han gir gaver, men når han gir dette som en unskyldning for å snike seg unna mer snakk om saken. Og hva vet du om at det er fordi han ønsker å snike seg unna noe? Kan det ikke være så enkelt som at han ønsker å gi henne litt ekstra oppmerksomhet etter å ha vært på fest uten henne, fordi han er redd hun skal tro han er lei av henne, eller andre usakligheter vi kvinner klarer å få hjernene våre til å tenke?
I Grosny Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 (endret) Jeg og min kjære har vært sammen i 8 år, og jeg har alltid tenkt at jeg har en fantastisk snill og omtenksom mann som kan finne på å komme med blomster på en hverdag eller mer ekstravagante gaver utenom spesielle anledninger. slik har han vært siden vi møttes, og selv om vi har hatt våre problemer har jeg aldri tenkt noe over det før nå nylig. Etter en del episoder begynte jeg å tenke litt mer på det, og i de siste 2 årene kan jeg relatere alle gavene utenom til bursdag og jul, til en eller annen form for episode - som regel noe som har skjedd i en eller annen festlig anledning med kompiser og lignende. Jeg har ikke mistanke om utroskap, men jeg er plutselig blitt bekymret og har en gnangende følelse om at noe ikke stemmer. Istedet for å være ærlig med meg, eller rett og slett be om unnskyldning eller gi en forklaring på noe som har skjedd så får jeg gaver! Jeg spurte han rett ut sist gang; hva for noe galt har du gjort for at jeg skal få dette? Han ble ganske paff og svarte; Jeg har da ikke gjort noe galt? Hvorfor tror du det? Jeg svarte tilbake at i det siste så har jeg mottatt gaver og blomster pga den og den episoden eller krangelen som vi har hatt. Men da bare lo han det vekk og svarte så fint at han må da få lov til å gi gaver til sin kjære uten grunn.... Er det flere som har opplevd/opplever noe lignende? Og er det normalt av mannen/partneren å strø seg om med gaver pga dårlig samvittighet? Og blir gavene mer ekstravagante jo større "synden" er? Gjerne del erfaringer og tanker rundt dette. Jeg gir alltid gaver til min kjære når jeg plutselig får lyst, eller bare kommer på det. Nest siste gang jeg kjøpte blomster, så blinket bilen foran meg inn til blomsterbutikken, og idèen slo meg. Og hun får julegave, nyttårsgave, Valentingave og 8.mars(kvinnedag)-gave. Jeg vet forresten om noe jeg har lyst til å kjøpe til henne, og håper jeg får gjort det snart. Det er forresten lett å tenke litt ekstra på sin kjære når man er med gutta på byen. Jeg håper du kan glede deg over gaver og ikke bli overmannet av dumme og skadelige tanker. Endret 3. februar 2010 av I Grosny
Havbris Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Jeg håper du kan glede deg over gaver og ikke bli overmannet av dumme og skadelige tanker. Denne deler jeg, I Grosny! Når du, ts, får en blomst eller gave så gled deg over det og ikke mistenk at det ligger skjulte motiver bak. Jeg har tenkt slik selv noen ganger, fordi det har vært en tidsmessig sammenheng mellom en dum episode oss imellom - og blomster. Men det kan også hende at når mannen din har fått litt avstand til en dum episode eller en krangel - kjenner han ekstra godt hvor glad han er i deg - og blir minnet på at han kan glede deg ved å gi deg en blomst. Det er ikke det samme som å lette seg for dårlig samvittighet eller kjøpe seg fri. Men det er to ulike perspektiver.
kisskissbangbang Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Og hva vet du om at det er fordi han ønsker å snike seg unna noe? Kan det ikke være så enkelt som at han ønsker å gi henne litt ekstra oppmerksomhet etter å ha vært på fest uten henne, fordi han er redd hun skal tro han er lei av henne, eller andre usakligheter vi kvinner klarer å få hjernene våre til å tenke? Det samme tenkte jeg. Fascinerende at noen klarer å finne noe feil i alt, selv gaver fra kjæresten sin.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Jeg syns du skal nyte det jeg. Skulle ønske kjæresten min var flinkere til å kjøpe gaver. Veldig sjelden jeg får noe av han. Blir som regel til bursdag og jul. Så en blomst i ny og ne hadde ikke vært å forakte
I Grosny Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Mannen din gir deg gaver uten å måtte det. Det er ikke bare pliktgaver som er kjøpt på billigsalg og lagret til bursdag og jul. Kvinner som ikke blir elsket får gjerne bare pliktgaver. Jeg tror det ligger noe bak. Jeg tror det kalles kjærlighet. Noen menn gir også gaver når de synes de ikke har vært nok til stede for sin kjære, og til og med hvis de har gjort noe de synes var uheldig, men det må dere tåle. Det er også kjærlighet. Menn som har vært utro kommer neppe med blomster, de fortrenger eller skjuler det så godt de kan. Og hvis de skulle komme med blomster for det, så er det fordi de er tatt på fersken. Det kan tenkes at han er ute etter noe, et smil, eller litt glede. Eller kanskje det rett og slett gleder han å gi deg noe
Havbris Skrevet 3. februar 2010 #10 Skrevet 3. februar 2010 Jeg ønsker ikke å være useriøs i denne tråden - men noen ganger slår det meg at når en mann og en kvinne tenker forskjellig om det samme så kan det slå dårlig ut for en av dem. Derfor klarer jeg ikke å la være å dele denne videosnutten - sikkert mange som har sett den før. OG - det er humoristisk ment og altså ikke forsøk på å støte hverken ts eller andre http://www.youtube.com/watch?v=GuMZ73mT5zM&NR=1
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #11 Skrevet 4. februar 2010 Og hva vet du om at det er fordi han ønsker å snike seg unna noe? Vel jeg sa når han gjør det, og da måtte det selvsagt være avklart at han faktisk gjrode det da... Jeg sier jo at blomster kan være en fin måte å si unnskyld på, men det kan lett missforstås som at han forsøker å kjøpe seg unna med mindre han faktisk spesifiserer litt mer hvorfor han gir dem.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #12 Skrevet 4. februar 2010 Jeg og min kjære har vært sammen i 8 år, og jeg har alltid tenkt at jeg har en fantastisk snill og omtenksom mann som kan finne på å komme med blomster på en hverdag eller mer ekstravagante gaver utenom spesielle anledninger. slik har han vært siden vi møttes, og selv om vi har hatt våre problemer har jeg aldri tenkt noe over det før nå nylig. Etter en del episoder begynte jeg å tenke litt mer på det, og i de siste 2 årene kan jeg relatere alle gavene utenom til bursdag og jul, til en eller annen form for episode - som regel noe som har skjedd i en eller annen festlig anledning med kompiser og lignende. Jeg har ikke mistanke om utroskap, men jeg er plutselig blitt bekymret og har en gnangende følelse om at noe ikke stemmer. Istedet for å være ærlig med meg, eller rett og slett be om unnskyldning eller gi en forklaring på noe som har skjedd så får jeg gaver! Jeg spurte han rett ut sist gang; hva for noe galt har du gjort for at jeg skal få dette? Han ble ganske paff og svarte; Jeg har da ikke gjort noe galt? Hvorfor tror du det? Jeg svarte tilbake at i det siste så har jeg mottatt gaver og blomster pga den og den episoden eller krangelen som vi har hatt. Men da bare lo han det vekk og svarte så fint at han må da få lov til å gi gaver til sin kjære uten grunn.... Er det flere som har opplevd/opplever noe lignende? Og er det normalt av mannen/partneren å strø seg om med gaver pga dårlig samvittighet? Og blir gavene mer ekstravagante jo større "synden" er? Gjerne del erfaringer og tanker rundt dette. Og plutselig ble det mindre interressant å kjøpe blomster til min kjære. Jeg kjøper gjerne en bukett om jeg har jobbet mye en periode eller har vært på reise. Ikke fordi jeg har dårlig samvittighet men fordi jeg da blir oppmerksom på hvor glad jeg er i henne. Skulle jeg måtte stå skolerett og fortalt beveggrunnene for innkjøp av blomster tror jeg at jeg like gjerne dropper det.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #13 Skrevet 4. februar 2010 Skulle jeg måtte stå skolerett og fortalt beveggrunnene for innkjøp av blomster tror jeg at jeg like gjerne dropper det. Hva med å si "fordi jeg har savnet deg" eller lignende. For meg blir handlingen mer betydelig når jeg også får vite tanken bak. Det er jo ekstra kjekkt å i tilleg få høre at han har savna meg, tenkt på meg etc. Ikke fordi jeg misstenker at han gjør det fordi noe er galt, men fordi det er ekstra betydelig når man får vite grunnen i tilleg. Da er han ikke bare snill som gir blomster men plutselig verdens kjekkeste fordi han gav blomster fordi han hadde savna meg.
Havbris Skrevet 4. februar 2010 #14 Skrevet 4. februar 2010 Og plutselig ble det mindre interressant å kjøpe blomster til min kjære. Jeg kjøper gjerne en bukett om jeg har jobbet mye en periode eller har vært på reise. Ikke fordi jeg har dårlig samvittighet men fordi jeg da blir oppmerksom på hvor glad jeg er i henne. Skulle jeg måtte stå skolerett og fortalt beveggrunnene for innkjøp av blomster tror jeg at jeg like gjerne dropper det. Jeg kan med stor sikkerhet si at slik hadde det vært for mannen min også. Jeg tror han hadde mistet gleden ved å gi hvis jeg hadde bedt han fortelle en grunn for å gi meg blomster. Jeg får blomster av ham når han har lyst til å gi meg det, jeg vil ikke tro at det er en plikt, jeg vil tro at det er kjærlighet som ligger til gunn. Ikke noe annet.
Raven Emerald Skrevet 4. februar 2010 #15 Skrevet 4. februar 2010 Nei, vet du hva! Syns virkelig ikke at det bør bli sånn at menn skal mistenkeliggjøres fordi han liker å glede damen sin. Hvorfor skal man begrunne gaver? Har du aldri gitt noen en gave, "bare fordi"? Isåfall foreslår jeg at du prøver, for det er så utrolig koselig å se gleden hos mottaker over en "bare fordi"-gave. ^^ Slår jule- og bursdagsgaver langt ned i støvlene. Hvorfor må det alltid bety noe? At TS ser et fellestrekk i tidspunktene disse gavene og blomstene kommer på, er ikke ensbetydende med at han har gjort noe galt. Man har aldri en garanti for at partneren ikke er utro, men er det virkelig så ille at man må ha begrunnelse for hver minste lille ting?
Havbris Skrevet 4. februar 2010 #16 Skrevet 4. februar 2010 (endret) Hva med å si "fordi jeg har savnet deg" eller lignende. For meg blir handlingen mer betydelig når jeg også får vite tanken bak. Det er jo ekstra kjekkt å i tilleg få høre at han har savna meg, tenkt på meg etc. Ikke fordi jeg misstenker at han gjør det fordi noe er galt, men fordi det er ekstra betydelig når man får vite grunnen i tilleg. Da er han ikke bare snill som gir blomster men plutselig verdens kjekkeste fordi han gav blomster fordi han hadde savna meg. For meg så er en blomst eller en gave mer enn nok - jeg trenger ingen grunn - det at han vil glede meg og har glede av det selv er mer enn nok. Gleden blir ikke større for meg om han begynner å forklare hvorfor (kanskje tvert imot...) Hvis jeg forstår deg riktig nå - så forventer du jo at det skal være en grunn...eller at du får forklart hva som ligger bak. Hvis det ikke er godt nok å få en blomst uten forklaring - så ligger det jo en forventning om en forklaring i dette. Da er det ikke lett for en mann å fastholde at det ikke er noen grunn... Men dette er sikkert nå blitt et spørsmål om retorikk så jeg gir meg her... Vi er vel uansett enige om vi gleder oss over blomster eller gaver fra kjæresten vår. Endret 4. februar 2010 av Havbris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå