mooia Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Jeg skal ha en venninne til forlover og 4 andre til brudepiker siden jeg ikke har noen småjenter til å være brudepiker.. Er det vanlig at jeg som brud som skal betale kjole (og frisør) til disse 5 venninnene mine??????? Hva er deres erfaring???
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Jeg skal ha en venninne til forlover og 4 andre til brudepiker siden jeg ikke har noen småjenter til å være brudepiker.. Er det vanlig at jeg som brud som skal betale kjole (og frisør) til disse 5 venninnene mine??????? Hva er deres erfaring??? Heldigvis er det ingenting som er "vanlig" nå lenger =) Jeg har ikke tenkt til å betale kjole og frisør for min forlover, ei heller har jeg tenkt til å legge noen føringer for hva hun skal ha på seg eller hvordan hun skal ha håret den dagen. Dersom du ønsker å "prakke" på disse jentene kjoler som DU ønsker at de skal ha på seg, synes jeg derimot du bør betale - men om de selv kan velge hva de vil ha på seg, kan de betale selv =)
lilleGrethe Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Dette er jo en engelsk/amerikansk tradisjon. Jeg har inntrykk av at det er vanlig at brudepikene får kjolene betalt av bruden hvis de skal ha like kjoler - da er det jo ikke sikkert de får brukt dem igjen senere, eller at de får en kjole de liker / føler seg vel i. Hvis du vil at de skal matche kan du jo evt spørre dem om å kjøpe kjole i en bestemt farge (evt nyanser av en farge).
mooia Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2010 Ok, Takk for svar, jeg ble litt klokere Jeg tror rett og slett jeg skal spørr dem selv om hva de syns og mener om det. Det er jo ennå 5mnd til. Så det er jo litt tid på å evt bestille eller kjøpe kjole uansett om jeg eller dem selv betaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå