Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Inngår desemberlønn i året den ble opptjent? Året etter? Eller er dette valgfritt? Er det noen som vet dette og kan svare meg? Jeg har forsøkt å finne ut av dette på egenhånd men klarer det ikke
Gjest TS Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Tusen takk for svar. Det var det jeg trodde. Hva bør jeg gjøre dersom desemberlønn ikke er oppgitt på lønns og trekkoppgaven min? Overse dette og føre det på selvanngivelsen? Jeg vil jo da få dårligere grunnlag for feriepenger og muligens så må jeg betale skatt to ganger om rengskapsfirmaet fører dette opp på neste års oppgave? Så har regnskapsfirmaet brukt feil trekkprosent også Så jeg må sette av penger til baksmell, veldig liten en, men dog irriterende.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Lønnen skal på LTO det året den er utbetalt. Det kan jo tenkes at man jobber timer i desember 2009 for eksempel som utbetales i januar 2010, disse skal ikke med på LTO for 2009. Du kan ta kontakt med regnskapskontoret og be om at det sendes inn endringsoppgave på LTO, da vil jo 2010 også bli riktig. Men det er jo lurt at du følger med dette.
Gjest Gjest_vivi_* Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Den inngår i året den er opptjent i. Nei, det avgjørende er utbetalingsåret.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Nei, det avgjørende er utbetalingsåret. Tusen takk for alle svar, begynner å få litt mer oversikt nå. Jeg har fått utbetalt mer enn det som står i LT oppgaven, kan det være noen grunn til dette.
Miko Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Tusen takk for alle svar, begynner å få litt mer oversikt nå. Jeg har fått utbetalt mer enn det som står i LT oppgaven, kan det være noen grunn til dette. Er det du har fått (for mye) utbetalt lønn? Eller kan det være utgiftsdekning av noe slag? Da vil i så fall ikke det fremkomme som lønn og feriepengegrunnlag på lønns- og trekkoppgaven. Feil skattetrekk; har du blitt trukket for lite skatt gjennom hele året? (husk at du sikkert har fått feriepenger + halv desemberlønn uten skatt så ta høyde for det hvis det nå er skatten for hele året du ser på)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå