Lemming Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Ja altså, hvor tidlig etter befruktning tester man positivt med graviditetstester?
Gjest Smaragd Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Ja altså, hvor tidlig etter befruktning tester man positivt med graviditetstester? Tidligste jeg har hørt om er 6 dager etter befruktning. (men det kan jo også vere at de har tatt feil av når eggløsningen var og da.) Det vanligste er vel fra 9-10 dager og frem til mensen skulle ha vert, sånn ca 14-15 dager ettepå. De som venter tvillinger tester ofte tidlig har jeg hørt, som er vel logisk siden man da har mer av gravid-hormonet i kroppen.
Lemming Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2010 Ok, så 2 uker etter befruktning bør det i alle fall vises? Vi er ikke prøvere enda, men vi snakker om det! Så nå er jeg i en info-samlings-periode hvor jeg leser alt jeg kommer over av litteratur rundt emnet!
wahaj Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Egget bruker ca en uke på å feste seg i livmora hvis det er befruktet, så tar det nok noen dager etter det igjen før man får nok hcg til å få positiv test.
wahaj Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Ok, så 2 uker etter befruktning bør det i alle fall vises? Vi er ikke prøvere enda, men vi snakker om det! Så nå er jeg i en info-samlings-periode hvor jeg leser alt jeg kommer over av litteratur rundt emnet! Man får somregel mensen ca 2 uker etter eggløsning. Så hvis du er gravid da, så kan man få positiv test 2 uker etter, men det kan også gå enda flere dager før positiv test, da noen bruker lengre tid på å få opp hcg nivået :-)
Asteria Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Masse god info på www.pernille.info Clear Blue testene skal visst kunne påvise graviditet 4 dager før man venter mens.. men ikke alle tester pos fordet.. Varierer fra person til person Lykke til
Lemming Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2010 Masse god info på www.pernille.info Clear Blue testene skal visst kunne påvise graviditet 4 dager før man venter mens.. men ikke alle tester pos fordet.. Varierer fra person til person Lykke til Takk Ja, var noen som viste meg pernillesiden, der står det jo masse nyttig!! Sambo er ikke riktig såå babysyk som jeg, men jeg har han på gli! Har snakket endel om det i det de siste dagene. er meningen jeg skal ta opp studier til høsten, har jobbet til nå, så han mener det er dumt å avbryte studiene. Jeg mener man ikke alltid kan tenke slik. Det vil jo alltid være noe man "bør" gjøre før man får barn. Dessuten, om vi skal vente til jeg er ferdig med studiene må vi i så tilfelle vente over 4 år med å få barn. Han er enig i at det er for lenge å vente! Huff ja, det skal ikke være enkelt dette. Håper jeg klarer å overbevise han! Da skal jeg sette igang med kartlegging av syklusene mine. Har hormonspiral nå, så har ikke hatt menstruasjon på flere år. Aner ikke når jeg har eggløsning! Hehe, det ble mye deling her nå. Er så mange tanker i hodet mitt nå, og ingen å dele dem med!!
Gjest Smaragd Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Takk Ja, var noen som viste meg pernillesiden, der står det jo masse nyttig!! Sambo er ikke riktig såå babysyk som jeg, men jeg har han på gli! Har snakket endel om det i det de siste dagene. er meningen jeg skal ta opp studier til høsten, har jobbet til nå, så han mener det er dumt å avbryte studiene. Jeg mener man ikke alltid kan tenke slik. Det vil jo alltid være noe man "bør" gjøre før man får barn. Dessuten, om vi skal vente til jeg er ferdig med studiene må vi i så tilfelle vente over 4 år med å få barn. Han er enig i at det er for lenge å vente! Huff ja, det skal ikke være enkelt dette. Håper jeg klarer å overbevise han! Da skal jeg sette igang med kartlegging av syklusene mine. Har hormonspiral nå, så har ikke hatt menstruasjon på flere år. Aner ikke når jeg har eggløsning! Hehe, det ble mye deling her nå. Er så mange tanker i hodet mitt nå, og ingen å dele dem med!! Får man ha haormonspiral før man har fått barn altså? Jeg har alltid trodd man ikke fikk det! *føler meg snytt* Hvor gamle er dere da? Vi er28 og 29 og er nettopp blirr prøvere
Lemming Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2010 (endret) Får man ha haormonspiral før man har fått barn altså? Jeg har alltid trodd man ikke fikk det! *føler meg snytt* Hvor gamle er dere da? Vi er28 og 29 og er nettopp blirr prøvere Joda, har en sønn som er 4 år som ikke er hans. Kan se at jeg ordla meg knotete "mye man bør gjør før man får barn" osv. Burde kanskje stått "baby" og ikke barn. Men han har ingen barn, og stresser litt med alt han mener bør være på plass før man begynner å prøve. Poden var et "uhell", så var ikke prøver da. Satte inn spiralen etter han kom til verden. Kartlegging av el-sykluser hadde jeg nok ikke hørt om engang! Jeg er 23 og han er 27. Ellers er det ikke vanlig å få spiral før man har fått barn. Har noe å gjøre med størrelsen på livmor tror jeg? Tror også at man kan få spiral i forbindelse med abort. Endret 4. februar 2010 av Lemming
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå