Gå til innhold

Jeg er så sjokket og lei

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marthe_*
Skrevet

Jeg er i et avstandsforhold og ser kjæresten annenhver helg ++ Han er virkelig drømmemannen, 35 år, en del eldre enn meg og vet hva han vil og hvor han er i livet, snill, god og SÅ kjekk. Han er veldig opptatt av moral, holdninger og ærlighet, men jeg har en stund hatt mistanker om at han ikke er så ærlig og har så høy moral som han utgir seg selv for å ha. Vil ikke gå inn på grunnen til mistankene her..

Jeg var på besøk hos han i helgen, og mens jeg satt i sofaen og han var i dusjen fikk han en melding. Telefonen hans lå på bordet ved siden av meg og jeg registrerte at den var fra en dame som bor i samme område som han. "Hei sexy" sto det. Jeg klarte dessverre ikke å la vær å lese meldingen og der sto det " når hu derre dama de er dratt må du komme her en tur, jeg er SÅ kåt og det var så godt sist gang;) Jeg lager mat til oss" i en annen mld sto det " du er jo ikke forelsket i hun lenger, så hvorfor gidder du å ha besøk av hun?" Jeg ble helt skjelven og måtte gå på do og kaste opp. Jeg leste nedover og det var flere mld fra hun, det var helt tydelig at de har mye sex og har hatt det lenge.

Jeg klarte ikke å ta det opp med han da, jeg var helt i sjokk og hadde jeg gjort det hadde jeg blitt HYSERISK og ikke klart å reise hjem. Så jeg reiste hjem og har nå grått tre dager sammenhengende, jeg får masse meldinger av han om at han elsker meg, jeg er BARE hans, han er BARE min, han er så glad han har meg osv. Jeg har svart labert og sagt at jeg er syk. Jeg skal til han til helgen igjen og da skal jeg ta det opp og gjøre det slutt. Hvordan skal jeg gjøre det? hvordan skal jeg si at jeg vet? har ikke lyst til å si at jeg leste meldingene. Burde nok kuttet tvert med han, men jeg er så sinnsykt svak og jeg får det bare ikke til å stemme at han jeg trodde elsket meg, han som har så høy moral og som hater falske mennesker er en av de selv.

Jeg har hjulpet og støttet denne mannen med så mye forskjellig mens vi var sammen og føler meg forferdelig brukt nå. Det er så vondt :( Noen gode råd? Jeg kjenner ingen der han bor så jeg kan ikke ha hørt om utroskapen fra noen der heller..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På en måte skjønner jeg at du ikke har lyst til å si at du har lest meldingene på telefonen. På den andre siden har det ingenting å si. Han kan ikke "ta" deg for det, ved å spille fornærmet, og bruke sin "skyhøye moral" mot deg. Og prøver han, kan du bare se dumt på ham. Ikke forsvar deg, for da åpner du umiddelbart for et fokus-skifte, fra hans utroskap til din "snoking". Bare fortsett å holde fokuset på det du skal si. Når du har sagt ditt, går du. Så enkelt, og så vanskelig.

Skrevet

Alder i seg selv er ikke et tegn på modenhet slik mange yngre jenter later til å tro!. Mange single menn i midten av 30-årene som leker med unge damer er enten for umodne for jevnaldrende kvinner, eller nyskilte, og klar for litt action. Han er tydeligvis ikke en person man innleder noe alvorlig med. Det virker heller som om du er den modne som har hjulpet ham med alt mulig... det er ikke tilfeldigvis et samlivsbrudd du har hjulpet ham gjennom? Skjønner godt at du føler deg brukt!! Om du klarer det, ville jeg ikke ha nevnt meldingene, men sagt at du ikke er interessert lenger.. strø gjerne litt salt på ved å si at han ikke kan gi deg det du vil ha, og at du vil satse på en som er yngre (og sprekere). Gå ut av det med hevet hode om du kan. Ønsker deg alt godt :klemmer:

Skrevet

Noen telefoner er jo slik at det første innholdet i meldinga viser ytterst på skjermen, er telefonen hans slik? I så fall kan du jo si at du tok opp telefonen for å se hvem han fikk melding fra (noe som i alle fall er helt normalt i vårt forhold, sier ofte.. du, Per sendte melding mens du var på do) og at du da så at det stof "hei, sexy" og at du da desverre ikke klarte å la være og kikke mer og dermed fant ut av hele sulamitten.

Det er jo en helt ærlig sak. Hadde du ikke lest ved denne meldinga men spurt hvem som sender melding med tittelen "hei sesy" så kunne han jo bare bortforklart hele greia, med at det var ei venninne som kødda etc.

Nå er ikke mitt forhold et nyere avstandsforold da, men i vårt forhold er det og har det alltid vært helt normalt at vi kikker på en telefon som ligger på bordet når den piper. Kanskje vi er litt stuck i slik hustelefon ting at man tar telefonen når den ringer liksom. Vi leser aldri meldingene, men ser hvem de er fra (via det ytre displayet) og gir beskjed til den andre om at det kom en melding fra den og den. Jeg mener det ikke er noe galt i dette, og at det ikke er å bryte privatlivets grenser eller å snoke. For meg og mannen er dette bare noe som faller helt naturlig. Så for oss hadde det ikke vært et overtramp å si at vi så en melding komme med den starten (på iPhone viser også første del av meldinga på skjermen, den leser jeg ikke jeg ser bare på navnet, men et ord som sexy hadde nok fanget oppmerksomheten min også).

Uansett, jeg hadde ikke brydd meg om å si at jeg hadde snoka heller, fordi jeg uansett var ferdig med mannen og hadde ikke brydd meg om han mente jeg var ei bitch som hadde snoka i telefonen. Når man først er utro og så godtroende at man legger fra seg telefonen i samme rom så kan man bare ha det så godt. Den partneren er jo ikke til å stole på og da bør man heller ikke forvente at den andre er til å stole på, på seg selv kjenner man andre er det ikke slik?

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

FY FA..Jeg kjenner jeg blir MEKTIG irritert!!!!!!! Fy flate for en drittsekk!

En ting er sikkert, ikke la han slippe unna så lett med dette. Han er tydeligvis en mann som er så følelsesmessig kald at han erstatter deg på et blunk.

Jeg ville dratt opp til han og fortalt hva du har gjort. Og spør HVA F... han holder på med? Krevd at han skal se deg i øynene og forklare seg. Hva han mener med å pule på naboen mens han skriver han elsker deg. Etter det, gå ut og aldri snakk med han igjen.

Ikke vær redd for å fortelle du så på meldingene hans, for det er ikke i nærheten av det han har gjort mot deg.

Det er den eneste måten disse mannfolkene kjenner noe følelser i det hele tatt!! Denne mannen er syk! Oppegående mennesker gjør ikke sånn uten å føle et snev av samvittighet!

Beklager språket, jeg blir bare så forbannet. Jeg har vært der selv og føler med deg.

Fortell oss hvordan det går... :klemmer:

Gjest Gjest_Marthe_*
Skrevet
FY FA..Jeg kjenner jeg blir MEKTIG irritert!!!!!!! Fy flate for en drittsekk!

En ting er sikkert, ikke la han slippe unna så lett med dette. Han er tydeligvis en mann som er så følelsesmessig kald at han erstatter deg på et blunk.

Jeg ville dratt opp til han og fortalt hva du har gjort. Og spør HVA F... han holder på med? Krevd at han skal se deg i øynene og forklare seg. Hva han mener med å pule på naboen mens han skriver han elsker deg. Etter det, gå ut og aldri snakk med han igjen.

Ikke vær redd for å fortelle du så på meldingene hans, for det er ikke i nærheten av det han har gjort mot deg.

Det er den eneste måten disse mannfolkene kjenner noe følelser i det hele tatt!! Denne mannen er syk! Oppegående mennesker gjør ikke sånn uten å føle et snev av samvittighet!

Beklager språket, jeg blir bare så forbannet. Jeg har vært der selv og føler med deg.

Fortell oss hvordan det går... :klemmer:

Takk for svar! Nei, jeg vil ikke la han slippe lett unna, er så forbanna sint på han at jeg vet ikke hva.. Det svir sånn at han legger ut om samfunnet som er ødelagt og at det finnes så mange drittfolk som er i forhold og går bak ryggen på den andre. Og så driver han på akkurat sånn selv, og lurer meg til å tro at jeg er alt for han. Han har tidligere fortalt meg at denne damen er så forelsket i han, men ledd av det og sagt at han ikke kunne tatt i hun med lillefingen en gang. F.... drittsekk. Og ja, han må jo være syk som holder på slik. Han har til og med sagt at han kan ikke gjøre noen vondt, for han har en så veldig stor samvittighet.

Skrevet

Jeg ville bare skrevet en sms til han: "Det er slutt. Jeg vet om utroskapen. Vennligst ikke kontakt meg flere ganger." Og så ville jeg ignorert han totalt.

Skrevet

Enig. Han fortjener faktisk ikke mer enn en sms!

Gjest Gjest_Alice
Skrevet

Herregud, skjønner godt at du føler deg brukt. Sykt med dobbeltmoral høres det ut som. Føler virkelig med deg :(

Hva med å droppe å møte ham? Du kan jo sende en melding der du starter med "Hey sexy" osv., så han skjønner at du vet. Deretter prøve å kutte kontakten? Det frister nok mest å grave seg ned i sorgen nå, men en mann som behandler deg slik fortjener ikke én tåre! Håper du slutter å være svak for han snart. Lykke til! :klemmer:

Gjest Gjest_Marthe_*
Skrevet
Herregud, skjønner godt at du føler deg brukt. Sykt med dobbeltmoral høres det ut som. Føler virkelig med deg :(

Hva med å droppe å møte ham? Du kan jo sende en melding der du starter med "Hey sexy" osv., så han skjønner at du vet. Deretter prøve å kutte kontakten? Det frister nok mest å grave seg ned i sorgen nå, men en mann som behandler deg slik fortjener ikke én tåre! Håper du slutter å være svak for han snart. Lykke til! :klemmer:

Takk for svar! Jeg har tenkt på det, men om jeg sender en sms vil jeg nok ikke få en reaksjon tilbake, og det klarer jeg rett og slett ikke :(for meg er det bedre å møte han. " Skrike" til han, få han til å svare for seg, gjøre det ubehagelig for han ( ikke sikkert han bryr seg) men jeg må konfrontere han ansikt til ansikt. Jeg er ikke så tøff at jeg klarer kun en sms :(

Skrevet

-For meg høres det ut som om han la mobilen der med fullt overlegg og ville at du skulle få vite om det på den måten. Har nemlig opplevd omtrent det samme.

Han har nok kvidd seg for at dette skulle komme opp, feig som han er, og du trenger ikke engang tenke på at du kikket på mobilen.

Noen er så sleipe at de gjør det på denne måten.

Føler også med deg og vet hvor vondt det er. Men vær glad at du er kvitt ham.

Skrevet

Stemmer også for det med sms. Det er dårlig gjort å dumpe noen over sms, men denne fyren fortjener ikke bedre. Han kommer sikkert til å nekte selv når du sier at du vet.

Skrevet

Vil bare gi deg en :klemmer: Kjenner godt igjen den følelsen du fikk når du leste mld, og bare måtte gå å kaste opp. Den er helt for j****.. For en idiot!! Lykke til! :)

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet
Takk for svar! Nei, jeg vil ikke la han slippe lett unna, er så forbanna sint på han at jeg vet ikke hva.. Det svir sånn at han legger ut om samfunnet som er ødelagt og at det finnes så mange drittfolk som er i forhold og går bak ryggen på den andre. Og så driver han på akkurat sånn selv, og lurer meg til å tro at jeg er alt for han. Han har tidligere fortalt meg at denne damen er så forelsket i han, men ledd av det og sagt at han ikke kunne tatt i hun med lillefingen en gang. F.... drittsekk. Og ja, han må jo være syk som holder på slik. Han har til og med sagt at han kan ikke gjøre noen vondt, for han har en så veldig stor samvittighet.

Det er klassisk for slike mennesker!

Jeg vil ikke en gang uttale meg om hva denne mannen fortjener, men det er helt korrekt- han fortjener ikke en gang en sms av deg.

Hvis det hjelper deg og selvfølelsen din ville jeg ha konfrontert han. Og hvis han trengte støtte pga tidligere vanskelig forhold, ville jeg fortalt han akkurat hva han fortjente. For all del, IKKE vær sårbar og svak! Det vil han se og utnytte! Vær knall hard og fortell hvor landet ligger.

Skrevet
Takk for svar! Jeg har tenkt på det, men om jeg sender en sms vil jeg nok ikke få en reaksjon tilbake, og det klarer jeg rett og slett ikke :(for meg er det bedre å møte han. " Skrike" til han, få han til å svare for seg, gjøre det ubehagelig for han ( ikke sikkert han bryr seg) men jeg må konfrontere han ansikt til ansikt. Jeg er ikke så tøff at jeg klarer kun en sms :(

Men du kan ikke dra på besøk til han! SÅ svak kan du ikke være. Hvis du absolutt må snakke med han ansikt til ansikt om dette, kan du ringe han og si at du skal snakke med han om noe, og at dere får møtes på en café. Ikke vær usikker eller nølende. Her er det du som setter reglene. Husk at du er snill som i det hele tatt gir han sjansen til å forklare seg. Så ikke vis noen svakhet for den fyren.

Skrevet

Uff, stakkars deg!

Jeg hadde bare sendt han en melding jeg, for han fortjener ikke mer... Hadde ikke giddi å reist til han, hadde heller møtt venninner og hatt det gøy den helga! :D

Skrevet

Synd på deg.... kjempe leit å bli lurt slik. Du må si det som det er! Fortell at du har lest sms meldinga. Det er han som er slem ikke du. Dama mi kan lese alle meldingene mine uten at jeg blir sur. Synes det er helt ok. Mest sansynlig kommer han til å være utro igjen, så jeg synes du skulle droppe hele fyren. Personer som driver med utroskap på den måten har brutt en moralsk grense, de tar ikke fem øre for å gjenta det.

Denne tråden var skikkelig trist, føler med deg.....snufs

Gjest Gjest_Alice_*
Skrevet

Ja, om du føler du må konfrontere han, så gjør det. Men det er kanskje lurt å ha med en venninne eller en kompis som kan sitte i bilen og vente mens du er der? Du trenger sikkert trøst etterpå, om han er så usympatisk som han fremstår her. Da bør du kanskje være forberedt på å ikke få en unnskyldning en gang.. :tristbla: Folk som er i stand til slikt har ofte mer enn nok med seg selv, til å kunne helt og fullt sette seg inn i hva noe slikt kan gjøre med en person. Håper virkelig det går bra med deg, og at du får en avslutning som gjør at du kommer deg fort videre, og ikke lar dette ødelegge for fremtidige menn som fortjener deg :klemmer:

Skrevet

Vet også hvordan det er, syns ikke han fortjener at du møter han, men hvis du gjør det, pass på at han ikke klarer å lure deg med unnskyldningene sine (det var bare en spøk, etc.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...