Gjest lunapus Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Hei! Lillepusen har fått plakk på jekslene sine, og det kan se ut til at det er noe tannstein som må fjernes. Spørsmålet er om forsikringen dekker dette? Har Agria vanlig veterinærforsikring. Det er jo en egenandel som er høyere enn beløpet det vil koste å fjerne tannstein,og da vil det kanskje ikke lønne seg? Hun skal samtidig testes for FiV/FelV siden hun var i slosskamp med en villkatt for noen uker siden (som dessverre måtte avlives pga nettopp dette, men det er en annen historie). Vil dette også dekkes av forsikringen?
tigerpus1 Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 hei kan ikke noe særlig om tannsten hos katt siden jeg aldri har fjernet noe.. har en 13 åring i hus som ikke har noe problemer med tennene sine og de andre har også fine tenner.. men jeg bare lurte på hva FiV/FelV er for noe ???
Tussilago_2 Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 hei kan ikke noe særlig om tannsten hos katt siden jeg aldri har fjernet noe.. har en 13 åring i hus som ikke har noe problemer med tennene sine og de andre har også fine tenner.. men jeg bare lurte på hva FiV/FelV er for noe ??? Hei På første spørsmål så dekkes nok ikke tannstein fjerning av forsikring da det er mye som eier man kan gjøre for å prøve å unngå problemet (diett/tannbørsting). Generelt dekker forsikringene lite på tenner om det ikke kommer av skader. Test av FIV/FELV undersøkelsen samt slosskamper, bør du får dekket. Send Agria en kopi av sykehistorie og kvittering...
Tussilago_2 Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 FIV/FELV blir ofte omtalt som katteaids. Se her (engelsk): http://www.fabcats.org/cat_group/policy_statements/felv.html http://www.fabcats.org/cat_group/policy_statements/fiv.html
Gjest Gjest* Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Etter fjerningen av tannsteinen kan du kjøpe noe som heter Plaque Off som selges på dyreforretningene, et pulver som du tilsette bittelitt av i maten en gang pr dag. Funker kjempebra både mot tannstein og dårlig ånde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå